חיפוש

איך מתקינים דוד שמש?

דוד שמש הוא אחד הפטנטים הכי ישראלים שיש. הוא מסייע לנו לנצל את קרני השמש שנמצאות באזור שלנו לא מעט ימים בשנה בחינם, ולחמם בעזרתן מים. כך אנו גם נהנים ממים חמים, גם חוסכים בכסף, וגם חוסכים באנרגיה ושומרים על כדור הארץ.

אם דוד השמש שלכם התקלקל או שעברתם דירה לבית חדש ואתם רוצים לדעת איך מתקינים דוד שמש, הגעתם בדיוק למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר וברור שיסייע לכם להבין איך מתקינים דוד שמש ומה כוללת ההתקנה שלו. מוכנים? בואו נצא לדרך.

 

מה צריך לבדוק לפני התקנת דוד שמש?

לפני התקנת דוד שמש חשוב קודם כל לוודא שבכלל יש לכם מקום ואופציה פיזית להתקין דוד. דוד שמש לא מגיע לבד, הוא מגיע עם קולט שמש, מעמיד, וצינורות, ולכן הוא צריך מרחב מספיק. אי אפשר להתקין דוד שמש בגגות צפופים או על גגות ישנים ולא יציבים. לעתים ישנן גם דירות שבהן מבחינת הצנרת אין אפשרות לחבר דוד שמש.

נבדק לפני ההתקנה

מהו נפח דוד השמש שאנו צריכים?

כמו שבטח תגלו, דודי שמש מגיעים בכל מיני גדלים, כאשר דוד שמש קטן מכיל כ- 80 ליטר ואילו דוד שמש גדול מכיל כ- 200 ליטר. איך תדעו באיזה נפח דוד לבחור? באופן כללי אדם ממוצע זקוק לבין 30 ל- 40 ליטר של מים חמים ביום. הכפילו את המספר הזה בכמות האנשים שגרים בבית וכך תדעו מהו נפח הדוד שאתם צריכים. כמובן שאם אתם זקוקים מסיבה מסוימת לכמות חריגה של מים חמים אז צריך להכניס את זה לחישוב.

 

מי מתקין את דוד השמש?

חשוב להבין שהתקנה של דוד שמש זה לא לקדוח כמה חורים בקיר או לבנות מיטה של איקאה. מדובר על עבודה מקצועית ומורכבת שכוללת גם התאמה של קולט שמש ייעודי לדוד השמש, כך שקולט השמש יוכל להפיק מספיק אנרגיה על מנת לחמם את המים בדוד השמש שלכם.

בנוסף, צריך לחבר את הדוד למערכת הצנרת הביתית כדי שהמים החמים יזרמו ממנו לברזים שלנו, ולוודא שכל העסק בטוח לשימוש. לכן אסור להתפשר, וחייבים ללכת על איש מקצוע מנוסה ומיומן.

מתקין את דוד השמש

מה כוללת התקנה של דוד שמש?

כדאי לדעת שהתקנה של דוד שמש כוללת כמה דברים. ראשית, המתקין אמור לפרק ולפנות את דוד השמש הישן שלכם (אם יש כזה). הוא אמור להביא ולהתקין את דוד השמש החדש, וגם אביזרי בטיחות כמו שסתום פורק לחץ שאמור להגן על הצינורות ממצב של לחץ מים חמים גבוה מדי, שסתום אל חזור שאמור למנוע שריפה של מערכת החימום מצב שבו הדוד מתרוקן, ומעמד יציב.

 

סיכום

התקנה של דוד שמש היא סיפור שדורש הרבה ידע מקצועי וניסיון. זה לא משהו שאפשר לעשות לבד, ולכן לא נוותר על איש מקצוע.

דוד שמש

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא