חיפוש

איך מתגרשים כאשר יש עסק משותף

הליך גירושין ידוע כמורכב עבור כל בני זוג עם ילדים או בלי ילדים.

אבל מה קורה כשלבני הזוג יש עסק משותף יחד? מבירור שערכנו מול אלו שעברו את ההליך, מתברר כי מדובר בהליך שצפוי להיות מורכב קצת יותר מהרגיל.

כדי שתוכלו לקבל את כל המידע בנושא, יצאנו לבדוק איך מתגרשים כשיש עסק משותף וחזרנו עם המסקנות הבאות:

 

הקשר בין עסק משותף לחלוקת רכוש

לא מעט בני זוג מוצאים את עצמם בונים ביחד בית, משפחה וגם – עסק. העסק יכול להיות חנות לממכר פירות וירקות, חנות בגדים, חברת הובלות או אפילו יקב. שמענו לאחרונה על לא מעט זוגות שחווים קשיים רבים בעת הליך הגירושין בגלל שהם מתקשים להגיע להחלטה משותפת בכל הנוגע לחלוקת העסק (שמתבצעת כחלק מהליך של חלוקת הרכוש). כעת, כשאתם יודעים את הקשר בין השניים, אפשר להמשיך ולהסביר את הנקודות החשובות בהליך.

 

הנקודה הראשונה בהליך גירושין עם עסק משותף – מפגש עם עורך דין

אנחנו לא צריכים לספר לכם על הקושי שמתלווה אל הליך הגירושין שכולל עסק משותף. אם הגעתם לכאן, אתם כנראה חווים את הדבר על בשרכם. אנחנו כן יכולים לספר לכם על השלב הראשון שעליכם ליישם כדי להגיע להסכמות ביניכם. כדי שזה יקרה, אתם צריכים שיהיה לכל אחד מכם עורך דין שילווה אתכם בהליך. אם טרם סגרתם עם עורך דין לענייני משפחה וגירושין, אנו ממליצים לכם להיכנס אל האתר הבא ולהתרשם: https://www.amitvered.co.il.

 

הנקודה השנייה בהליך גירושין עם עסק משותף – הגישור

אתם צריכים להיות זוג מאוד מיוחד כדי שתוכלו להגיע להבנות ולהסכמות ביניכם בכל הנוגע לחלוקה של העסק המשותף (מעטים מצליחים לעשות זאת באופן עצמאי). התכנסנו כאן היום כדי להסביר לכם איך מתגרשים עם עסק משותף וזוהי הנקודה החשובה ביותר בהליך, הגישור. כדי שתוכלו להגיע להסכמות ביניכם, אתם צריכים לתאם פגישה מסודרת עם מגשר אליה תגיעו מלווים בעורכי הדין שלכם. במהלך הפגישה, יעלו, בין היתר, הנושאים הבאים:

  • חלוקת הריהוט
  • חלוקת חשבונות משותפים
  • חלוקת העסק המשותף

בסיום הגישור, אם תצטרכו להגיע להסכמות בכל הנוגע לנושאים הללו ובפרט בכל הנוגע לחלוקת העסק שלכם.

 

מהן האפשרויות העומדות בפניכם?

במהלך הגישור תוכלו לבחור בין שתי האפשרויות הבאות:

  1. מכירת העסק

תוכלו לבחור אם אתם רוצים למכור את העסק המשותף ולחלק ביניכם את הרווחים באופן שווה

 

  1. להמשיך לקיים את העסק

תוכלו לבחור להמשיך לקיים את העסק במשותף. אך חשוב לציין כי החלטה זו אינה קלה מבחינה אישית והן מבחינה כלכלית עבור זוגות רבים.

 

לסיכום

כעת אתם יודעים איך מתגרשים כשיש עסק משותף. כך שנותר לכם רק לבחור את העורך דין שילווה אתכם בהליך ולהתחיל לבחון עם עצמכם, האם אתם מעוניינים בקיום העסק במשותף או במכירתו.

משפחה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »