חיפוש

אלו השלבים שצריכים לעבור על מנת להוציא ספר בישראל

גם אתם עומדים לפני הוצאה של ספר שעמלתם עליו בימים ארוכים, השעות הקטנות של הלילה ובדם ויזע? אז איך פועלים נכון על מנת להוציא את הספר לאור, ולשווק אותו לכמה שיותר פלטפורמות רלוונטיות? קבלו את המדריך השלם להוצאת ספר בישראל, כולל כל הסודות, כל הטיפים וכל השלבים אותם יהיה עליכם לעבור לפני הוצאת הספר לאור.

 

איך בכלל מוציאים ספר?

את הספר שלכם ניתן להפיק ולשווק על ידי מגוון רחב של הוצאות ספרים שונות שקיימות בישראל. כדי לבחור את חברת ההוצאה לאור שהכי ניתן לסמוך עליה, ההמלצה היא לבחור בחברה שיש לה כבר וותק וניסיון בהוצאה לאור של ספרים, וכן יש לה את אנשי הצוות המומחים ביותר בכל מה שנדרש לשם הוצאת הספר שלכם. בנוסף, בדקו את הספרים אותם הוציאה לאור הוצאת הספרים שעל הפרק, וכך תוכלו לקבל אינדיקציה לגבי פעילות ההוצאה לאור.

להוציא ספר

השלב הראשון של הוצאה לאור: שליחת התוכן וחוות דעת

בשלב הראשון והמקדים לכל שאר השלבים של ההוצאה לאור, יהיה עליכם לשלוח את כתב היד המכיל את תוכן הספר או לחילופין את התוכן המוקלד – לחוות דעת וייעוץ אצל אנשי המקצוע המומחים, אשר יקראו את הספר וייתנו את חוות דעתם המקצועית על הסיכוי להצלחתו בשוק הספרים הישראלי.

 

השלב הבא – עריכת תוכן

לאחר שהתוכן הבסיסי מאושר ויש לו פוטנציאל לקריאה, יעבור התוכן עריכה מערכתית. לעיתים התוכן יידרש לעבור שכתוב מחדש של קטעים ספציפיים או תחקיר מחודש, כאשר לעיתים רק עריכה לשונית ושינויי ניסוחים קלים – יספיקו כדי להפוך את הספר למקצועי, איכותי ונעים לקריאה.

 

השלב הבא – העריכה הוויזואלית של הספר

בשלב העריכה הוויזואלית של הספר, יבוצע כל מה שקשור לפן העיצובי של הספר. ראשית יבוצע העימוד של הספר בתוכנה המתאימה, כאשר לאחר מכן ישולבו התמונות המתאימות לאורך הספר, וייבחרו הגופנים, הגדלים והקונספט העיצובי עליו יתבסס הספר.

להוציא ספר

הפקת כריכה קדמית ואחורית

לאחר שפנים הספר מוכן מבחינה עיצובית, הגיע הזמן להפיק את הכריכה הקדמית והאחורית. בכריכה הקדמית תושקע מחשבה רבה, כיוון שהיא זו שמהווה את חלון הראווה של הספר, והיא זו שתכריע את הרושם הראשוני שהספר ייצור על הקוראים. גם לכריכה האחורית יש משמעות רבה, כי בה בדרך כלל יעיינו הקוראים על מנת להבין את סגנון ואופי הספר שבידם.

 

השלב האחרון: הפקה, הדפסה והפצה של הספר

השלב האחרון בהוצאה לאור של הספר, הוא השלב בו הספר מוכן מבחינה ווירטואלית, הוא עובר בדיקה מדוקדקת על מנת שהוא יצא מושלם וחף מטעויות, ואחר כך הוא מודפס ומופץ לחנויות הספרים השונות.

 

לסיכום

אז אילו הם השלבים להוצאה לאור של ספר בישראל: חוות דעת על תוכן הספר, עריכת התוכן והגרפיקה של הספר, כריכה קדמית ואחורית והפקה, הדפסה והפצה של הספר.

להוציא ספר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא