בין אם אתם מפרסמים את העסק של עצמכם ובין אם אתם חברת פרסום אשר מפרסמת את לקוחותיה, כנראה שהמחשב לפרסם בפייסבוק ולפרסם בגוגל חלפה בראשכם.
במידה ואתם מתלבטים איזה ערוץ שיווק יעיל יותר עבור העסק/מוצר/שירות שלכם, חשוב להכיר ולדון בשאלה הבאה:
במה שונים הלידים מהפייסבוק מהלידים שמגיעים מגוגל?
על מנת לקבל תשובות מדויקות לשאלה זו, התייעצנו עם חברת קידום אתרים וחברת פרסום בפייסבוק:
סקירה קצרה על 2 פלטפורמות הפרסום:
פרסום בפייסבוק
עולם הפרסום בפייסבוק החל את דרכו לפני כ – 5 שנים ומאז הפך למעצמה. כיום, מאות מליוני דולרים זורמים דרך פייסבוק מדי יום.
פייסבוק מציעה לעסקים השונים שלל מקומות לפרסום בפלטפורמה שלה:
- פרסום בפיד בפייסבוק
- פרסום בפיד באינסטגרם
- פרסום בסטורי
- פרסום בשטחי פרסום
- ועוד
פרסום בגוגל
עולם הפרסום בגוגל החל את דרכו לפני כ – 20 שנה ומאז נחשב לערוץ השיווק הדיגיטלי המוביל ביותר בעולם וכך הותיק ביותר. כיום מאות מליוני דולרים זורמים דרך גוגל מדי יום.
גוגל מציעה לעסקים השוים שלל מקומות לפרסום בפלטפורמה שלה:
- פרסום בתוצאות החיפוש הטקסטואליות.
- פרסום בערוץ המדיה – יוטיוב
- פרסום בשטחי פרסום של החברה
- פרסום באתרים המשתפים פעולה עם גוגל
- ועוד
ההבדל בין הלידים בפייסבוק ללידים בגוגל
פרסום בפייסבוק: פייסבוק חושפת את המודעות שלה בזמן שגולש עושה שימוש בפלטפורמה שלה לצורכי הנאה ושיטוט. בזמן הגלישה,
הגולש נחשף לפרסומות אשר מצאו אותו כלקוח פוטנציאלי (בין אם בשל התעניינות בתחום כלשהו, בין אם כניסה קודמת לאתר החברה, בין אם קנייה מוקדמת ובין אם השתתפות בקבוצות רלוונטיות בתחום).
משמעות הדבר היא, שהגולש לאו דווקא התעניין במוצר עד אותו הרגע, ועל כן, הוא לאו דווקא מגיע במצב "חם" כאשר הוא מביע התעניינות במודעה שהוא אישר. גולש אשר השאיר פרטים בפייסבוק בדרך כלל צריך להתבשל ולקבל עוד מידע על החברה טרם יקבל החלטה לרכוש מוצר כלשהו.
פרסום בגוגל – גוגל חושפת את המודעות שלה או בזמן שגולש מבצע שאילתה כלשהי במערכת או בזמן שהוא גולש באינטרנט מסיבות אלו ואחרות. במידה והגולש ביצע שאילתה כדוגמת "אייפון 8 מחיר", הוא מביע את התעניינותו במוצר, טרם החשיפה למודעה. כלומר, הלידים אשר מגיעים משאילתות החיפוש בגוגל עשויים להיות "חמים" וכל מה שהם רוצים זה להעביר את מספר האשראי ולקבל את המוצר. נדגיש עם זאת, שגוגל מציעה פרסום בערוצים נוספים מלבד תוצאות החיפוש הטקסטואליות, בהן הגולש נחשף בדרך דומה לזו של פייסבוק
כלומר, מן ההשוואה בין שתי שיטות הפרסום מתקבלים מספר הבדלים:
- מצב הליד – כמה הליד חם למכירה.
- המחיר אשר משלם המפרסם עד לקבלת ליד.
- הכרות מוקדמת או שלא עם החברה המפרסמת.