חיפוש

איתור נזילה בקו ביוב

קו הביוב או בשמו האחר מערת הדלוחין, הוא המקום אליו מתנקזים שפכים ומים אפורים.

לא מדובר על צנרת מים אלא על צנרת ביוב העוברת מהביוב בדירה לביוב הבניין, משם לביוב הרחוב ומשם הלאה על לביוב הארצי.

במקרים בהם יש נזילה באחד מקווי הביוב חייבים לאתר אותה על מנת למזער נזקים.

איך עושים את זה – על כך במאמר הבא.

 

נזילת צינור מים או נזילה בקו ביוב?

נזילה בבית עלולה להיגרם כתוצאה מאיטום לקוי, חדירת מים מגג דולף, מהשכנים וכן הלאה. את הרטיבות הזו מגלים בדרך כלל כאשר הקירות לחים ומתחילים להתקלף ויש ריח עובש באוויר. נזילה בקו הביוב היא מפגע גדול יותר שיכול להביא לנזק רב במבנה וברכוש. מדובר על ביוב אליו לא רק מוזרמים מי השפכים של המבנה, אלא גם מים אפורים המגיעים ממכונת הכביסה, מדיח הכלים, מקלחת ושירותים. נזילה בביוב תהיה במקרים קיצוניים מלווה בהצפת ביוב כאשר השפכים, ניירות טואלט, חיתולים, תחבושות ועוד יצופו להם בדירה שלכם. מצד שני, אם תופסים בזמן ומתקנים את מקור הנזילה, נמנעים מתסריטים כאלו. לפיכך, ישנם לעיתים סימנים מוקדמים כמו ריח ביוב, ריב טחב, טפטוף רצוף או לא רצוף, סימני לחות ועובש על התקרה וקילוף. מכיוון שמקור הנזילה יכול להיות בשל ליקוי במבנה, מסתימת ביוב אצל השכנים או בעיה בצנרת המשותפת בבניין, חשוב מאוד לאתר את מקור הדליפה כמה שיותר מהר.

 

כיצד מגלים נזילות בקו הביוב?

גילוי נזילות מים או נזילות מצנרת הביוב נעשה רק על ידי אנשי מקצוע. במידה ואתם רוצים לוודא שיש לכם נזילת מים סגרו את הברז הראשי ובדקו אם שעון המים ממשיך לזוז. אך בכל מקרה תצטרכו לדעת מה מקור הנזילה והאם היא קשורה לצינור המים או לקו הביוב ומהיכן היא מגיעה. ברגע שתזמינו איש מקצוע לתקן את הנזילה הוא יצטרך לשבור קירות או ריצוף כדי לאתר אותה. לפיכך, מומלץ לבחור בחברה מקצועית שמגלה נזילות וגם מתקנת אותן. כך חוסכים בעלויות, עוגמת נפש, התרוצצויות ונזק מיותר למבנה. הדרך היעילה ביותר לגלות את הנזילה ולא להזיק למבנה היא להחדיר מצלמה מיוחדת עם ראש גמיש שסורקת את קו הביוב הפנימי או את צנרת המים. הסריקה משדרת איתותים ממקור הנזילה על ידי חיישנים וכך יודעים היכן מקור הנזילה, מגלים חיבורים משובשים, סדקים, חלודה ומפגעים אחרים. שיטה נוספת היא בדיקת הצפה הנעשית באמצעות בלון שסותם צד אחד של הצנרת. כאשר הצנרת מוצפת במים והם יורדים מהר מאתרים את מקור הדליפה.

 

ומה לגבי נזילות תת קרקעיות?

על מנת לגלות נזילה בקו הביוב התת קרקעי מאתרים את הצנרת ומשתמשים במכשיר גלי רדיו שמשדר את קולות הנזילה שהוא קולט. למערכת יש מיקרופונים ורגישות לדציבלים גבוהים. במקרים כאלו גם חיישני גז חנקן יכולים לסייע או סיבים אופטיים.

 

איש שירות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משאבי אנוש
המידע המלא אודות תפקידו של HR

HR או "Human Resources" הוא תחום ניהולי העוסק בניהול ההון האנושי בארגון. תפקיד מחלקת משאבי אנוש הוא לקדם ולשמור על סביבת עבודה בריאה, פרודוקטיבית ומתגמלת

קרא עוד »