חיפוש

איזה סכום תוכלו לקבל מהרשות לחדשנות בפתיחת חברת הייטק

רשות החדשנות הינה מודע הנועד לקדם את המנוע החם ביותר במשק הישראלי – תעשיית ההייטק.

הרשות מעניקה מענקים שונים בשלושה מסלולים לעידוד וקידום יוזמות חדשניות בקרב אנשי התעשייה.

מהם המסלולים ואיזה סכום תוכלו לקבל מהרשות לחדשנות? 

 

נעמיק עוד קצת ברשות לחדשנות ופועלה במשק

הרשות לחדשנות החליפה את "לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה" בשנת 2016 מתוך החלטת הממשלה להשקיע ולעודד חדשנות טכנולוגית – מחקר, פיתוח ויישום בתעשייה. תפקידה של הרשות הוא ליזום פעילות מחר ופיתוח אשר במימון של הממשלה בנוסף מחלקת את מענקי רשות החדשנות עבור יזמים ואנשי תעשייה העומדים בקריטריונים אליהם נפרט בהמשך.

 

איך ניתן לקבל מענק מהרשות לחדשנות

הרשות לחדשנות מציעה שלושה מסלולים לקבלת מענק שיתאימו לחברות שונות.

 

מסלול מו"פ בתעשיית הייצור – מופ"ת 

מסלול זה מיועד למפעלי תעשייה המעוניינים בפיתוח מוצרים חדשנים, פיתוח ושיפור מוצרים קיימים או פיתוח ושיפור תהליכי הייצור. המפעלים שימצאו ראוים יקבלו תמיכה בשיעור של 50% מהוצאות התכנית שאושרו. סך התקציב לכלל בקשות המענק יהיה עד 5 מיליון שקלים בשנה קלנדרית.

 

מסלול מעבר מפיתוח לייצור 

המסלול תומך בפיתוח תהליכי ייצור חדשניים, הוא מיועד לחברות ומפעלים שמייצרים או עומדים לקראת ייצור בישראל ומעוניינים לשלב בעבודתם תהליך ייצור חדשני ו/או תהליך ייצור למוצר חדשני. מסלול זה מסייע בצליחת שלב המעבר מפיתוח לייצור. החברות שיכולות להגיש מועמדות הן חברות ישראליות המייצרות מוצרים מוחשיים מענפי הטכנלוגיה ובעלות הכנסות נמוכות מ 70 מיליון דולר לשנה. גם במסלול זה פרוייקט שיאושר יקבל מענק של עד 50% מהוצאות הפיתוח עד כ – 5 מיליון שקלים.

 

מסלול מכינת המו"פ 

מכינת המו"פ כוללת בתוכה 5 מסלולי ייעוץ. הייעוץ הינו ליווי של מומחה טכנולוגי מקצועי החיצוני למפעל. הגשת המועמדות למכינה תינתן רק למפעלי תעשייה המעסיקים מעל שלושה עובדי ייצור שכירים. מסגרת התקציב למכינת זו הוא 75,000 שקלים ולחברות מאזור בעל עדיפות לאומית עד 100,000 שקלים. החברה תממן כ 25,000 שקלים עבור המכינה והשאר ימומן על ידי הרשות. מטרת המכינה הינה לסייע לחברה להערך עבור ביצוע תוכנית מו"פ מקיפה.

 

פעילויות נוספות של הרשות

רשות החדשנות – מענקים אינה שמה ותפקידה היחידה במשק הישראלי, רשות החדשנות מכירה בבעיית ההון האנושי שהינו משאב יקר ביותר עבור התעשייה. בשנים האחרונות עם גדילת תחום ההייטק והסטארט אפים מורגש מחסור גדול במהנדסים ובמפתחים מיומנים. רשות החדשנות פועלת להגדיל את היצע כח האדם באמצעות פיתוח תשתיות ראויות להכשרה וקליטה.

 

מסכמים

רשות החדשנות הינה גוף המעודד ומשאיר את המנוע הישראלי חם ופועל, היא תוקצבה ממשרד האוצר כ1.6 מיליארד שקלים ל2021 וכך יהיה גם ל 2022. חברות ומפעלים מקבלים עידוד ענק להמשיך ולפתח ולא להשאר במקום בזכות הרשות.

קופת חיסכון

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא