חיפוש

איך להקים חדר נקי במעבדה שלכם

הקמה של חדר נקי היא לא דבר פשוט, אם זו הפעם הראשונה שאתם שומעים את הביטוי חדר נקי, כדאי שתדעו שלא, לא מדובר בחדר כלשהו בבית שלכם שעבר ניקיון מסיבי על ידי מנקה חיצוני או אמא חולת ניקיון.

 

מה זה חדר נקי?

שאלה מצוינת, מדובר בחדר מיוחד, שעוד לפני הקמתו, נעשתה מחשבה אדריכלית מעמיקה מאוד לגבי האופן שבו החדר ייראה. החל מדלת הכניסה שצריכה לשמור על החדר סטרילי ולמנוע כניסה של חיידקים וכלה במכשירים מיוחדים בעלי טכנולוגיה מיוחדת ששומרים על החדר ברמת ניקיון גבוהה מאוד.
החדר הנקי נמצא בתחומים רבים בתעשייה, בין היתר, בתעשיית ההייטק ובבתי החולים.
בהיי-טק קיימים חדרים נקיים רבים מכיוון שלעיתים, יש צורך בחדר סטרילי מאוד כדי שיישמרו בו שבבי מחשב קטנטנים. לרוב מדובר בחדר ייצור של שבבים, כאלו שאם תהיה עליהם אפילו טיפה קטנה של אבק, הם ייהרסו. זו הסיבה שיש צורך בחברות ההיי-טק בחדר נקי, כדי לשמור על השבבים שיהיו נקיים ומסוננים היטב.
בבית חולים יש צורך בחדר נקי ואתם בטח מבינים כבר למה. כשמדובר בבריאות, צריך לשמור על היגיינה מרבית.
אנחנו מתכוונים לחדרים בהם יש צורך בחדר נקי מאוד שיאפשר לרופאים ולשאר הצוות הרפואי לעשות את עבודתם מבלי להסתכן ומבלי להתעסק בזוטות (בניקיון למשל).

 

יש הבדל מבחינת האוויר שנמצא בחדר נקי לבין אוויר שיש לי בחדר בבית?

בהחלט! אנחנו לא יודעים להגיד מה מצב החדר בביתך, אבל אנחנו מתארים לעצמנו שאתה לא גר ב"חדר נקי".
אם משווים חדר רגיל בבית כלשהו לעומת חדר נקי, תתפלאו לשמוע כי בחדר הנקי יש אוויר נקי פי 10,000 מהחדר הרגיל!
ממש כמו להיות באוורסט עם אוויר הרים צלול אבל פה בארץ.

 

יש לי מעבדה, אפשר להקים שם חדר נקי ?

בטח, אבל אנחנו מקווים שאתה לא מתכוון להקים את החדר בעצמך. דרוש ניסיון רב בתחום בשביל להקים חדר נקי. זהו לא דבר של מה בכך, כפי שציינו לעיל.
תשמח לשמוע שישנן חברות שמתמחות בהקמת חדר נקי. ניתן ליצור עמן קשר, למסור פרטים אודות הסיבה להתעניינות בהקמת חדר נקי ואלו ייעצו לך מה דרוש, מה צריך שיהיה בחדר, מבחינת תחומים שונים שאולי לא חשבת עליהם קודם לכן, כמו מיזוג אוויר, אדריכלות שלעיתים נדרשת כדי לבחון איך לפתור בעיות שונות במבנה הקיים ולגרום להן להתאים לבנייה של חדר נקי.
כך שאם אתה מעוניין בחדר נקי באמת, שיהיה פי 10,000 נקי מהחדר הנוכחי שיש לך במעבדה. זה הזמן להרים את הכפפה ולחפש את החברה המתאימה לך.

 

חלל עבודה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא