חיפוש

באיזה שלב של רשלנות רפואית כדאי לפנות לעורך דין

התמודדות עם מקרה של רשלנות רפואית יכולה להיות לא פשוטה ממגוון סיבות, ועורך דין במומחה בתחום יכול לעזור מאוד, ולהקל על התהליך. רבים מאיתנו לא בטוחים באיזה שלב הכי כדאי לפנות לעורך הדין. באופן כללי – עדיף שעה אחת קודם, ממספר סיבות מרכזיות.

 

חוק ההתיישנות

בהיבט היבש ביותר, על עבירות מכל סוג קיימת התיישנות, כך שלאחר מספר שנים (כתלות בסוג העבירה והחומרה שלה) לא ניתן בפועל לתבוע עליה. במקרה של רשלנות רפואית מוגדרת התיישנות של 7 שנים. במקרה שקורבן הרשלנות היה קטין בזמן המקרה, חלון ההתיישנות של המקרה מתחיל רק מהרגע שבו הוא נהפך לבן 18, כך שהוא יכול להגיש תביעה עד גיל 25. גם אם 7 שנים נדמות לנו כזמן רב – חשוב לזכור שהליך התביעה ואיסוף התימוכין וחוות הדעת עשוי לקחת זמן, ולכן לא רצוי להתמהמה ולמצוא עצמינו נדחקים אל קיצה של תקופת ההתיישנות.

 

גישה לנתונים ועדויות

בגלל שתביעת נזק מרשלנות רפואית קמה ונופלת על היכולת להוכיח שההליך הרפואי נעשה באופן לקוי, כדאי כמה שיותר מהר לאסוף כל קצה של הוכחה שעשוי להעיד על לקות כזו. בחלוף הזמן, התיעוד של אותם אירועים הולך ומתרחק מהישג היד – בין אם הוא נמצא אצלנו ובין אם אצל הגורמים הרפואיים – הוא עלול להיאבד או להימחק, הגישה אליו עשויה להיות מורכבת יותר משפטית ומעשית.

 

טריות הזיכרון

הפרטים המדויקים מחווית הטיפול חשובים מאוד לצורך התביעה, ועשויים להכריע בין ניצחון להפסד. באופן טבעי, בחלוף הזמן חלק מהזכרונות נשכחים, נעשים עמומים יותר, ומשתנים מעט. מהסיבה הזו, מומלץ להתחיל את התהליך בהקדם האפשרי, כאשר כל החוויות שנוגעות להליך הרפואי עדיין טריות בזיכרון. לחלופין, אפשר לתעד באופן מוקפד את כל הפרטים הרלוונטיים והחוויות, ככה שגם אם עובר זמן מה עדיין יהיה קיים רישום יציב שלהן מאיך שהיו באמת.

 

במהלך הטיפול

במצב שבו ההליך הרפואי עדיין נמשך ואתם חושדים שהוא לקוי – ככל שתקבלו אישוש מהר יותר ותחדלו אותו – כך ייחסכו מכם עוגמות נפש ונזקים בריאותיים שערכם לא יסולא בפז. ככל שתקדימו להחליף את הגורמים הרפואיים הרשלניים המטפלים בכם לטובת צוות מקצועי אחר שעובד היטב – כך בריאותכם תישמר, ותיפגעו פחות בהמשך. לא תמיד אנשים בטוחים אם מה שהם מתמודדים מולו כרגע הוא רשלנות רפואית, ובצדק – מדובר בתחום די מורכב. אם תיוועצו מהר ככל האפשר עם עורך דין – יתכן שתקבלו אישוש להרגשתכם ותוכלו לנקוט באופן מיידי בצעדים המתאימים.

 

לסיכום

ההמלצה היא לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין מומחה בתחום כמו שמואל קשיוב עורך דין לרשלנות רפואית ולהתחיל את הליך איסוף הראיות והעדויות כשעוד יחסית קל, ובטח אפשרי להשיג אותן, כאשר הזיכרון עוד טרי ויציב, ובטח במקרה שעוד יש בה מה לעשות בהיבט של הטיפול הרפואי.

 

משקל וזכוכית מגדלת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »