חיפוש

איך לקבל רישיון לעסק שלך

רישיון עסק הוא היתר שניתן לנהל על ידי הרשויות המוסמכות לכך.

את היתר הרישיון ניתן לקבל בכפוף למילוי ותנאים אשר מחייבים את העסקים.

כאשר רוצים לנהל עסק, צריך לעקוב אחר הנחיות. את ההנחיות הללו צריך לבצע בשלבים.

אז איך מקבלים רישיון לעסק שלכם? ומה הדברים החשובים שכדאי לדעת?

 

איך יודעים אם דרוש לכם רישיון עסק

בכדי לדעת אם העסק לשכם מחויב בהליך רישוי עסקים, ניתן להתייעץ עם מומחה העוסק רישוי עסקים או שתוכלו לבדוק בטבלה. ישנה טבלת עסקים טעוני רישוי שבה, שם תוכלו לבצע את הבדיקה. קחו בחשבון שמדובר בטבלה כללית. הטבלה מפרטת בעיקר אילו קטגוריות של עסקים נדרשים ברישוי עסקים.

 

איך מוציאים רישיון עסק

להליך רישוי עסקים, לא תמצאו רשימת הנחיות שתוכלו לבצע לפי שלבים. למרבה הצער, גם לא יכולה להיות כזו, מכיוון של תהליך של רישוי עסק הוא לא משהו ספציפי והוא תלוי בגורמים ומשתנים שונים.

יש עסקים שיכולים להיות גם זהים בתחומם, כמו שני סניפים שונים של אותה הרשת. אותם עסקים יכול לעבור הליך רישוי עסקים שונה, זאת אך ורק מעצמם היותם פעילים בערים אחרות. למעשה גם באותה העיר, יש עסקים בעלי אופי פעילות זהה והם יכולים לעבור הליך שונה בגלל המיקום שלהם.

ישנם גם עסקים שיכולים לעבור רישוי עסק בכוחות עצמם, להגיע לרשת הרישוי שאליהם משתייכים העסק וכך להתחיל לטפל לפי הנחיות רשות. קחו בחשבון שגם עסקים שלא מורכבים, ידרשו בהגשת תוכנית עסק שחתומה על ידי אדריכל או הנדסאי אדריכלות.

 

תחסכו זמן

כדי למנוע סחבת מיותרת, בצעו איסוף מידע מוקדם, כמו למשל בדיקת התאמה בין תוכנית האדריכלות למצב בשטח. מלבד הכנה של תוכנית, חשוב לדאוג להכין את כל המסמכים הנדרשים לכך כמו למשל פרשה טכנית, טופס השלכות סביבתיות, מסמכי החברה ועוד.

רק לאחר השלמה של כל החומר, תוכלו להגיע למחלקת רישוי עסקים כדי לפתוח בקשה, אשר שם משלמים אגרת בקשה לרישיון עסק. כך תוכלו להפקיד את המסמכים ותקבלו גם את אישור הגשת הבקשה. בהמשך צפויות לכם ביקורות של גורמים מאשרים את רישיון העסק, חשוב להתייחס אל ההנחיות וגם ליישם אותם.

 

המורכבת בהליך

למרות שרפורמה ברישוי עסקים יצאה לדרכה לא מזמן, יש חלק מהליכי הרישוי שנותרו בירוקרטיים מאוד. ישנו מידע על דרישה אחידות על גורם וגורם זה לא תמיד עולה לאתרים, אלא הוא מעובר בחוזרים פנימיים בקרב כל הנוגעים לכך. גם אם התהליך מנסה להיות אחיד, הוא אינו תמיד כזה, כי לכל משרד יש סגנון עבודה שונה.

 

לסיכום

הליך רישוי של העסק מאוד תלוי בסוג העסק וגם בסוג המורכבות שלו. מומלץ מאוד להתייעץ עם מומחה עם טרם ההתחלה של התהליך על מנת לקבל תמונה גדולה יותר ורחבה יותר של ההליכים הדרושים לכם. בהצלחה!

קופת חיסכון

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא