חיפוש

איך לשמור על ניקיון הגריל שלכם

שימוש בגריל או במעשנה לבישול וצלייה מאפשר לכם להוציא מנות ברמה גבוהה ביותר, ולהעניק לחומרי הגלם המתבשלים את הטיפול הראוי להם. כחלק מתהליך הצלייה האינטנסיבית שעוברים חומרי הגלם על רשת הצלייה, וכמובן כתוצאה מהעשן שעולה מהבעירה של חומר הבעירה, הגריל או המעשנה מתלכלכים ויש לנקות אותם לאחר כל שימוש ובצורה תקופתית. 

 

חשיבות הניקיון של הגריל מבחינה קולינרית ובריאותית

הגריל או המעשנה מתלכלכים אחרי כל שימוש ויש לנקות אותם בצורה יסודית כל פרק זמן מסוים. ניקוי הגריל חשוב משלוש סיבות שונות והן – סיבה אסתטית, סיבה קולינרית וסיבה בריאותית. על הסיבה האסטטית אין צורך לפרט. הסיבה הקולינרית לחשיבות של ניקוי הגריל היא שגריל מלוכלך מעביר טעמים לבשר שנצלה עליו.

בדרך כלל מדובר בטעמים שרופים חזקים מכיוון שהלכלוך שנשאר על הגריל נשרף בתהליך הצלייה. הסיבה הבריאותית קשורה גם היא לפחם ולחומרים השרופים שנשארים על הגריל ורשת הצלייה. למרות שמעט טעמי עשן עוזרים לטעם של הבשר, הרבה עשן ופחם הם כבר סכנה בריאותית שממנה נרצה להימנע. אחרי שהבנו את חשיבות הניקוי של הגריל, נדבר על איך לנקות אותו בקלות המרבית.

 

ניקוי של גריל גז ופחמים

ניקוי של גריל פחם ומעשנה שונה לחלוטין מניקוי של גריל גז. לאחר כל שימוש בגריל גז, החלק היחידי שיש לנקות הוא רשת הצלייה. אחת למספר שימושים יש לנקות גם את פנים הגריל, בעיקר מחתיכות מזון שנפלו מבעד לרשת ונתקעו. לעומת זאת בגריל פחמים יש להעביר ניקוי על רשת הצלייה, ולפנות ולנקות את הפחם שנמצא בתוך הגריל.

 

מברשות ייעודיות לניקוי של גריל

אחת הדרכים לנקות את הגריל ואת רשת הצלייה שלו היא שימוש במברשת ייעודית לניקוי של גריל. את המברשות האלה ניתן לרכוש בחנויות המתמחות בכך כחלק מסט אביזרים לגריל או כמוצר יחיד. המברשות האלה מצוידות בדרך כלל בסיבים נוקשים וחזקים במיוחד, שעוזרים להוריד את כל חלקים השרופים שנדבקו אל רשת הצלייה ואל פנים הגריל שאותו נרצה לנקות.

 

תחזוקה כללית של הגריל ורשת צלייה

פעם במספר שימושים, בדרך כלל פעם במספר חודשים, יש צורך לעשות ניקוי יסודי של הגריל שלכם. במהלך הניקוי היסודי, מפנים את הפחם מגריל הפחמים ומפרקים את גריל הגז עד כמה שאפשר. בנוסף לכך חשוב מאוד לשים לב שלא מתפשטת חלודה ברשת הצלייה או בגריל עצמו. בכדי להימנע מכך אפשר למרוח בסיום העבודה על הגריל, מעט שמן על רשת הצלייה ולנגב עם מגבת נייר.

 

שמירת הניקיון בגריל פחמים או גז – סיכום

שמירת הניקיון בגריל הפחמים או הגז שלכם היא חשובה מאוד משלוש סיבות עיקריות – בריאותית, אסתטית וקולינרית. ניקוי של גריל גז הוא פשוט בהרבה מניקוי של גריל פחם. ניתן להשתמש לצורך הניקוי במברשת ייעודית לצורך כך, שמצוידת בסיבים נוקשים להתמודדות עם לכלוך שרוף.

גְרִיל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא