חיפוש

איך בוחרים דירה להשקעה?

 

ללא מעט ישראלים יש הון קטן, שהם היו שמחים להשקיע בצורה כזו שהכסף שלהם יעבוד בשבילם. על תשומת הלב של אותם ישראלים מתחרים לא מעט גופים – גופים פיננסיים כמו קרנות פנסיה וקופות גמל, הרשות לניירות ערך שרוצה שתשקיעו את הכסף בבורסה וכמובן – שוק הנדל"ן.

לכל אחד מאפיקי ההשקעה הללו יש את היתרונות והחסרונות שלו, אך אין ספק שאפיק ההשקעה הכי פופולרי בקרב הישראלים הוא קניית דירה להשקעה. אבל לשוק הנדל"ן יש חוקים משלו, ובחירה של דירה להשקעה יכולה להיות הליך מורכב למדי. בטקסט שלפניכם ננסה לתת לכם את כל הטיפים החשובים לבחירה של דירה להשקעה.

 

דירה להשקעה – בישראל או בחו"ל

מרבית הישראלים, ובוודאי גם אתם, נחשפים לפרסומות באינטרנט המציעות קרקעות או דירות למכירה בחו"ל בדמות נכס מניב. אולם, האם אתם מכירים את שוק הנדל"ן במדינת היעד? ומה לגבי החוקים הרלוונטיים, למשל חוקים להגנה על שוכרים? שוק הנדל"ן בחו"ל מאפשר לכם לרכוש נכס נדל"ן מניב גם בלי הון עצמי ראשוני גדול במיוחד, אך הוא טומן בחובו לא מעט קשיים וסיכונים.

בישראל, לעומת זאת, הרבה יותר קל להתחבר לשוק הנדל"ן. גם ניהול של נכס יהיה קל יותר כשהוא נמצא במרחק נסיעה של שעתיים – במקום טיסה של שעתיים. כשאתם מתלבטים אם לקנות דירה להשקעה בישראל או בחו"ל, כדאי לעשות מיפוי של סיכויים וסיכונים – ולהבין מה הכי מתאים לכם.

 

כמה חדרים צריכים להיות בדירה להשקעה

עוד שאלה שמעסיקה הרבה משקיעים היא באיזה גודל צריכה להיות הדירה להשקעה שלהם. מצד אחד, דירה קטנה תהיה זולה יותר. מצד שני, במקרים מסוימים יהיה ניתן להפוך דירה גדולה לשתי דירות גדולות.

בנוסף, הפרופיל של השוכרים משתנה בהתאם לגודל הדירה. דירה קטנה תתאים לזוג צעיר או לסטודנטים, שמחפשים יותר דירות להשכרה – אבל בעלי "גב" כלכלי פחות יציב. דירה גדולה תתאים יותר למשפחות, שבדרך כלל גם תהיינה שוכרות נוחות יותר – אך מרבית בעלי המשפחות גרים בדירה משלהם.

 

איך להשקיע נכון בנדל"ן

כדי להשקיע נכון בנדל"ן, אתם יכולים ללכת באחת משלוש דרכים . דרך אחת היא לקרוא המון מידע באינטרנט, לברור בין טפל ועיקר ולהמשיך להתעדכן בנעשה בשוק לאורך זמן. דרך אחרת היא לעבור קורס מקצועי ומרוכז, אשר מועבר על ידי אנשי מקצוע, וליישם את הידע שצברתם בשטח.

דרך שלישית היא למצוא חברה אמינה ומקצועית לניהול השקעות בנדל"ן. חברות כאלה יעשו את כל העבודה בשבילכם, כולל איתור נכס וניהולו. אולם, קחו בחשבון שחברות כאלה יגבו עמלה משמעותית מהרווחים שלכם.

 

סיכום

לסיכום, דירות ונדל"ן להשקעה אפשר למצוא בישראל ובחו"ל. השקעה בנדל"ן דורשת היכרות מעמיקה עם השוק, מגמות חברתיות וכמובן גב כלכלי יציב. כדי להבין מה האפשרות הטובה ביותר עבורכם, כדאי לעבוד עם חברה מקצועית לאיתור וניהול דירות להשקעה.

קניית דירה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
נדלן
3 טיפים לבחירת עו"ד מקרקעין

  בכל רכישה או מכירה של נכס, צריך להיעזר בעורך דין מקרקעין שילווה אתכם בתהליך. בכל הקשור לרישום זכויות, ירושה, פתרון סכסוכים על נכסים שונים,

קרא עוד »