חיפוש

איך לבחור יועץ עסקי – X טיפים חשובים

למי כדאי לקחת יועץ עסקי

לכל בעל עסק, בין אם אתה חושב להקים עסק, בתחילת דרכך או עסק וותק. עסק קטן, בינוני או גדול. לקיחת ייעוץ עסקי בתחילת הדרך יכול למנוע טעויות קריטיות שיביאו להתרסקותו במשך. יועץ עסקי יכולל לעזור לעסק אשר לא מצליח להתרומם, ולעסקים יציבים למנף ולהרוויח אף יותר.

ייעוץ עסקי לעסק משפחתי הוא קריטי במיוחד, כיוון שהקשרים בין עובדי חברה הם גם קשרים משפחתיים, זה גורם לשיטת עבודה שונה, משברים ייחודיים ומצבים מורכבים. אך זה גם יכול להיות תרון אדיר ולהעצים את העסק.כדי לעשות את זה נכון, כדאי לקחת ליווי עסקי.

 

טיפים לבחירת יועץ עסקי

המלצות

כדאי לקחת יועץ עסקי שקיבלתם עליו המלצות, במידה ואתם לא מכירים באופן אישי אנשים הלוקחים ייעוץ עסקי, הסתכלו על המלצות מקוונות בגוגל וברשתות החברתיות השונות.

 

רושם ראשוני

במהלך השיחה עם היועץ, הקפידו להיות מרוכזים ולאסוף כמה שיותר מידע, שימו לב אם אתם מתחברים אליו, לחיבור אישי יש חלק מכריע בתהליך. אם הוא מדבר בצורה מקצועית, ומשרה עליכם תחושה של אמון וביטחון.

 

תקשורת

כשאתם מדברים עם יועץ עסקי, שימו לב אם הוא שופך את הידע שלו על אסטרטגיות עסקיות, או אם הוא מקשיב למצב שנמצא אצלכם בשטח ומבצע התאמה אישית אליכם. אתם לא רוצים יועץ עסקי שמטיף לכם, אלא אחד שיודע להקשיב.

 

דיסקרטיות

שימו לב אם בשיחות עם היועץ, אם הוא מספר לכם על מהלכים של עסקים אחרים שהוא מלווה, אם הוא עושה זאת, זה דגל אדום, ולא תוכלו לסמוך על הדיסקרטיות שלו איתכם.

 

ניסיון מוכח

בדקו כי ליועץ העסקי יש ניסיון מוכח בשטח בתחומים הספציפיים אותם את צריכים בעסק.

 

אופי היועץ

חשוב לבחור ביועץ שיש לו תקשורת טוב ואינטלגנציה רגשית, לא הייתם רוצים לעבוד עם אדם קר ומנוכר, אך מצד שני חשוב לבחור באדם שיודע להיות פרקטי, יכול לראות את התמונה הגדולה, להניע תהליכים ועובדים.

 

תהליך העבודה

בתחילת הדרך, היועץ יאסוף נתונים ויבחן את ההתנהלות של העסק, ושל העובדים והמנהלים. הוא יעשה זאת באמצעות שיחות עם אנשים שונים בעסק, ניתוח דוחות, איתור נקודות חוזק וחולשה של העסק ואיתור של הבידול העסקי. בנוסף, היועץ יבחן ביחד איתך את השירותים והמוצרים שהעסק מציע, ניתוח של קהל היעד, מחקר מתחרים. הוא יעזור בכתיבת היעדים של העסק, מטרות ובניית תוכנית פעולה.

 

מדוע הרבה עסקים נכשלים?

רוב העסקים, נסגרים אחרי כמה שנים בודדות מפתיחת העסק, זה קורה בגלל 3 סיבות עיקריות:

 

אמינות

העסק משדר חוסר אמינות, תדמית לא אחידה, קו מוצרים לא אחיד, האתר נראה מפוקפק ועוד.

 

נוכחות דיגיטלית

לעסק אין נוכחות דיגיטלית, ומה שלא נמצא באינטרנט, לא קיים.

 

פרסום

העסק לא משקיע בפרסום, לכן קהל היעד אינו מכיר אותו ולא יכול לקנות ממנו

יועץ עסקי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא