חיפוש

את מי ניתן לתבוע לאחר תאונת עבודה?

תאונות עבודה לצערנו הרב הינן תאונות שכיחות במיוחד, אומנם מקום העבודה לרובינו לא מצטייר כמקום מסוכן במיוחד אך מכיוון שאנו מבלים זמן רב בעבודה, בדרך אליה וממנה ומשקיעים אנרגיה רבה בה יכולות לקרות גם פגיעות.

אז את מי תובעים במקרה של תאונת עבודה ומה צריך לדעת?

 

מה נחשבת תאונה עבודה?

תאונת עבודה היא המושג השכיח אך הנכון יהיה פגיעת עבודה, לפגיעת עבודה המזכה את הנפגע בזכאויות שונות קיימים שלושה מקרים –

  1. תאונת עבודה – תאונה שהתרחשה בעת ועקב פעולות העבודה, גם בדרך אליה או ממנה.
  2. מחלת מקצוע – מחלות הנמצאות בתקנון המחלות שהוכחו שנגרמות עקב חשיפה לחומרים או סביבה מסוכנת כחלק מתפקידי העבודה.
  3. מיקרוטראומה – פגיעה שנגרמה כתוצאה מפעולות שנעשו באופן ממושך וחזרתי כחלק מתנאי העבודה, גם אם הפגיעה התגלתה לאחר סיום העבודה באותו המקום.

 

את מי ניתן לתבוע במקרה של תאונת עבודה?

  1. תביעת המעסיק – תביעת המעסיק על ידי הנפגע תתקיים אך ורק אם יוכיח כי הפגיעה התרחשה באשמת המעסיק, תביעה מסוג זה עלולה להיות לא פשוטה ולכן מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות עבודה.
  2. המוסד לביטוח לאומי – בדרך כלל תביעות עקב פגיעות עבודה יופנו אל המוסד לביטוח לאומי אשר ישלם את הפיצויים המגיעים לעובדים שכירים, עצמאים שמבוטחים בביטוח נפגעי עבודה באופן ישיר מפני שמשלמים או משולמים עבורם דמי ביטוח לאומי.
  3. פוליסת תביעות אישיות – אנשים רבים מבטחים את עצמם בפוליסות ביטוח אישיות אם מטעמם הפרטי או בפוליסות קבוצתיות מטעם מקום העבודה. ניתן לתבוע את פוליסת תביעות אישיות על פגיעה עבודה או בגין כל נזק אחר בהתאם לפוליסה שהרי לשם כך היא משולמת.

 

מה צריך לדעת ולעשות כשמתרחשת פגיעה בעבודה?

על מנת לעבור את תהליך תביעת הפיצוים בצורה החלקה ביותר מול כל אחד מהגורמים – ביטוח לאומי, מעסיק או פוליסת תאונות אישיות יש להקפיד על תיעוד של כל התהליך. מקבלת הטיפול הרפואי הראשון, תיעוד מקום התאונה אם קיים, פרטי הפגיעה וכו'…

 

מהם הפיצויים שניתן לקבל בתביעה בגין פגיעת עבודה?

הפיצוים הינם שונים ומשתנים בין כל מקרה וכמובן בין הגופים הנתבעים. באופן כללי הפיצוים יכללו בפיצויים כספיים על הזמן שהנפגע לא יוכל לעבוד, טיפולים רפואיים שונים על פי צורך, זכויות סוציאליות בתקופת תשלום דמי פגיעה. פגיעות חמורות שמזכות ברמת נכות לנפגעי עבודה יקבלו כמובן את הקצבה המתאימה להם לאחר שתקבע דרגת הנכות בוועדה הרלוונטית.

 

לסיכום

כאזרחים המשלמים או משולמים עבורם דמי ביטוח לאומי אתם מוגנים בביטוח לפגיעות עבודה מה שיענה בדרך כלל על הצרכים הנובעים מתוך הנזק שנעשה. במקרים של רשלנות מצד המעסיק תוכלו לתבוע אותו, קחו בחשבון שזה עלול להיות מסובך ואל תחששו להתייעץ עם אנשי מקצוע.

פטיש

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »