חיפוש

איזה החזר מס מגיע לעצמאיים ואיך מקבלים אותו

אם אתם עצמאיים, יש סיכוי גדול שאתם משלמים יותר מס ממה שאתם אמורים לשלם. במילים אחרות, ייתכן שאתם זכאים להחזר מס מהמדינה. למה שתוותרו על כסף שמגיע לכם? כיום ניתן לבדוק זכאות להחזרי מס בתהליך מקוון ומהיר. איזה החזר מס מגיע לעצמאיים, ואיך מקבלים את ההחזר בפועל? כל הפרטים לפניכם.

 

החזר מס לעצמאיים – הקדמה

בסוף כל שנת מס, עצמאיים מחויבים להגיש דו"ח שנתי. הדו"ח יכלול סיכום עם כל הכנסות העסק מאותה השנה, ויוגש לרשות המיסים עד התאריך ה-30.4. במידה וקיים פער בין סכום המקדמה ששילם העצמאי לבין הכנסתו בפועל, הוא זכאי להחזר מס. ישנן סיבות נוספות שיכולות לזכות בהחזר מס לעצמאיים, ולא כולם מודעים אליהן. אם תרצו לבדוק זכאות להחזר מס תוכלו לעשות זאת באופן מקוון ומהיר, ממש כאן: refund-tax.co.il.

 

באיזה מקרים עצמאיים זכאיים לקבל החזר מס?

כאמור, במקרה של פער בין הדו"ח השנתי לבין ההכנסות בפועל אתם זכאים להחזר מס. יש עוד סיבות בגינן עצמאיים יכולים להיות זכאים להחזרי מס, למשל:

  • לא חישבתם את הוצאות בית העסק שלכם: כעצמאיים, אתם זכאים לקיזוז מטעם רשות המיסים על הוצאות העסק שלכם, כלומר כל הוצאה שמטרתה להפיק הכנסה. הוצאות כאלה כוללות הוצאות שיווק, הוצאות רכישה של ציוד לעסק, דיו למדפסות, דמי שכירות למשרד, ביגוד שנרכש לעסק, ועוד ועוד. ייתכן שמגיע לכם החזר חלקי בגין ההוצאות הללו, שיכול להצטבר לסכום משמעותי.
  • שינוי בגובה ההכנסות: אם נוצר שינוי בגובה ההכנסות שלכם במהלך השנה, ייתכן שאתם זכאים להחזר מס.
  • כאשר חל שינוי במצבכם המשפחתי: במידה וחל שינוי במצבכם המשפחתי כמו לידה של ילד, ייתכן שאתם זכאים לנקודות זיכוי המופחתות מסכום המס. אם לא דיווחתם על שינוי במצבכם המשפחתי או דיווחתם עליו באיחור, ייתכן שאתם זכאים להחזר.

 

כיצד מבקשים החזר מס?

אם אתם מעוניינים לבדוק ולקבל החזר מס, כל שעליכם לעשות הוא להוריד טופס 135 באתר שירותי הממשלה. את הטופס ניתן להגיש באופן מקוון או להדפיס עצמאית ולפנות למשרדי מס הכנסה. לאחר הגשת הבקשה, פקיד שומה יבחן את הבקשה שלכם. ייתכן שבמסגרת התהליך תידרשו להגיע פיזית ללשכת מס הכנסה, גם אם מילאתם טופס מקוון. לטופס יש לצרף מסמכים רלוונטיים כגון אישור על ההכנסות שלכם ושל בני הזוג שלכם, טופס 106 ופנסיה, אישור על תשלום דמי אבטלה והכנסות נוספות מטעם ביטוח לאומי וטפסים נוספים. מדובר בתהליך בירוקרטי שעלול להיות ארוך ומורכב, ויש אנשים שמעדיפים לפנות לחברות שונות שמסייעות בתהליך. חברות כאלה מקצרות תהליכים וממקסמות את הסיכוי להצליח בפנייה.

 

לסיכום

אם אתם עצמאיים יש סיכוי גדול שאתם זכאים להחזר מס ואתם אפילו לא מודעים לכך. ניתן להגיש בקשה מקוונת, או לגשת פיזית ללשכת מס הכנסה. אבל אם גם אתם לא מחבבים בירוקרטיה מתישה, תמיד אפשר להיעזר בשירותיהן של חברות מקצועיות המתמחות בהחזרי מס.

החזר מס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא