חיפוש

אילו חישובים חייבים לעשות לפני שקונים דירה?

קנייה של דירה או בית פרטי היא עסקה כלכלית הכרוכה בהוצאה גדולה במיוחד. עסקה כזאת צריכה להתבצע אחרי תכנון רב והתייעצות עם גורמי מקצוע שונים. בנוסף לכך בכדי לעשות זאת יש לבצע חישובים רבים ושונים.  ריכזנו לכם בכתבה זאת מספר חישובים שחייבים לבצע לפני שמחליטים על קנייה של דירה, ובנוסף נפרט על הדרך שבה מבצעים חישובים אלה. 

 

קניית דירה ולקיחת משכנתא

רוב האנשים שקונים דירה בישראל, במיוחד כאלה שקונים דירה חדשה, לא מחזיקים ברשותם את סכומי הכסף הנדרשים לשם קנייתה. לכן, עליהם לקחת הלוואה שנקראת משכנתא. הלוואה זאת היא בדרך כלל גדולה מאוד ונעה בין סכום של מאות אלפי שקלים למיליוני שקלים.

גם לאנשים שברשותם סכום כסף שמספיק לקניית דירה בלי לקחת הלוואה, לא מומלץ לעשות זאת, אלא לקחת משכנתא לצורך מינוף של הכסף שנמצא ברשותם. אם אתם זקוקים לעזרה בלקיחת משכנתא, אהד ויס מומחה לייעוץ משכנתאות ישמח לעמוד לשירותכם.

 

חישוב של החזר המשכנתא לאורך השנים

משכנתא מורכבת מתמהיל של הלוואות בתנאים מעט שונים אחת מהשנייה. בדרך כלל התמהיל של ההלוואות מחולק לפי שנים של החזר המשכנתא. דבר זה אומר שבכל שנה או מספר שנים ישתנה ההחזר החודשי ויעלה או ירד, לעיתים בצורה משמעותית. חשוב מאוד לבצע חישוב מפורט של ההחזרים בהם תצטרכו לעמוד לאורך כל השנים בהן תחזירו את המשכנתא.

 

חישוב של כושר הכנסה והוצאות משוערות במשך השנים

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לחשב לפני שקונים דירה, הוא חישוב של כושר ההכנסה שלכם בשנים הבאות. כדי לעשות זאת, יש להעריך את כושר ההשתכרות שלכם עכשיו ואת הקידומים ואת התוספות למשכורת שלכם ושל בת או בן הזוג.

בנוסף לכך, חישוב של ההוצאות גם הוא חשוב מאוד. את חישוב ההוצאות עושים באמצעות הערכה של הוצאה חודשית כיום תוך לקיחה בחשבון של ילדים נוספים, הוצאות גדולות ומקרים חריגים.

 

חישוב של ההוצאות החריגות ומקרים מיוחדים

חישוב של כלל ההוצאות, ההכנסות ותשלומי המשכנתא המשוערים שלכם, הוא לא מספיק לחלוטין. חישוב נוסף שיש לבצע הוא הוספה של בין 15-25 אחוז של הוצאות נוספות על כל הוצאה שחישבתם. חישוב זה נועד בכדי לכלול את המקרים החריגים והלא צפויים שיקרו במהלך השנים.

תוספת זו היא חשובה במיוחד ונעשית בכמעט כל פרויקט כלכלי או ניהולי גדול. סביר להניח שההוצאות שכללתם בתור הוצאות חריגות ומקרים מיוחדים לא יהיו גבוהות בהרבה מההוצאות בפועל.

 

חישובים לפני קניית דירה – סיכום

רוב הזוגות בישראל לוקחים משכנתא לשם קניית דירה ובמיוחד בעת קניית דירה חדשה. המשכנתא היא בעצם הלוואה שאותה מחזירים במשך שנים רבות. לכן חשוב מאוד לבדוק את המשכנתא שאתם לוקחים לעומק, ולכלול מספר חישובים שחשוב לעשות לפני שקונים דירה ולוקחים לשם כך משכנתא.

קניית דירה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מהי משכנתא חוץ בנקאית
מהי משכנתא חוץ בנקאית

בנוף פיננסי שמתפתח ללא הרף, הבנקים המסורתיים אינם עוד השחקנים היחידים בשוק המשכנתאות. עליית המשכנתאות החוץ בנקאיות הכניסה שחקן חדש לשוק הלוואות, ומציעה ללווים אלטרנטיבה

קרא עוד »
משכנתא
משכנתא לכל מטרה – מה זה אומר?

משכנתא לעל מטרה, היא משכנתא הניתנת עבור כל מטרה שהיא, לעומת משכנתא רגילה שניתנת עבור רכישת נכסים ודירות בלבד. הכוונה היא, שבמסלול הדומה מאד למסלול

קרא עוד »