חיפוש

איך מתקינים וילונות חשמליים?

וילונות חשמליים שבהם הבד העדין רץ לבדו לאורך החלון, נשמעים שייכים לעולמות היוקרה והאצולה, אבל פיתוחים אחרונים בתחום יכולים להביא את הנוחות והיוקרה הזאת לסלון שלכם ובקלות. וילון חשמלי והתפעול החכם שלו הם צעד נוסף לכל מי שמעוניין להביא את הבית להיות בית חכם. יש מספר עקרונות שחשוב לדעת לפני שניגשים להתקין וילונות חשמליים וליהנות מהנוחות והנועם שהם משרים על חלל המגורים שלכם.

 

מה הם וילונות חשמליים?

לפני שנתקין וילונות חשמליים בואו נבין מה הם וכיצד עובד המנגנון המפעיל שלהם. וילון חשמלי הוא מערכת שלמה: הווילון הנראה לעין ועשוי בד לבחירת הלקוח,  יושב על מסילה שעליה מורכב מנוע חשמלי קטן. המנוע על המסילה מייצר תנועה חלקה, שקטה ואלגנטית של הווילון לאורך החלון.

הפעלת הווילון אפשרית במגוון גדול של מערכות שליטה, החל משלט ייעודי, פאנל שליטה על הקיר, יישומון בסמארטפון, פקודה קולית או אינטגרציה מלאה עם מערכת בית חכם. ניתן לשלב גם מערכת אוטומטית שקובעת מראש פתיחה או סגירה של הווילון לפי שעות או בעזרת חיישן שמודד את כמות אור היום.

וילונות חשמליים

יתרונות הווילון החשמלי

וילון חשמלי אומנם נראה כמוצר של נוחות בלבד, אבל הוא למעשה בעל חשיבות גדולה בעיצוב החלל של הבית. ידוע כי אור הוא אלמנט מרכזי בעיצוב חלל הבית. האופן בו האור מתפזר בחלל משנה באופן מהותי את המראה והתחושה שהחלל מעניק.

מעצבי פנים משקיעים שעות רבות של תכנון בעיצוב תאורה. וילון חשמלי יכול לייצר באופן אוטומטי ונוח עיצוב תאורה מדויק ומושלם לכל שעה ביום בלחיצת כפתור. הווילון החשמלי יכול לספק יתרונות נוספים באבטחת הבית. במקרה של חשד לפריצה, פעולתו האוטומטית של הווילון החשמלי תייצר מצג של נוכחות בבית ולפיכך תרתיע פורצים.

 

תפעול וילונות חשמליים

ישנו מגוון רחב של מנועים לווילונות חשמליים, וישנן חברות רבות ואיכותיות שמתמקצעות ביצירת תנועה חלקה, אלגנטית ושקטה של הווילון. לווילונות חשמליים יש פתרונות תפעול שונים ומגוונים – ניתן להתאים שלט ייעודי, או להתקין אפליקציה שתשלוט על הווילון מהטלפון הנייד שלכם.

תפעול וילונות חשמליים

איך מתקינים וילונות חשמליים?

ישנם וילונות שדורשים תשתית ומנוע שיש להתקינם מראש, וישנם וילונות שלא דורשים תשתית והתקנתם קלה ופשוטה. לפני שתתחילו את התהליך של התקנת הווילון החשמלי, יש לקבוע איך הווילון יתחבר למקור החשמל, כיצד תתבצע התנועה של הרצועות במסילה ואיך תתבצע השליטה במנגנון החשמלי.

זהו הזמן להשתמש במומחה חשמל מוסמך כדי לתכנן צומת חשמל מוסתר, על מנת להעניק לווילון מראה נקי ומסודר ללא חוטים חשופים. יש לבחון איך תסדרו את המסילה, בהתאם למבנה החלון או החלונות בהם הווילון יותקן.

חשוב לשים לב לבחירה מראש של מערכת השליטה שתשמש אתכם לפעולת הווילון (שלט, אפליקציה לנייד וכיו"ב). מומלץ גם לשקול אילו פונקציות אוטומטיות תרצו להגדיר בהתאמה אישית.

 

לסיכום

וילונות חשמליים, מקנים יתרונות רבים לבית, לחלל המעוצב ולנוחות שלכם, החל משליטה מרחוק באור ועד לאלגנטיות הווילון עצמו שהינו נטול חוטים ומנגנונים נראים לעין. התפעול החכם הוא צעד נוסף לקראת יצירת בית חכם נוח ונעים. אם החלום שלכם הוא בית חכם הנשלט באופן שלם מרחוק, וילון חשמלי צריך להיות נדבך חשוב בתכנון שלכם.

וילונות חשמליים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא