חיפוש

איך להנגיש את העסק שלך לבעלי מוגבלויות

להנגיש את העסק לבעלי מוגבלויות, זה הוא עניין חשוב ביותר שעבור עסקים ונותני שירות מסוימים הוא אפילו קבוע בחוק ומחייב אותם להתקין עזרי נגישות.

גם עבור מי שלא – מדובר בפעולה שפשוט חשוב לעשות, שתאפשר לכל מי שרוצה להיכנס וליהנות מהעסק שלכם בלי שיחוש מוגבל באיזו צורה.

מעבר לכך, מדובר גם בפעולה שתפתח בפניכם קהל שלם של לקוחות נוספים, ותאפשר עוד הכנסות.

כדי להנגיש את העסק בצורה המיטבית, יש מספר טפיים ופעולות שכדאי לעקוב אחריהם.

לפניכם קצת על איך להנגיש את העסק שלך לבעלי מוגבלויות.

 

להנגיש את העסק לבעלי מוגבלויות – מה זה כולל?

הנגשת העסק לבעלי מוגבלויות, כוללת הנגשה כל פרט ופרט בו, עבור בעלי מוגבלויות ראייה, שמיעה, מוגבלה פיזית, שכלית או נפשית. תהליך ההנגשה כוללל מגוון פעולות שיש לבצע, כדי שיאפשרו לכל אדם בעלי מוגבלות כל שהיא, להיכנס ולהסתובב בעסק ללא בעיה. ההנגשה נוגעת לכל אספקט ואספקט, החל מגישה נאותה לתוך העסק, הנגשת הריהוט, שירותים נגישים, תכנון הפנים של המקום בצורה נגישה ומרווחת. הכל מתחיל מהכניסה לעסק, ועד היציאה ממנו – כך שגם בכניסה אליו תידרשו לרמפה, או כמו מעלון אנכי רמפה מעליות.

 

כיצד להנגיש את העסק לבעלי מוגבלויות?

הדרך להנגשת העסק לבעלי מוגבלויות היא ארוכה, ויש מגוון של פעולות ופרוצדורות להתקין ולבצע כדי להפוך את העסק לבאמת סובלני מספיק ונגיש לחלוטין לכל בעלי המוגבלויות. לפניכם דוגמאות על קצה המזלג, לפעולות שיבטיחו נגישות בעסק שלכם:

  • חניות נכים – חניות נכים בעסק, יבטיחו נגישות עבור בעל המוגבלות, כזו שתסייע לו להגיע לעסק שלכם בבטחה וללא מאמץ או מכשולים מסוימים. במידה ובעסק שלכם יש חניות, הפכו כמה מהם לחניות נכים שיבטיחו גישה מספקת.
  • דרכי גישה מהחניה ומהרחוב – לאחר הנגשת חניה, יש גם להנגיש את העליה מהחניה למדרכה, ומהמדרכה לעסק. לכן יש לוודא שהעלייה מהחניה תהיה כמה שיותר מוטה ונוחה, וכן שהכניסה לעסק, מאפשרת כניסה חלקה. אם אינה חלקה – יש לאפשר רמפות, מעליות או פתרונות דומים.
  • שירותי נכים – שירותי נכים הם שירותים קריטיים לאנשים עם מוגבלויות, בהם יש לבצע מגוון תקנים שיהיו נוחים כמה שניתן, למשל מעקה בטיחות, דלת שנפתחת החומה, כיור מונמך ונוח וכדומה.
  • ריהוט ועיצוב פנים – מדובר בנקודות חשובות מאד, שעסקים רבים לא מקפידים עליהם וכך למרות ההשתדלות שבצעו בעסק – בעלי מוגבלויות פשוט לא יוכלו להיכנס. חשוב ליצור מסדרונות ומעברים שהינם מספיק מרווחים ונוחים למעבר על כסאות גלגלים, קביים ואמצעי עזר נוספים. חשוב שהכיסאות, יתאימו גם לנכים ולא יהיו כסאות בר בלתי נוחים ובלתי אפשריים לבעלי מוגבלויות.
  • ריצוף ותאורה – אלה הם חלקים נוספים שנוטים לשכוח, ושיכולים להקל משמעותית על בעלי המוגבלויות. נסו להימנע בעסק שלכם מתאורה חזרה מדי או חשוכה מדי שלא תהיה אפשרית לבעלי המוגבלויות, וכן מריצוף חלק מדי או מחוספס מדי שיקשה על כסאות הגלגלים.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא