חיפוש

איך בוחרים תחום לימודים מספק?

לאחר שהחלטת לצאת ללימודים גבוהים, נשאר לחשוב על מה ללמוד. מצד אחד, את רוצה לסייע בפרנסת המשפחה, מצד שני את מחפשת לימודים מעניינים, ומעל הכל את מחפשת מקצוע שלא יימאס עלייך לאחר כמה שנים. אז איך בוחרים את תחום הלימודים הנכון לך?

 

חיפוש כללי

בתור התחלה, כדאי לחשוב על הכיוון הכללי המתאים לך. מחשבה כזו יכולה להגיע משיחות עם חברות ומשפחה ושמיעה על אופי העבודה שלהם, התנדבויות במקומות שונים והיחשפות לסוגי עבודה מגוונים או היכרות עם עצמך. האם העבודה המתאימה לך היא עבודה טיפולית או חינוכית? האם עבודה הדורשת קשר ארוך טווח עם הלקוח או שאת מעדיפה קשרים חד פעמיים? האם משהו שעוסק באנשים או בכלל עבודה משרדית ללא קשר ללקוחות? לאחר שמבינים את ההתחלה ניתן  לשמוע על מוסדות לימוד העוסקים בתחומים היכולים להיות רלוונטיים לך ולדפדף בין תכניות הלימוד שלהם. כאשר מצאת תכניות לימוד המעניינות אותך, כדאי לבדוק מה עוד מוסד הלימודים מציע לך. לדוגמה, במוסדות הלימודים של חוי ארנפלד- לימודים לחרדיות, מקבלים גם תמיכה וייעוץ לאורך הלימודים, אירועים חברתיים לגיבוש עם חברותייך לספסל הלימודים, שירותי תמיכה בלימודים כמו תרגום מאמרים וכו'.

 

אופי העבודה

לאחר שבחרת את הכיוון הכללי, כדאי מאוד להתייעץ עם אנשים העובדים בתחומים המעניינים אותך, לשמוע מהם איך העבודה נראית בפועל, האם היא משתנה ממקום עבודה אחד לשני, האם המשרות כוללות גם עבודה מהבית או עבודה כעצמאית או רק עבודה משרדית כשכירה, האם העבודה מתנהלת כפרויקט אחד גדול בכל תקופה או משתנה כל יום וכו'. כמו כן מומלץ לוודא איך נראית תחילת הדרך בתחום לאחר סיום הלימודים, האם ישנה הדרכה, האם לצעירים חסרי נסיון קל למצוא משרות, האם ישנן משרות חלקיות המתאימות לבעלות משפחה וכו'. ניתן לשאול את האדם איתו מתייעצים כמה זמן הוא בתחום, מה כוללת הדרך שעשה מאז תחילת העבודה ואם הוא רואה את עצמו ממשיך בתחום עוד שנים רבות.

 

שכר ואפשרויות קידום

אחד השיקולים החשובים בבחירת מקצוע הוא חוסר השחיקה לאורך זמן. כמה מרכיבים בונים את הדרך למניעת שחיקה וביניהן הנאה מהעשייה עצמה, שכר מתגמל או הטבות אחרות ואפשרויות קידום. כאשר בודקים מקצוע לפני תחילת הלימודים, כדאי לבדוק את המשכורת הממוצעת בשוק העבודה, ההטבות המוצמדות למשרה במקומות השונים, עליית המשכורת ביחס לשנות ותק, אפשרויות קידום ולימודי המשך. מבין הסטודנטיות ישנן כאלו שגובה השכר הוא שיכריע את בחירת המקצוע ואילו אחרות יבחרו לפי אופי העבודה ומידת הסיפוק שתחווה בה, אך כדאי לדעת מה התנאים לפני הבחירה על מנת להגיע מוכנים.

 

מבנה הלימודים

שיקול נוסף לבחירת הלימודים הוא מבנה הלימודים וכמה מהקורסים קשורים ישירות לעבודה. לכן מומלץ לרפרף על סילבוס הקורסים הנלמדים על מנת להבין איך יראו הלימודים בתחום.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
קורות חיים מקצועיים
5 דרכים להתקבל להייטק

כיום כולם יודעים שמסלול הקריירה המתגמל ביותר הוא ההייטק. מדובר בתעשייה שנמצאת בחזית החדשנות והכלכלה, והיא זאת שתגדיר את איך ייראה עתידנו. עם זאת לא

קרא עוד »