חיפוש

איך לבחור יועץ עסקי לעסק שלך

ייעוץ עסקי הינו השקעה בעסק שניתן לראות אותו כהשקעה בתהליך לטווח הארוך, ייעוץ עסקי טוב ומקצועי יחזיר את עצמו פי כמה וכמה. על מנת שעסק יצליח ויניב רווחים נדרשת מיומנות והתנהלות מושכלת בסביבה עסקית ולא רק רעיון טוב, עובדים נהדרים ועבודה קשה. אז איך בוחרים ייעוץ נכון כדי להצליח?

 

דבר ראשון, מה כולל תהליך ייעוץ עסקי?

בתהליך הייעוץ מתחילים מהיכרות עם העסק בשלב בו הוא נמצא ומה השלבים שהתקיימו לפני כן, מוצאים את נקודות התורפה והחוזקה של העסק, מטרות ויעדים קצרי וארוכי טווח, משווים למתחרים הרלוונטים בשוק ועל פי כל אלו בונים תוכנית עסקית שתוביל אתכם יחד לעבר המטרה הגדולה. ניתן להתייעץ עם ערן שומרון ייעוץ עסקי לקבלת מידע נוסף על שירותיו.

 

תחום התמחות

רוב היועצים הקיימים בשוק הם בעלי התמחות ספציפית כמו התחום הפיננסי או שיווק, או יועצים שיודעים לעשות הכול אבל בסוג מסוים של עסקים כמו אופנה, מזון או מכשירים גדולים. תחום נוסף שמוצף ביועצים בימים אלו הם יועצים לרשתות החברתיות השונות המתמחים ברשת אחת או כמה. אחריי שאתם יודעים את אלו חישבו איזה ייעוץ אתם צריכים? בדרך כלל ייעוץ טוב יהיה כזה שרואה את התמונה הרחבה ומכוון אתכם למטרה גדולה ולא קרובה.

 

אין חכם כבעל ניסיון

הרלוונטיות של המשפט הזה נכונה מתמיד כשמדובר בייעוץ, בבחירת היועץ בדקו את "תיק העבודות" שלו שיכיל סיפורי הצלחה וכמו כן גם סיפורי אי הצלחה שמהם לומדים הכי הרבה. ככה ניתן להיות שקופים אחד מול השני ולתקשר את הבעיות הכוללות.

הניסיון לא נובע רק מעסקים שנפלו לקרשים ואותו היועץ הרים אותם אלא גם ברגעים בו קרו הפתעות שהפילו את העסק ואז היה צריך להתמודד ולהצליח לפחות להוציא את הראש מהמים. הקפידו לבחור יועץ בעל נסיון בתחום בו אתם עובדים, שעבד עם עסקים דומים לכם מכיר את התעשייה מאחורי הקלעים וסוגיות טכניות. בנוסף חשוב לבדוק את הנסיון התעסוקתי של אותו היועץ לפני הפיכתו לאחד כזה.

 

כימיה והקשבה

היועץ העסקי שלכם בתקופות מסוימות יהיה הכי קרוב ואינטימי אליכם מבחינת עסקים וזה לא מעט, שימו לב שהדינמיקה בינכם עובדת ושהיועץ מעוניין להקשיב לכם כי אין מי שמכיר את העסק שלכם יותר טוב מכם. גם אם מצאתם ייעוץ שמומלץ מכל המכרים שלכם ויש לו שם גדול ומוניטין מעולה, אם הוא לא מעוניין להקשיב לכם ורק רוצה להציע את מה שיש לו במרכולתו הסיכוי שלכם להצליח ביחד קטן.

 

מסכמים

ייעוץ עסקי ללא ספק הוא בין הפלטפורמות שלא כדאי לוותר עליהם כשרוצים שהעסק יצמח ויניב תוצאות שתשמחו איתם, על ייעוץ עסקי טוב שבדקתם את כל הקריטריונים ואתם סמוכים שזה יכול להצליח לא כדאי לחסוך בכסף כי ההשקעה תחזיר את עצמה מהר יותר משתחשבו.

יועץ עסקי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא