חיפוש

איך ניתן לייעל את תהליך הגיוס לחברה?

המשאב היקר ביותר לחברה – המשאב האנושי

אפשר לדבר בלי סוף על אוטומטיזציה, בינה מלאכותית ואיך הטכנולוגיה שולטת בכל תחום בחיים ובעסקים – עדיין, גם ב-2022 וכנראה שגם ב-2220, המשאב היקר ביותר לכל ארגון, חברה ועסק הוא המשאב האנושי.

אי אפשר להחליף ראש יצירתי, גמיש ונבון – הראש שיש לנו, בני האדם – בשום מוח מלאכותי-ממוחשב; אי אפשר להחליף רגישות ואכפתיות אנושיות, וגם לא מלאכות כפיים רבות שנדרשות עבור שלל תחומים.

 

אין עסק מצליח, יש בני אדם מצליחים

יש ארגונים שקמו מאפס, וזכו להצלחה טוטאלית. אחרים שדווקא הגיעו עם נתונים מרשימים כמו תשתית כלכלית טובה, שטח אסטרטגי או יכולת טכנולוגית מעולה – נכשלו ונעלמו מהנוף.

מה הגורם המשמעותי ביותר שמנבא הצלחה או כישלון של עסק?

התשובה מובנת מאליה, ובכל זאת נדמה שצריך לחזור ולהפנים אותה שוב ושוב: עסק מצליח הוא עסק שבו בני אדם מצליחים. עובדים ועובדות, עם הכישורים, המוטיבציות וכלי הפעולה בשדה העיסקי – הם ההצלחה או הכישלון של עסק.

אז איך מביאים את העובדים והעובדות האגדיים? אלו שיקפיצו את העסק?

 

תהליך גיוס – הקשיים

קשה לגייס את העובדים הללו. לא כי הם לא קיימים, אלא כי למצוא אותם – זה כמו למצוא "שידוך"…

אין עובד טוב ולא טוב, יש עובד ותפקיד שמתאימים ועובד ותפקיד שלא מתאימים. שאלת ההתאמה היא שאלת המיליון דולר, והתשובה עליה מורכבת.

 

–        קושי בהתרשמות ע"פ קורות חיים

אחד הקשיים הוא בבחירה בין עובד עם קו"ח מרשימים שמעידים על רזומה עשיר, לבין עובד עם קו"ח מעטים – ובעל ראש צעיר ורענן יותר. יש תפקידים שבהם הניסיון עושה את ההצלחה, יש תפקידים שצריכים דווקא ראש פתוח עם גישה חדשנית של מי שזה עתה קיבל תואר…

 

–        קושי בהתרשמות ע"פ ריאיון עבודה

גם בריאיון ישנם נתונים שמפריעים להתרשמות, למשל: יש עובדים מעולים שבריאיון לא יוכיחו את עצמם, בגלל חרדת בחינות קלה, שלא תהיה מורגשת בעבודה היומיומית.

 

אילו אפשרויות לגיוס קיימות כיום?

אז כמובן, ישנם העובדים והעובדות שפשוט הכרנו. קרובי משפחה, ידידות מהתיכון, כאלה שרוצים באמת שנצליח. זה יפה ורומנטי, אבל לא תמיד יעיל ומשתלם כלכלית.

למה?

  • פעמים רבות עובדים אלו חסרי הכשרה מתאימה
  • במקרים רבים הם גם לא מתאימים לתפקיד באופן טבעי
  • ההתנהלות של עובדים אלו מבוססת על מעורבות רגשית, כשזו יורדת המוטיבציה שלהם יורדת

צריך לזכור שהמוטיבציה הגבוהה ביותר לא מחפה על היעדר כישורים או השכלה מתאימה. למשל,

 

גיוס יעיל ואפקטיבי: RPO

גיוס במיקור חוץ הוא צורה חדשנית של גיוס המיועדת לארגונים שרוצים את העובדים הטובים ביותר בכל תחום. במיקור חוץ, rpo – חברה חיצונית מגייסת ומעסיקה את העובדים עבור החברה המרכזית. כך, ניתן לגייס עובדים גם לתחום שהוא לא העיסוק העיקרי של החברה.

פגישת עסקים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא