חיפוש

איך להשוות קופות גמל בצורה נכונה?

ישנן קופות גמל רבות, ולבחור את קופת הגמל הנכונה זו משימה לא פשוטה.

להשוות בין קופות גמל דורש מומחיות רבה, שאין לכל בני האדם, לכן, הכנו בעבורכם מדרך שמפשט את ההשוואה בין קופות הגמל השונות, ועוזר לכם למצוא את קופת הגמל האידיאלית בעבורכם.

 

מה זה קופת גמל?

אנשים פותחים קופת גמל כדי לצבור חיסכון לטווח ארוך או בינוני. אנשים שמים בקופת הגמל סכום כסף שעם הזמן דגל. לקופת הגמל בוחרים מנהל – אשר תפקידו להניב לכם רווחים מקופת הגמל שלכם ובתמורה לקבל דמי ניהול. דוגמה לחברה שעושה זאת היא אלטשולר שחם גמל להשקעה.

 

אז איך משווים בין קופות גמל

השוואת קופות גמל להשקעה נעשית בהתבסס על מספר קריטריונים – תשואות לאורך זמן, דמי ניהול, איכות מנהלי ההשקעות, מדד שארפ, ויתרות. כל הקריטריונים צריכים להיבדק כשבוחרים קופת גמל.

 

תשואות לאורך זמן

יש לבדוק כי התשואה היא לא לזמן קצר, אלא לטווח הארוך. מטרת קופת הגמל היא חיסכון לטווח ארוך או בינוני, לכן גם אם הנבתם סכום יפה בזמן קצר, אך בטווח הארוך לא, קופת הגמל לא משרתת את מטרתה.

 

דמי ניהול

דמי ניהול זה הסכום אותו אתם משלמים לחברה או לאדם שמנהל עבורכם את קופת הגמל. בתמורה הוא מנהל את כל המתרחש בקופת הגמל, אתם לא צריכים להתעסק בדבר. כמובן שככל שדמי הניהול נמוכים יותר כך תהא העסקה למשתלמת יותר. לכן יש תמיד לבדוק כמה דמי ניהול אתם משלמים ולהשוות בין החברות השונות.

 

איכות מנהלי ההשקעות

יש סייג קטן לדמי הניהול שהוזכרו לעיל והיא איכות מנהלי ההשקעות. לעיתים עדיף לקחת מנהלי השקעות איכותיים יותר שייקחו דמי טיפול גבוהים יותר. כך גם אם שילמתם יותר, ההפסד יגולם בתוך הרווח כך שלא באמת תפסידו. איכות מנהלי ההשקעות הוא בהחלט שיקול מרכזי בעת השוואת קופות גמל.

 

מדד שארפ

מדד שארפ משמעותו התשואה הגבוהה יותר לאותו הנכס באותו מדד של סיכון. אומנם זה מסובך להבנה אך בפשטות, ככל שמדד השארפ גבוה יותר כך קופת הגמל טובה יותר.

 

יתרות

שימו לב שעדיפה קופת גמל שצוברת כספים ולא פודה אותם. תראו האם היתרות בקופת הגמל גבוהות.

 

מסקנה

לא קל להשוות לבד בין קופות הגמל השונות. במידה ואתם מתקשים להחליט תוכלו להיעזר באתרים שכל מהותם הוא לעשות השוואה בין קופות הגמל השונות, ולעזור לכם להגיע למסקנה הכי נכונה בעבורכם.

שימו לב לכל הקריטריונים בעת בחירת קופת גמל ונסו לאזן ביניהם כשאתם מסתכלים בהבדלים בין החברות השונות. זכרו שעליכם לסמוך על מנהלי קופות הגמל, זאת משום שבסופו של יום אצלם השליטה בסכום הכסף שהפקדתם בידם, לכן בחרו אדם אמין שינהל בעבורכם את קופת הגמל.

כסף בחיסכון

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא