חיפוש

איזו הכשרה חייב לעבור אינסטלטור מוסמך לפי שהוא פותח עסק

תגידו מה שתגידו על דור ה – Y, רק אל תגידו שהם עצלנים. במדינת ישראל החל משנת 2018 נרשמה עלייה במספר בעלי המלאכה שפותחים עסק עצמאי, וביניהם מי שבחרו להיות אינסטלטורים. הרצון להרוויח ולהתפרנס בכבוד במדינה עולה כל צורך, ואלו ההכשרות שצריך לעבור כדי להיות אינסטלטורים מן המניין.

 

מהות התפקיד

לפני שמדברים על כל ההכשרות הנדרשות, צריך להבין שאינסטלטורים מתמודדים עם הזנה של צנרת בדרך כלל. צנרת מים, ביוב וכל היוצא בזאת. הנדידה של הצעירים לעבודות המצריכות תעודת מקצוע מייצגות את המגמה בהבנה שלא צריך את האקדמיה כדי להצליח בחיים. אפשר, אך גם דרך של עבודת כפיים תפרנס אותם בצורה נהדרת, ולא משנה מה העיסוק. כל מקצוע מכבד את בעליו, ובדיוק בגלל זה מספר ההכשרות שעל אינסטלטור מוסמך צריך לעבור הולכות וגדלות.

 

שרברבות תברואתית

מדובר בקורס ההכשרה הבסיסי לכל מי שלא רוצה לעבוד כאינסטלטור ללא תעודת מקצוע. בקורס זה לומדים את היסודות למקצוע האינסטלציה כמו מונחי יסוד, מערכות שפכים, מערכות צנרת מים, דגימות; ועד לחידושים, בנייה ירוקה עבודה מעשית ומציאת עבודה. קורס זה הוא התשתי להתקדמות במקצוע באמצעות תעודת הכשרה. למשל, תרמו פרו אינסטלציה מחזיקים בשרותיהם רק בעלי מקצוע בעלי התעודות וההכשרות הנדרשות.

 

הכשרת דגימות

מדובר באחת ההכשרות המעניינות ביותר וללא ספק אחת שפותחת דלתות בהיבט המקצועי. בקורס זה לומדים כיצד לקחת דגימות, לנתח אותן ואיך להתמודד במידה ויש זיהום. את הכשרה זו ניתן ליישם כאיש מקצוע כמעט בכל ענף במשק הישראלי רק מעצם קיומן של מערכות מים, לדוגמה: דגימות מים באתרי נופש, דגימות מים באתר שופכין, מערכות מי שתייה וכו'…

 

תכנון מערכות

הכשרת תכנון מערכות ללא ספק לוקחות את השרברב לשלב הבא בעתיד המקצועי שלו. מדבור בהסתכלות הרחבה יותר של תכנון, הרכבה ותפעול של מערכות מים מורכבות. עם הכשרה זו ניתן לעסוק כקבלן מערכות אינסטלציה מורכבות בענף הבנייה. יש לציין שהכשרות אלו לא מביאות את החומרים והציוד לעבוד עמו, אך כן לומדים את כל צורכי הבסיס לעבודות אלו.

 

חידודים אחרונים

אל תשכחו, ההכשרה הבסיסית שעל אינסטלטור לעבור לפני שהוא פותח עסק היא קורס השרברבות התברואתית. לאחר מכן, עליו לקחת כל הכשרה שהוא יכול או צריך בהתאם לתחום העיסוק שמעניין אותו בענף התשתיות. ההכשרות המוצעות לאינסטלטורים הן הרבה יותר מורכבות ומעניינות מה שהמילים בכתבה מציגות.

כשמתחילים תהליך לימודי, רק עצם הלמידה יכולה לפתח אותנו ולהקנות לנו כלים שיוכלו לשפר את העבודה שלנו. מדובר ביכולות הלמידה, צורת ההתנסחות, אופן ההקשבה והיכולת לקלוט, לעבד וליישם מידע. כל הכשרה תוכל להרחיב את נק' המבט של האינסטלטור ולהפוך אותו לאחד שרואה את התמונה הגדולה.

שרברב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משאבי אנוש
המידע המלא אודות תפקידו של HR

HR או "Human Resources" הוא תחום ניהולי העוסק בניהול ההון האנושי בארגון. תפקיד מחלקת משאבי אנוש הוא לקדם ולשמור על סביבת עבודה בריאה, פרודוקטיבית ומתגמלת

קרא עוד »