חיפוש

אם הנכות הכללית פגעה לך בעסק – איך ניתן להצילו

אנחנו שומעים לא פעם על בעלי עסקים שהפכו באמצע החיים לנכים בעקבות תאונה.

מהצד השני, אנו שומעים על בלי עסקים נכים שנולדו עם נכות ולשניהם יש התמודדות זהה – פגיעה משמעותית בעסק בעקבות הנכות.

אם אתם לוקחים חלק בסטטיסטיקה הזו, כדאי שתדעו שהמצב ניתן לשינוי, רוצים לדעת איך בדיוק? תקראו את השורות הבאות ותגלו.

 

נכות כללית מהי?

נכות כללית לפי המוסד לביטוח הלאומי היא מצב שבו מצב הבריאותי של אדם פגע בכושר העבודה שלו. יש יותר מ-100 אלף ישראלים שמקבלים קצבת נכות כללית מטעם הביטוח הלאומי. ניתן לקבל את הקצבה ובינתיים לעבוד במקביל. אנשים שעובדים כשכירים בדרך כלל אינם חווים קושי אל מול העניין, בזמן שבעלי עסקים עצמאיים עשויים למצוא את עצמם מתמודדים עם פגיעה חמורה בעסק בעקבות נכות זו.

 

איך הנכות הכללית משפיעה על בעל עסק?

מצב של נכות כללית משפיעה על בעל העסק מכל מיני בחינות, להלן כמה מהן:

  • קושי להתמודד עם אתגרים פיזיים בעקבות הנכות
  • קושי בהתנהלות אל מול ספקים או לקוחות בעקבות הנכות
  • קושי להגיע אל מקום העבודה בעקבות אי נגישות

כאמור, בעל עסק שאינו יכול להעביר פתאום ארגזים או קלסרים מלאי מסמכים ממקום למקום או שאינו יכול להיכנס אל המשרד שלו בגלל שהוא מתנייד עם כיסא גלגלים עלול למצוא את עצמו בקושי.

 

איך הנכות הכללית עשויה לפגוע בעסק?

המצבים שנכתבו לעיל עשויים לפגוע בעסק של אדם שסובל מנכות כללית מכיוון שההתנהלות בעסק עשויה להשתנות מקצה לקצה. כלומר, במקום שתהיה עבודה רציפה, העבודה עשויה להיות מקוטעת ולעיתים הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי לתקופות ממושכות. אם לא די בכך, אדם בעל נכות כללית עשוי למצוא את עצמו נעזר בגורמים אחרים (למשל, כדי לקבל סיוע בהעברת ארגזים ממקום למקום או סיוע בתחומים אחרים שונים שהוא אינו יכול לעמוד בהם) הדבר עלול להביא לכך שבעל העסק ישלם על כך תשלומים גבוהים בהמשך.

 

מה אפשר לעשות בנידון?

מומלץ לפנות אל המוסד לביטוח הלאומי ולבחון האם מגיעה לבעל העסק קצבה שתסייע לו מבחינה כלכלית. ברגע שתהיה לבעל העסק תמיכה כלכלית מטעם המדינה, הדבר יקל עליו בהתמודדות עם הקשיים שבאים לידי ביטוי במהלך עבודתו בבית העסק. כדי להביא למצב שכזה, יש לפנות אל המוסד לביטוח הלאומי ולבחון האם מגיעה לבעל העסק קצבה מלאה. במידה ומתאפשר לקבל את הקצבה הזו, יש להגיע אל וועדה מסודרת שבסופה, בעל העסק צפוי לקבל הודעה שאושרה לו הקצבה.

 

לסיכום

נכות כלכלית פוגעת לא פעם בבעלי עסקים שונים והדבר עשוי להביא לקושי רב ולא רק מבחינה כלכלית. אם נכות כללית פגעה בעסק שלכם, כדאי שתיישמו את הטיפים שנכתבו לעיל ותהיו בטוחים שאתם בדרך הנכונה לשינוי המצב.

שטרות

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא