חיפוש

איך לצאת מחובות של העסק מבלי לפשוט רגל

לצאת מחובות זה לא קל, אך זה אפשרי.

ניהול עסק זו משימה שאינה פשוטה כלל, ולעיתים העסק נקלע לחובות וצריך להתמודד עם הסיטואציה.

כדי לפתור את הבעיה יש לפעול בצורה שקולה ולא לפעול האימפולסיביות.

לכן איגדנו לכם את הדרכים לצאת מחוב של העסק מבלי לפשוט את הרגל.

 

הבנת התמונה המלאה

לצורך יציאה מחובות יש להבין מספר דברים לגבי החובות. יש להבין קודם כל אילו חובות יש לעסק – האם זה חוב אחד, האם זה מספר חובות, ולאילו מקומות החוב. לאחר הבנה של אילו חובות יש, עליכם לכמת אותם לסכום. להבין כמה כסף אתם חייבים לכל מקום. כימות של כל חוב בנפרד עוזר להבין את התמונה המלאה של החוב הכולל שלכם.

לאחר הבנה של אילו חובות קיימים עליכם לדרג אותם לפי סדר התשלום. כסו את החובות שצוברים לכם הכי הרבה ריבית ועושים לכם הכי הרבה בעיות ראשונים, ולאחר מכן המשיכו לשאר החובות.

 

לא להיכנע ללחצים

כשיש חובות רבים לעס, אנשים רבים מתחילים ללחוץ עליו. הספקים, הבנקים, ועוד, מתחילים ללחוץ עליכם לשלם את כל מה שיש לכם עד הגרוש האחרון. ברגעים אלו עליכם לעצור, ולא להביא להם את הכסף. זה הרגע בו אתם מתייעצים עם עורך דין, או יועץ פיננסי המסביר לכם למי לשלם ומתי.

עם זאת, עליכם להמשיך ולנסות לשלם את החשבונות השוטפים והמיסים. במידה ולא תשלמו החובות שלכם רק ילכו ויגדלו.

 

לא לקחת הלוואות ממקומות שאינם מוסדרים

כשיש לחץ אנשים לא חושבים לטווח הארוך ופונים למקומות מפוקפקים לצורך הלוואה. הדבר רק יכניס אתכם לצרות גדולות יותר ולחובות גדולים יותר. חשוב שתתמודדו עם החוב הקיים בערוצים המוסדרים ואל תיצרו לעצמכם חוב יותר גדול מהחוב שכבר קיים לכם.

 

צמצום הוצאות של העסק

כשהעסק בחובות יש לצמצם את ההוצאות השוטפות שלו לצורך הקטנת העלויות. חשבו כיצד לעשות זאת בהתאם לתנאי העסק שלכם. ייתכן שתיאלצו לעבוד בעסק יותר ולהעסיק פחות עובדים, או להחליף ספקים לספקים זולים יותר. בחרו את צמצום ההוצאות בהתאם לעסק ולפועלו.

 

פנו לעזרה

שתפו את המשפחה או את החברים בצרה. לעיתים מבט חיצוני על הסיטואציה יכול לעזור לכם לצאת ממנה. ייתכן שאנשים אחרים חוו כבר את הבעיה ויודעים להתמודד איתה ועצה מהם יכולה לקדם אתכם משמעותית אל היעד הסופי של סגירת כל החובות הקיימים. ישנם אנשי מקצוע רבים שיכולים לעזור בסיטואציה כזו ולתת עצות מכווינות.

 

לסיכום

ההחלטה לצאת מהחובות צריכה להיות מכם. זו לא עומדת להיות משימה פשוטה ולכן עליכם להשקיעה בה את כל כוחותיכם. פעלו באופן שקול וזהיר ולאט לאט תצליחו לצאת מן החובות ולהחזיר את העסק למצב בו הוא רווחי ומשתלם.

 

שעון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא