חיפוש

מיחזור משכנתא – ההוצאות הנלוות

מיחזור משכנתא מאפשר לנו לשנות את תנאי המשכנתא להם התחייבנו לפני שנים ארוכות (ייתכן ומדובר גם על עשרות שנים). כיום, ובזכות השינויים הרגולטוריים המקיפים בשוק הבנקאות במדינה, לצד הורדת הריבית לשפל חסר תקדים, ניתן ליהנות מתנאים מצוינים – כמובן באם ההליך אכן מתאים לכם. במהלך מאמר זה נפרוט בפניכם את ההוצאות המוכרות בהן אתם עתידים לשאת בעקבות בחירה במסלול של מיחזור משכנתא ובעקבות כך נראה האם כדאי לבצע מיחזור משכנתא.

 

מיחזור משכנתא – היו מודעים להוצאות

כמובן כי טרם הבחירה הסופית בהליך, חשוב להבין באופן מלא את ההוצאות העתידיות מולן תעמדו, כדוגמת מס היוון, שכירת שירותי מומחה כגון שמאי, עורך דין, נוטריון והוצאות שונות כגון ריביות ופתיחת תיק משכנתא מחודשת. בנוסף לכך, ייתכן ותעמודנה מולכם ריביות שונות בעקבות סילוק \ מיחזור המשכנתא שלא במסגרת נקודות היציאה המוסכמות.

ברחבי האינטרנט תוכלו למצוא מספר כלים אשר יעזרו לכם להבין למי כדאי לבצע מיחזור משכנתא. מן המוכרים שבכלים אלו מצוי מחשבון מיחזור משכנתא, אליו יש להזין נתונים שונים כדוגמת גובה ההחזר החודשי, גובה ההחזר העתידי, גובה הריבית הנוכחית, גובה הריבית העתידית, פרק הזמן הנותר לסילוק המשכנתא, הסכום הנותר וכן נוספים. חשוב להדגיש כי אין כמובן לקבל את ההחלטה אך ורק על סמך התוצאה שהתקבלה, אלא רק להחשיבה כאחד מן הגורמים.

גורם נוסף (למעשה בעל המשקל הגדול ביותר) הינו יכולתכם הכלכלית, כלומר האם בידכם להגדיל את ההחזר החודשי במטרה לסלק את המשכנתא טרם הזמן. חשוב להדגיש כי לעיתים בוחרים אנשים דווקא באפשרות ההפחתה מן ההחזר החודשי וזאת בעקבות התדרדרות ביכולתם הכלכלית. באופן הגיוני, הדבר כמובן נושא בהגדלת תקופת ההלוואה, ולצד החזר סופי גדול יותר.

הקפידו לא לבחור בכדאיותו של הליך מיחזור משכנתא אך ורק על פי האמור כאן, אלא לשלב מנעד גדול של נתונים ומשתנים. מדובר בהליך שהינו בעל משמעות גדולה ביותר עבורכם ועבור משפחתכם ועל כן ישנו צורך תהומי בהבנתו המלאה. בנוסף, ערכו סקר שוק מקיף בין מספר בנקים למשכנתאות על מנת לאסוף מספר הצעות מחיר והשוואת תנאים.

למידע נוסף: http://www.mashcantainfo.com.

הוצאות נלוות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא