חיפוש

כולם מדברים על דבלין אף אחד לא מדבר על קורק

קורק היא העיר השנייה בגודלה באירלנד, אחרי דבלין, והיא שוכנת בחוף הדרומי של אירלנד. בקורק עובר הנהר לי, ולמעשה מרכז העיר קורק הוא אי בנהר. נהר לי מתחבר לנמל קורק שהוא בין הנמלים הטבעיים הגדולים בעולם.

בקורק החלו להתיישב לראשונה במאה ה-6 לספירה נזירים נוצרים, אך עם בואם של הוויקינגים לאירלנד מצאה את עצמה קורק תחת התקפות חוזרות ונשנות, אשר גרמו לתושבים להקיף את כולה בחומה, שחלק ממנה השתמר עד היום.

 

פריחה מחודשת

במאה ה-19 הייתה קורק בין הערים שסבלו מאוד מרעב תפוחי האדמה הגדול של אירלנד, ורבים מתושביה עזבו והיגרו לקנדה. הצרות לא פסקו בקורק כאשר הופצצה ועברה הרס רב במלחמת העצמאות האירית ולאחר מכן במלחמת העולם השנייה.

במאה האחרונה העיר עם העבר הלא פשוט בכלל בנתה את עצמה מחדש והפכה להיות עיר יפה ומשגשגת אשר מביאה אליה לא מעט תיירים מכל רחבי העולם. קורק היא למעשה בירתה של מחוז קורק, בפרובינציית מנסטר, מחוז שכולו טבע ירוק וקסום, מלא פארקים ופינות חן בין ים ליערות ירוקים.

 

המון מה לעשות

בעיר עצמה תוכלו למצוא אטרקציות רבות המלוות ומספרות את ההיסטוריה של העיר כמו טירת בלארני העתיקה והמפורסמת בה תוכלו למצוא את אבן בלארני שעל פי הסיפור מי שינשק אותה יזכה ברהיטות ושנינות (רק שבשביל לנשק אותה תצטרכו לטפס עד לקצה הטירה ואז להישען על המעקה). כמו כן, תוכלו לבקר במוזיאון הציבורי של קורק ולראות שם פיסות ארכיאולוגיות הנמצאו באזור קורק ואוספים היסטוריים, תוכלו לשמוע את סיפורה המלא של העיר שידעה כל כך הרבה צרות.

קורק אינה רק מקום של היסטוריה, תוכלו למצוא בקורק גם את מוזיאון החמאה, היחיד מסוגו בעולם, השוק האנגלי, שהוא שוק אוכל מגוון ועשיר בו תוכלו להנות משלל רב של דגים טריים הבאים מחופיה של העיר, גן חיות גדול ואפילו את האי ספייק שנמצא בתוך נמל קורק ושימש בעבר כמושבת נזירים והיום הומר למוזיאון.

קורק מלאה בתרבות ואומנות וחוגגת זאת במקומות כמו בית האופרה של קורק ומוזיאון האומנות של קרופורד, אך תוכלו למצוא גם לא מעט פאבים לא רשמיים אשר בהם כמעט כל יום תוכלו לראות הופעה של מוזיקה אירית חייה בזמן שאתם לוגמים גינס ומכירים את המקומיים החברותיים.

 

מתי כדאי לטוס?

שלא שלא כמו מדינות קרובות אלינו – ספרד או פורטוגל – אירלנד אמנם מדינה קרה, אולם מזג האוויר בקורק יחסית נעים בחודשי הקיץ. אלו החודשים בהם תזכו להכי הרבה ימים שמשיים והכי פחות סיכוי לגשם, האמיצים ביניכם אף יוכלו לנסות לשכשך במים הקפואים בחופיה של קורק, אך גם בחורף לקורק יש קסם מיוחד במיוחד בתקופת חג המולד.

התרבות המוזיקלית של קורק נחגגת עם ארבעה פסטיבלים גדולים בשנה – פסטיבל המקהלות החל במאי, פסטיבל אמצע הקיץ החל ביוני, פסטיבל הפולק הנערך בספטמבר ופסטיבל הג'אז הנערך באוקטובר.

כיוון שקורק הפכה להיות עיר מתויירת תוכלו למצוא בה אופציית לינה רבות- החל מהוסטלים ועד מלונות 5 כוכבים מפנקים, והתחבורה הציבורית הנוחה של העיר תיקח אתכם בקלות ובמהירות מהמלון לאטרקציות הרבות בעיר.

 

טבע

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא