חיפוש

איך ללמוד מקצועות קודש בצורה כשרה ומסורתית

התמחות ולימוד במקצועות קודש הם דבר שצריך להיות מלווה בהדגשים הלכתיים מבחינה עיונית ומעשית.

המאמר יפרט איך ללמוד ולהתמחות במקצועות קודש בצורה כשרה ומסורתית.

 

אילו הם מקצועות הקודש אותם לומדים?

הציבור הדתי שרוצה לעסוק במקצועות קודש נדרש ללמוד אותם מ"א-ת" בצורה הלכתית וכשרה. בלימודי מקצועות קודש תוכלו להתמחות באופן תיאורטי ומעשי בקורסים כמו: משפצי תפילין, סופרי סת"ם, מוהלים מוסמכים, משגיחי כשרות, שוחטים מוסמכים, מנקרים ומסדרי חופה וקידושין. בסיום ההכשרה תוכלו לקבל תעודות מקצועיות וחתומות של רבנים ידועים שיפתחו לכם דלתות במקומות עבודה רבים ורלוונטיים.

 

לימודי קודש כדת וכדין

על מנת שהלימודים ייעשו בצורה כשרה ומסורתית הם נעשים במסגרות הלכתיות המקפידות על שמירת ההלכות המתבקשת מעצם העיסוק במקצועות השונים. הקורסים מגוונים ומאפשרים ללומדים לשמור על רוח ישראל בכל הקשור לאמונה ולהלכה. בשל עובדות אלו הציבור הפונה ללמוד את הקורסים הוא ציבור חרדי המעוניין לפרנס את משפחתם בכבוד ולעסוק במקצועות מעניינים ורלוונטיים שמהווים עבורם שליחות. להלן מספר דוגמאות על הקורסים הנלמדים במקצועות הקודש.

 

קורס סופר סת"ם

לאור העובדה שסופר סת"ם צריך להיות בקיא בתורה ובהלכה באופן מעמיק ולכתוב באופן טהור וקדוש, ויתרה מכך, לשמור על קדושת השם בעת הכתיבה, הקורס חייב להיות כשר. לפיכך, הכתיבה של סופר סת"ם תתבצע באמצעות נוצה של תרנגולת הודו ולא של תרנגול זכר כי היא חזקה יותר. בנוסף, ניתן לכתוב בכלי כתיבה מפלסטיק שהוא דומה במבנה שלו לנוצת התרנגולת וכך לשמור על המסורת והכשרות.

 

קורס משגיחי כשרות

אם עסקינן באוכל וכלים כשרים הקורס ידקדק על היבטים כמו: אופן שחיטת עוף ובהמה, המלחת הבשר, איסור שימוש ומאכל בבשר וחלב, שריפת חמץ לקראת חג הפסח, איסור מלאכה בשבת, איסורי ערלה וכלאיים, תרומת מעשרות, גזירות חז"ל ועוד. כאשר התלמיד לומד את ההלכות לעומקן, הוא ינקוט באופן מוקפד בכל הקשור להשגחת כשרות ואת זה הקורס מלמד בצורה מקיפה. מקצוע השגחת כשרות מחייב אחריות רבה בין אם עובדים כמשגיחים באולמות אירועים או מסעדות ובין אם במפעלי מזון וביחד עם ספקי מזון אחרים ולכן אין לעשות פשרות, הנחות או ויתורים.

 

קורס שחיטה

קורס שחיטה אינו עוסק רק בלימוד תיאורטי של האיסורים השונים, אלא גם בצורה מעשית. בקורס התלמידים יתנסו בשחיטה, שימוש בסכינים כשרים למהדרין, בדיקת הריאות של הבהמה ויהיו בקיאים בכל הקשור לאיברים הפנימיים, השרירים והגידים של הבהמה. מבחינה תיאורטית כל תלמיד ילמד את ברכת השחיטה, ערכים ודינים כמו: דיני סכין, דיני דרסה וחלודה, דיני כסות דם, דיני טחול, כליות, בני מעיים, שחיטת ורידים, נקב בריאה ועוד.

לסיכום, ניתן לומר שמקצועות הקודש הם לא רק עיסוק אלא שליחות שהציבור החרדי יכול למנף גם ללמידה וגם לעבודה בצורה כשרה ומסורתית ובאופן מוקפד ביותר. (מוגש מאת מימון בדוש בניית אתרים)

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
קורות חיים מקצועיים
5 דרכים להתקבל להייטק

כיום כולם יודעים שמסלול הקריירה המתגמל ביותר הוא ההייטק. מדובר בתעשייה שנמצאת בחזית החדשנות והכלכלה, והיא זאת שתגדיר את איך ייראה עתידנו. עם זאת לא

קרא עוד »