חיפוש

איך ניתן לזהות טרמיטים?

הטרמיט הוא סוג של מכרסם שנפוץ מאוד בישראל. הבעיה המרכזית עם הטרמיטים זה המזון שלהם, שמתבסס כמעט לגמרי על תאית. לאור זאת הטרמיטים ניזונים מעץ או נייר, מה שהופך את הבתים שלנו למקום אהוב מאוד על הטרמיטים. הנוכחות של הטרמיטים בבית עלולה להסב לנו נזק רב, ואנחנו כאן כדי לספר לכם על הדרכים שבהם תזהו האם הטרמיטים הגיעו אליכם.

 

טרמיטים

טרמיטים הם מכרסם קטן שאוהב מאוד לאכול עץ ונייר. בבתים של בני אדם הטרמיטים אוהבים להכניס לתוך רהיטים ופשוט לכרסם אותם. הדבר הזה מוביל למצב שבו קשה לנו לזהות את הטרמיטים כיון שהם נכנסים לתוך הרהיטים ולא נמצאים בחוץ. קצב ההתרבות של הטרמיטים הוא אדיר, ואם לא זיהיתם אותם, מהר מאוד הבית שלכם יהפוך למושבה גדולה של טרמיטים.

טרמיטים

זיהוי ויזואלי

הדרך הראשונה שבה תוכלו לזהות טרמיטים אצלכם בבית היא פשוט לראות אותם. הטרמיטים נכנסים ממקום מסוים אל הבית שלכם, בדרך כלל מהגינה או מהעצים שיש בסביבה. לטרמיטים יש כנפיים שקופות והם נראים קצת דומה לנמלים. במקרה הצורך פשוט תוכלו לראות ברשת את התמונה שלהם ולהבין האם זה באמת מה שנמצא אצלכם בבית.

חשוב להבין שבישראל יש כמה מינים של טרמיטים, כך שחשוב לבדוק האם אחד מהם נמצא אצלכם. ברגע שזיהיתם את הנוכחות שלהם אצלכם בבית, לא משנה מה הייתה הכמות שאותה ראיתם עליכם לפעול במהירות לטיפול בטרמיטים לפני שהם מתרבים.

 

שמיעת רעשים

דרך נוספת שבה אפשר לזהות חדירה של טרמיטים אליכם הבייתה היא אם אתם שומעים רעשים מתוך הרהיטים שלכם. אמנם קצת קשה לשמוע את הרעשים הללו אולם אם אתם אתם מצליחים לנטרל את כל רעשי הרקע שיש בסביבה אתם תוכלו לשמוע אותם מכרסמים את הרהיטים שלכם וכך לדעת שהם נמצאים אצלכם בבית.

 

כנפיים על הרצפה

הטרמיטים עוברים ממקום למקום בבית שלנו, ולפעמים בנתיב ההליכה שלהם הם משירים את הכנפיים שלהם ושמאירים אותם על הרצפה. זה מאפשר לכם בעת הניקוי של הבית לזהות את הכנפיים הללו שהן כנפיים שקופות ולהבין שכנראה גם אצלכם בבית יש טרמיטים.

טרמיטים

טיפול בטרמיטים

הטיפול בטרמיטים מתחלק לכמה סוגים. הראשון הוא טיפול מניעתי והוא נועד למנוע את הכניסה שלהם אליכם הבייתה על ידי סתימת כל מקום אפשרי שממנו הם יכולים להיכנס. החלק השני הוא שימוש בחומרי הדברה, שאותם יש להזריק על ידי מדביר מקצועי אל החריצים או החורים שבהם יש טרמיטים. שני הדברים הללו אמורים להחזיר את המצב בבית שלכם לקדמותו.

 

לסיכום

נוכחות של טרמיטים בבית היא דבר לא נעים. ההתרבות המהירה שלהם מחייבת אתכם לזהות אותם כמה שיותר מהר. את הזיהוי אפשר לעשות על ידי שמיעת הרעש של הכרסום בתוך הרהיטים בבית או זיהוי הכנפיים של הטרמיטים על הרצפה אצלכם בבית.

טרמיטים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא