חיפוש

מה ניתן לעשות במקרה של אי דיווח על מס?

במדינות מתוקנות, האזרחים נדרשים לשלם מס לפי מה שקובע החוק. גובה המס יכול להשתנות בין אדם לאדם לפי גובה ההכנסה שלו, כמו גם אופן גביית המס. דבר אחד נשאר קבוע – כולם מחויבים לדווח ולשלם מס. לא דיווחתם על מס? זה מה שניתן לעשות במקרה הזה.

 

אי דיווח למס הכנסה

המדינה מטילה מס על ההכנסות השונות שלנו. בין אם מדובר על הכנסות מעבודה, כמו ההכנסות של שכירים או עצמאיים, ובין אם מדובר על הכנסות אחרות, למשל מהשכרה של נכס מקרקעין. אזרח שאינו מדווח למס הכנסה על מקור הכנסה מסוים, לא ישלם מס בפועל.

מבחינת הרשויות מדובר באירוע חמור במיוחד, שכן הדבר מהווה עבירה על החוק. במקרים מסוימים, עבירה כזאת יכולה לגרור קנסות כבדים ואפילו הליכים פליליים נגד מי שלא ידווח. עורך דין גילוי מרצון יוכל לסייע לכם לדווח ולשלם את המס, מבלי להיות חשופים לסנקציות כאלו ואחרות.

 

גילוי מרצון

גילוי מרצון, כפי שאפשר להבין מהשם שלו, הוא הליך בו מחליט האדם שלא דיווח לרשויות המס על ההכנסה שלו, שאינה ממוסה, לדווח מיוזמתו. הליך גילוי מרצון הוא הליך שמאפשרת רשות המיסים לאזרחים. אזרח שמדווח במסגרת של ההליך הזה, יכול לשלם את המס ולא להיות חשוף לסנקציות פליליות או כספיות.

 

כיצד ניתן לבצע את ההליך הזה?

ההליך הזה אפשרי לביצוע על ידי פנייה לרשות המיסים במסגרת טווח הזמנים שהיא קובעת. אנשים שפונים לפני או אחרי מועד הגילוי מרצון לרשות המיסים, אינם מבצעים דיווח במסגרת גילוי מרצון. עורך דין שמתמחה בגילוי מרצון יוכל לסייע לכם לבצע את ההליך בצורה חלקה.

 

היתרונות של עורך דין גילוי מרצון

לעורכי דין יש כמה יתרונות בהליך גילוי מרצון. הם יודעים כיצד לעבוד מול רשויות, כמו רשות המיסים, והם באלי הבקיאות המשפטית בהליך. עורך הדין יבטיח את אינטרס הלקוח שלו, שבמקרה הזה הוא תשלום המס מבלי להיחשף לסנקציות חמורות.

 

כל כמה זמן זה קורה?

שימו לב – הליך גילוי מרצון אינו מתאפשר בכל זמן. אדם לא יכול לקום בבוקר ולהחליט שהוא פותח בהליך הזה. בעשרים השנה האחרונות, רשות המיסים פותחת את ההליך הזה אחת לשנתיים. עורך הדין שלכם יוכל לעדכן אתכם בהערכות בנוגע למועד פתיחת ההליך.

 

השלכות עתידיות

למרות שהליך גילוי מרצון מאפשר למדווח להימנע מהליך משפטי פלילי או קנס כספי כבד במיוחד, עדיין קיימות השלכות שכדאי להיות מודעים אליהן. רשות המיסים שומרת את השם והפרטים שלכם במאגר, כך שהיא יודעת שבעבר לא דיווחתם, מה שיגרום לה להיות קפדנית יותר בנוגע אליכם.

 

פתרון אידיאלי

אי דיווח מס היא פעולה שאינה מסייעת לאזרח במדינת חוק. למרות זאת, אם כבר הגעתם למצב שאתם לא מדווחים על מס, מסיבות כאלו ואחרות, הליך גילוי מרצון הוא הפתרון האידיאלי עבורכם.

עורך דין גילוי מרצון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »