חיפוש

איך עושים משכנתא הפוכה?

הגיל המבוגר מאופיין ביציאה לפנסיה. הכוח הפיזי הוא כבר לא מה שהיה וכך מבוגרים רבים מוצאים את עצמם יוצאים לפנסיה מוקדמת, מפחיתים שעות בעבודה או סובלים מגובה הכנסה ירודה בשל היציאה לפנסיה. מצבם הפיננסי של מרבית הקשישים בישראל הוא לא מרנין וכדי לסייע להם בנדון, הגה בנק ישראל את רעיון משכנתא הפוכה. כאן ריכזנו עבורכם מידע שעשוי לסייע לבני שישים ומעלה להגדיל את  כנסתם החודשית. אז בואו נתחיל.

 

מהי משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא משכנתא לכל דבר. מדובר בהלוואה הנלקחת תמורת שעבוד נכס קיים. הנכס משועבד לגוף המלווה וכך בעל הנכס מקבל כסף תמורת השעבוד אך הוא לא צריך לשלם החזר חודשי על ההלוואה. רק לאחר פטירתו ההלוואה תסולק על ידי היורשים ולכן הלוואה זו ניתנת אך ורק לבני שישים ומעלה.

משכנתא הפוכה מסייעת לקשישים רבים לחיות ברווחה כלכלית. הם ממשיכים לגור בנכס שלהם, הם לא צריכים למכור אותו או להחליף סביבת מגורים ויחד עם זאת הם מקבלים הלוואה תמורת הנכס שלהם. ההלוואה ניתנת לכל מטרה והלווה יכול להחליט אם לנצל אותה למימון המחיה השוטפת או אולי לסייע לילדים לרכוש דירה לעצמם בערוב ימיו. כך או כך, נתוני ההלוואה גמישים וכדי לקבל אותה בתנאים משתלמים ככל הניתן, חשוב לערב יועץ משכנתאות מומחה בתהליך.

 

ירושה עצמית

מודל חדש יחסית שפותח הוא מודל ירושה עצמית במסגרתו המבוגר מוכר את דירתו, מקבל תמורתה, אך הוא ממשיך לגור בה. רק לאחר פטירתו הדירה מחליפה ידיים והמשקיע שרכש את הנכס מקבל את הדירה. ירושה עצמית מאפשרת לבעלי נכס להנות מהירושה שלהם בעצמם. הם לא צריכים לסבול מבחינה כלכלית רק בשביל שתהיה לילדים ירושה גדולה… חיים על חשבון הנכס הם נתון המאפיין גם את משכנתא הפוכה וגם את מודל ירושה עצמית.

 

מיצוי זכויות מס בגיל השלישי

במדינת ישראל אדם בן שישים ומעלה זכאי להטבות מס משמעותיות. פעמים רבות מדובר בפטור של ממש המונע ממנו את הצורך לשלם את המס. מבוגרים רבים כלל לא יודעים על זכויותיהם וכך הם משלמים מס. זה קורה במיוחד במכירת נכס עליו שעבר השבחה ומוכר הנכס חויב בתשלום מס שבח. פעמים רבות רק לאחר התשלום המשלם מגלה כי הוא זכאי להטבה משמעותית המזכה אותו בקבלת החזר מס שבח.

אם הגעתם לגיל שישים, ההמלצה היא לפנות לחברה המסייעת במיצוי זכויות מס. בחרו בחברה מובילה כמו חברת Nadlan Tax לפחות, כך תדעו שאתם בידיים טובות. בדיקת הזכאות עצמה לא עולה לכם כסף והיא יכולה להחזיר לכם סכומים לא מובטלים בכלל. שווה לנסות.

 

לסיכום

בגיל השלישי ישנם זכויות רבות שלא כל אחד יודע עליהן. ההמלצה היא לפנות לאיש מקצוע מומחה בתחום, כפי שסיכמנו כאן. בהצלחה.

משכנתא

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »