חיפוש

אילו עציצים אפשר לגדל בפחית?

עציצים הגדלים בפחית זו מתנה מעולה לכל אחד, וגם לעצמכם. ניתן לגדל סוגים שונים של עציצים בפחיות, תחת תנאים שונים, בבית או בגינה. ישנם גם יתרונות לדבר, כמו שמירה על איכות הסביבה ושמירה על הצמח עקב השימוש בפחית כאדנית. איך לגדל כל עציץ ואילו זרעים כדאי לשתול בפחית הבאה שתבחרו? על כך במאמיר שלפניכם

 

מה זה עציץ בפחית?

בשנים האחרונות, גידול עציצים בפחיות שימורים הפך לפתרון מחזור מצוין. לפחיות לוקח כ-100 שנים להתכלות ואחרי חיפוש נרחב אחר יכולת מחזור עבורן, נמצא הפתרון לפיו ניתן לחתוך את הפחית, להוסיף לה חורים בתחתית ולעצב אותה מעט מחדש, וכך לזכות באדנית נהדרת בעלת יתרונות רבים. יתרונותיה כוללים סביבת גידול נהדרת לעציץ, יכולת לשמר לחות למשך זמן, מניעת כניסה של חרקים לא רצויים, ואף הסתבר כי צמחים רבים גדלים מבלי לנבול מהר כשהאדנית היא פחית.

 

צמחי תבלין

הסוג הראשון של צמחים אותם ניתן להפוך לכדי עציץ בפחית הם צמחי תבלין. מדובר בעלים כמו בזיליקום, נענע, תימין, כוסברה, פטרוזיליה, עירית, בצל ירוק, שום לימוני ולואיזה ועוד. צמחי תבלין אוהבים הרבה אור, ולכן מומלץ למקם אותם בתוך הבית, באזור שנגיש לשמש. מכיוון שצמחי תבלין לא אוהבים קור, תרצו להימנע מלהניח את הפחית על אדן החלון בעונות הקרות. בעונת הסתיו דאגו שהצמח נמצא באזור שמגיעה אליו שמש, בכמות של לפחות 3-4 שעות ביום. מבחינת השקיה, במידה ומדובר בגידול בתוך הבית תרצו להשקות את הצמח בכל פעם שהוא יבש בחלק העליון, זאת מכיוון שבבית לוקח למים זמן רב יותר להתאדות.

 

ירקות קטנים

הסוג השני של צמחים שניתן לשתול באדניות הפחית הוא ירקות קטנים. אלו הם עציצים כמו עגבניות שרי ופלפלים ננסיים או חריפים, שמצליחים לפרוח גם בתוך הבית וגם מחוצה לו. תרצו לשתול את הירקות כאשר הטמפרטורה מתחילה לעלות, סביב 23 מעלות, במטרה להתחיל את גידולם עם סוף החורף/ תחילת האביב. תרצו להניח את העציץ באזור שיש בו את כמות השמש המקסימלית בבית, כיוון שירקות אוהבים שמש. מבחינת השקיה, יש להשקות את העציצים באופן קבוע לפחות פעם ביום בגלל שירקות אוהבים המון מים.

 

פרח המליסה

עד כה פרח המליסה נמצא כזה שפורח בצורה הטובה ביותר בעציצי פחיות השימורים. פרח המליסה הוא במקורו צמח תבלין ריחני, שמאמינים כי קיימים לו סגולות רפואיות. השימוש בו הוא לרוב בחליטות תה, או כצמח נוי שניתן להשתמש בעלים שלו לאורך כל השנה. הפרח גדל בקצב מאוד מהיר ויש לו נטייה להשתלט על צמחים אחרים, מכאן השימוש בפחית הוא האידיאלי בעבורו כיוון שזה מונע ממנו להשתלט על שאר העציצים. שמש מזיקה לפרח זה, ולכן הגידול שלו בבית הוא נחשב נוח ופשוט. האדמה שלו צריכה להיות לחה, אך לא ספוגה במים.

 

לסיכום

גידול צמחים בפחיות הוא טרנד מקסים שעוזר גם למחזר ולשמור על איכות הסביבה. את היתרונות הבנתם, נשאר לכם רק לבחור בצמחים המתאימים.

צמחיה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אסים
3 משחקים לאתנחתא של סוף היום

הימורים מקוונים הפכו בשנים האחרונות לצורת בידור פופולרית יותר ויותר. עם עליית בתי הקזינו המקוונים, לשחקנים יש כעת גישה למגוון רחב של משחקים בקצות אצבעותיהם.

קרא עוד »
תרגיל
הכירו את דוג'ו תל אביב

כולנו מכירים את התחושה שאנחנו רוצים להתאמן, אבל לא מצליחים לקבע זמן בלוח המזנים שלנו שיגרום לנו לצאת מהבית לאימון. הסיבה המרכזית לכך היא שאנחנו

קרא עוד »
רגליים
רכישת גרביים אונליין

כמה פעמים קרה לכם שגיליתם שאתם זקוקה לגרביים חדשות ופשוט לא היה לכם כוח ללכת עד הקניון הקרוב רק בשביל גרביים. גלו את חנות האונליין

קרא עוד »