חיפוש

איך פועלת מכונת סימון וחריטה?

חורט הינו מקצוע קדום שהתפתח לאורך ההיסטוריה וכיום תופס מקום מרכזי בעולם המודרני גם אם לא שמתם לב לזה. חשבו על שלטי חוצות או שלטים ככלל העשויים ממתכת, חשבו על תכשיטים, על מוצרים לבית ובעיקר למטבח וגם על מוצרים בהתאמה אישית שנעשים כמתנות או לאירועים מיוחדים, כל זה ועוד נעשה בתהליך החריטה ומופעל בדרך כלל על ידי מכונת לייזר. אם תרצו לדעת קצת יותר איך הדברים עובדים, תמשיכו לקרוא.

חריטה בלייזר

אז כמו שאנחנו כבר יודעים, יש סיבות רבות לבצע חריטה על מתכת, זה מייחד את המוצר, מבדיל אותו, נותן לו פאן אלגנטי וססגוני ולפעמים גם אין ברירה אלא לבצע את החריטה מכיוון שזהו חלק מאופיו של מוצר או של חברה. החריטה נעשית על מתכת (לרוב) ומתבצעת על ידי מכונה מיוחדת.

בעזרת הטכנולוגיה כיום, החריטה או הצריבה שנעשית על ידי מכונת הלייזר יכולה לחרוט גם על שלל חומרי גלם אחרים כגון עץ, זכוכית, פלסטיק ועוד. בעזרת קרני לייזר חזקות, המכונה מבצעת חיתוכים עדנים ודקים בחומר הגלם, ועושה זאת מבלי לפגוע במוצר עצמו. מכונת הלייזר מביאה לתוצאות אשר יד אדם לא תוכל לבצע. להמשך קריאה והזמנות ניתן להיכנס לקישור הבא – https://gravit.co.il.

איך פועלת מכונת סימון וחריטה?

ועכשיו לעומק, איך מתבצעת פעולת החריטה

הלייזר שאתם מדמיינים כנראה נראה כמו קרן מפחידה ועוצמתית מסרט של מלחמת הכוכבים והיא מחליפה צבעים וצורות, תכל'ס, זה רחוק מהמציאות שנות אור. אז הלייזר הוא התקן שפולט אור קוהרנטי בפיזור נמוך. כאשר מפנים את קרן הלייזר אל חומר מסוים, החומר סופג את האנרגיה ומגיב אליה על פי תכונותיו ועל פי עוצמת הלייזר שהופעלה כנגדו.

התהליך עצמו אומנם נעשה על ידי קרן לייזר אבל מתוכנן בקפידה לפני בעזרת תוכנות מחשב אשר מחוברות למכנות הלייזר ומכתיבות לה את אופי החריטה ועוצמתה. לכל חומר, על פי תכונותיו, עוביו וגודלו, מותאמת עוצמת הקרן והמרחק שלה מהחומר בכדי לא לפגוע במוצר ובכדי לבצע את העבודה בצורה מושלמת.

מכיוון שיש צורך להתאים את המרחק והעוצמה בעזרת יד אדם ללא קשר לתוכנות המחשב אשר קובעות את אופי החריטה, מומלץ לבצע את החריטה על חלקים שטוחים ובכך ניתן לשמור על מרחק אחיד בין הומר לעדשה לכל אורך התהליך. בחריטה על מתכת משתמשים בקרן לייזר בעלת אורך גל קטן, בעוד שבחריטה על חומרים אחרים כגון פלסטיק, עץ או זכוכית, משתמשים דווקא בקרן לייזר בעלת אורך גל גבוה.

 

לסיכום

חריטה על מתכת ובכלל פעולת החריטה מלווה אותנו משחר ההיסטוריה ולא נראה כאילו זה הולך להסתיים בקרוב. לאחר שהבנתם איך פעולת החריטה עובדת ומה השלבים אותם עובר המוצר וקרן הלייזר עד שמגיעים אליכם ליד, עכשיו ניתן רק לבחור משטח ולהתחיל בעבודה.

עבודת מכונות סימון וחריטה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא