לחוצים בגלל כסף? הינה כמה דרכים שיעזרו לכם למתן את הלחץ

רבים מאיתנו לא מצליחים לגמור את החודש מבחינה כלכלית, דבר היוצר חרדות ולחץ נפשי, המשפיעים על התפקוד בבית ובעבודה. קבלו כמה דרכים שיעזרו לכם למתן את הלחץ.

 

טיפול פסיכולוגי מוריד לחץ

כאשר מדובר בלחץ כלכלי או משבר בעקבות חוסר במזומנים אנשים רבים חווים מועקה נפשית, אינם ישנים טוב בלילה, אינם אוכלים כראוי, חושבים כל הזמן על פתרונות כיצד לצאת מהמינוס ומודאגים רוב היום. כל המאפיינים הללו גורמים לחוסר תפקוד, לעצבים, דיכאון, לעיתים לכאבים פיזיים ומועקה נפשית. אחת הדרכים היעילות להירגע ולשוחח עם מישהו שבאמת מקשיב לכם ואף יכול לייעץ היא ביקור אצל הפסיכולוג. באתר על הספה ניתן למצוא רשימת פסיכולוגים מומלצים המעניקים טיפולים שונים ומגוונים שיכולים להוציא אתכם מהלחץ.

 

ספורט משחרר מתחים

ידוע לכולנו שספורט הוא דרך מוצלחת לשחרור מתחים ולהפגת הלחץ. כאשר עוסקים בספורט משתחררים אנדורפינים מהמוח המשפרים את מצב הרוח ומגבירים את זרימת הדם. תרגיל כמו שכיבות סמיכה יעשה את העבודה. בנוסף, פעילות אירובית כמו קפיצה על חבל, ריצה ורכיבה על אופניים יסייעו גם כן. ישנם אנשים המעדיפים פעילויות משחררות פחות דינמיות כמו יוגה או פילטיס שגם הן מסייעות לריכוז, לחשיבה ולהורדת הלחץ.

 

עיסוי הראש ושחרור הצוואר

דרך נוספת להפיג מתחים היא לעסות את אזור הרקות והמצח בתנועות סיבוביות באמצעות האגודלים. שיטה זו יעילה במיוחד להפגת הלחץ מאזור העיניים והעצבים הנמצאים בראש. כמו כן, שחרור הצוואר על ידי תנועות סיבוביות בזמן תנועת הגוף ועיסוי השכמות יפיג את האזור בו נמצא הכי הרבה מתח ויעניק לכם הרגשה טובה ונעימה.

 

אכילה בריאה וקצת מתוק

תזונה נבונה שאינה מכבידה על הגוף תעניק לגוף שלכם קלילות בזמן התפקוד בבית ובעבודה. אל תימנעו מדברים מתוקים כמו שוקולד שידוע כמוצר מרגיע כיוון שהוא מכיל כימיקליים המסייעים להפרשת אדרנלין במוח. השוקולד אף נמצא כאלמנט מעורר המשפר את מצב הרוח כיוון שהוא מכיל חומרים המשחררים אנדורפינים בדומה לפעילות גופנית. ניתן כתחליף לשוקולד גם לאכול תמרים המשחררים אנרגיה לגוף ולשתות יין איכותי שיפיג את הלחץ.

 

חשיבה חיובית תמיד מסייעת

למרות כל הצרות שמשפיעות על הלחץ והעצבים חשוב מאוד להיכנס לפרופורציה ולהיזכר במשברים אחרים אותם הצלחתם לעבור. לפני שאתם מתרגזים סיפרו עד 10 – זה עובד! מומלץ להסיח את הדעת באמצעות משחקים או חפצים שניתן להתעסק בהם עם הידיים ולא להסס לפנות לחברים או בני משפחה לקבלת חיבוק והכלה בזמן המשבר אותו אתם חווים. חיבוקים יתנו לכם הרבה כוח. בדומה לכך, צחוק הוא פעולה משחררת. בלו את הזמן בצפייה במערכונים, סטנד אפ, בילוי עם הילדים שיגרמו לכם להרבה חיוכים. לסיכום, מצאו תעסוקה שתפיג את החרדות הכלכליות ושמרו על בריאותכם.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב google
באותו נושא