חיפוש

האם כדאי לבצע מיחזור משכנתא?

כל מי שלפני מספר שנים החליט שהוא קונה דירה יודע לומר שההחלטה לא הייתה פשוטה. אומנם זה נראה הרבה יותר הגיוני לשלם את המשכנתא שלנו מאשר את המשכנתא של בעל הדירה ששכרנו, אך מצד שני, זו התחייבות כלכלית מאוד גדולה. למעשה רוב האנשים, אפילו אם הם באו עם הון עצמי לא מבוטל, פנו בסופו של דבר גם אל הבנק כדי לבקש ממנו משכנתא וכדי שבעזרתו תהיה להם אפשרות לקנות דירה. המשכנתא היא כמובן התחייבות כלכלית לעשרות שנים ולא תמיד קל להתמודד איתה, מה שמסביר מדוע כולנו היינו רוצים לסלק אותה כמה שיותר מהר. במידה וגם אתם חשים לאחרונה שהתרחשו לא מעט שינויים בחיים שלכם ושלמעשה אתם יכולים להגדיל את ההחזרים החודשים כדי להקטין את מספר שנות ההחזר – מדוע שלא תעשו זאת? לפעולה כזאת קוראים מיחזור משכנתא וזו פעולה נפוצה פי כמה לעומת מה שאתם חושבים, כך שאין ספק ששווה לבדוק את הדברים לעומקם, ואם יש את האופציה להיעזר בצוות שקוף – עשו זאת!

 

איזה גורמים יכולים להוביל אותנו למחזר את המשכנתא?

בבואנו לראות מדוע אנשים שונים מבצעים מיחזור משכנתא אנחנו רואים שיכולות להיות לכך מספר סיבות. אומנם זה נכון שיש גם מצב שבו החיים משתנים לכיוון שלילי מבחינה כלכלית והמטרה במחזור המשכנתא היא דווקא להקטין את ההחזרים החודשיים, אך ברוב המקרים המצב הפוך. למעשה ברוב המקרים אנשים ירצו להגדיל את ההחזרים החודשיים, לצמצם את מספר השנים וכך לשלם הרבה פחות ריבית על ההלוואה כולה. הסיבות לכך יכולות להיות שהילדים גדלו וכעת שני בני הזוג חזרו לעבוד במשרות מלאות, ירושה שהתקבלה מההורים שנפטרו ושינתה את המצב או הכנסות חודשיות שגדלו עם השנים. זה לא משנה מה גרם לכך שהיום המצב הכלכלי שלכם טוב פי כמה, כי מה שבטוח זה שכדאי לנצל זאת ובהחלט מאוד מומלץ לבדוק האם גם במקרה שלכם מיחזור משכנתא זו יכולה להיות בחירה טובה.

 

מאיפה מתחילים?

אומנם בעידן המודרני אתם יכולים לקרוא אינספור מאמרים על מיחזור משכנתאות ואתם יכולים גם להתייעץ עם מומחים שונים, אך בסופו של דבר לא יהיה מנוס מלהגיע אל הבנק שלכם ולשמוע מה יש לו להציע. לכל בנק יש תנאים אחרים למיחזור משכנתא, ממש כפי שכל בנק יגבה מכם עמלות אחרות על פעולה מסוג כזה. לכן אנחנו מציעים לכם לבדוק את הדברים לעומקם ולראות מה יכול להתאים לכם יותר כי כמובן שצריך להבין באיזה תנאים תוכלו למחזר את המשכנתא. אם הפעולה הזאת תהיה יקרה יותר מאשר כל החיסכון שתוכלו ליהנות ממנו מבחינת הריביות, לא בטוח שזו תהיה עסקה טובה. מצד שני, ברוב המקרים זה לא המצב ולכן כדאי לעשות את החישובים לעומק ולהבין כמה באמת תוכלו לחסוך על מיחזור המשכנתא שלכם.

מיחזור האם כדאי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא