חיפוש

באילו מקרים גישור גירושין פותר את הבעיה?

גירושין יכולים להיות תהליך מאתגר וסוחט רגשית, המאופיין לרוב בקונפליקטים ובמחלוקות בין הצדדים המעורבים. בעוד ליטיגציה היא הגישה המסורתית לפתרון בעיות אלו, גישור גירושין זכה לתפוסה כשיטה חלופית. 

במאמר זה, נתעמק במקרים בהם גישור גירושין יכול לפתור בעיות בצורה יעילה, ולהציע לזוגות דרך שיתופית וידידותית ליישב את המחלוקות ביניהם. על ידי ניצול המומחיות של מגשר מיומן ואפשרות לערב עורך דין מתווך, זוגות יכולים לנווט את המורכבות של גירושין עם הבנה, תקשורת והסכמה הדדית רבה יותר.

 

מהו גישור גירושין?

גישור גירושין הוא הליך וולונטרי בו עובדים בני זוג עם צד שלישי ניטרלי, המכונה מגשר, על מנת לטפל ולפתור את הסוגיות השונות הקשורות לגירושין. בניגוד לליטיגציה, הכוללת מאבקים באולם בית המשפט וייצוג יריב, הגישור מתמקד בתקשורת פתוחה, משא ומתן ופשרה. המגשר מנחה דיונים ומסייע לבני הזוג להגיע להסכמות מקובלות הדדית בנושאים כגון משמורת ילדים, חלוקת נכסים, מזונות בני הזוג והיבטים חשובים נוספים בהסדר הגירושין.

גישור גירושין

מתי גישור גירושין יעיל?

 

רמה גבוהה של שיתוף פעולה ונכונות לתקשר

גישור גירושין נוטה להיות היעיל ביותר כאשר שני הצדדים מוכנים לעבוד יחד בשיתוף פעולה. אם בני הזוג מחויבים למציאת בסיס משותף, פתרון קונפליקטים ושמירה על דיאלוג מכבד, גישור יכול להציע סביבה פורה לפתרון בעיות. המגשר עוזר להקל על התקשורת, מבטיח שלכל צד תהיה הזדמנות להביע את החששות והאינטרסים שלו. על ידי התמקדות במטרות משותפות ומציאת פתרונות מועילים הדדיים, גישור יכול להוביל לתוצאות משביעות רצון יותר.

 

גירושין ידידותיים עם חוסר איזון כוח מינימלי

גישור גירושין מתאים במיוחד לזוגות המבקשים הליך פרידה בידידות. כאשר יש רצון משותף למזער קונפליקט ולשמור על מערכת יחסים חיובית, גישור יכול לספק במה לדיונים פתוחים ושקופים. חשוב לציין שייתכן שגישור לא יתאים במקרים של אלימות במשפחה, חוסר איזון כוחות מהותי או מצבים שבהם צד אחד לא מוכן לנהל משא ומתן בתום לב. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה צורך במעורבות של עורך דין מתווך כדי להבטיח הגינות ולהגן על זכויותיהם של כל הצדדים המעורבים.

 

שימור יחסי הורים והורות משותפת

עבור זוגות עם ילדים, גישור גירושין יכול להועיל מאוד בשימור הקשר ההורי וטיפוח הורות משותפת יעילה. באמצעות גישור יכולים ההורים ליצור תכנית הורות המתחשבת בטובת הילדים ומעודדת תקשורת ושיתוף פעולה מתמשכים. על ידי עבודה משותפת, ההורים יכולים להימנע מהאופי היריב של התדיינות משפטית, שלעתים קרובות עלול להוביל לאיבה ולהשפיע לרעה על הילדים. המגשר מסייע להדריך את ההורים לקראת פתרון המעניק עדיפות לרווחת הילדים ומקדם מערכת יחסים הורות משותפת בריאה.

גישור גירושין

תפקידו של עורך דין מתווך בגישור גירושין

בעוד שבגישור גירושין מעורבים בעיקר בני הזוג ומגשר, ישנם מקרים בהם מעורבות של עורך דין מתווך יכולה להועיל. עורך דין מתווך כמו עו"ד סיגל גאיה כסיף – מגשרת, יהיה בעל מקצוע משפטי הפועל לצד או במקום המגשר על מנת לספק ייעוץ והכוונה משפטית לשני הצדדים. הם מבטיחים כי הזכויות והאינטרסים של כל צד מוגנים לאורך כל תהליך הגישור.

עורך הדין המתווך יכול לעזור לבני הזוג להבין את ההשלכות המשפטיות של החלטותיהם, לספק מידע על זכויותיהם וחובותיהם ולבחון את כל ההסכמות המוצעות כדי להבטיח הגינות. הם יכולים גם לייעץ לגבי אכיפת ההסכמות שהושגו במהלך הגישור. שילובו של עורך דין מתווך מוסיפה רובד נוסף של הגנה ומומחיות משפטית, המספקת שקט נפשי לשני הצדדים.

 

סיכום

גישור גירושין מציע לזוגות גישה חלופית לפתרון סכסוכים והגעה להסכמות בצורה יותר שיתופית וידידותית. זה יעיל במיוחד כאשר יש רמה גבוהה של שיתוף פעולה, נכונות לתקשורת ורצון לגירושין ידידותיים. על ידי טיפוח דיאלוג פתוח, עידוד פשרה והתמקדות במטרות משותפות, גישור יכול להוביל לתוצאות משביעות רצון עבור שני הצדדים. במקרים בהם מעורבים ילדים, גישור מסייע בשימור הקשר ההורי ומקדם הורות משותפת יעילה.

מעורבות של עורך דין מתווך יכולה לשפר עוד יותר את התהליך, להבטיח הגנה משפטית והכוונה לשני הצדדים. בסופו של דבר, גישור גירושין מעצים זוגות להשתלט על החלטותיהם, ומטפח תחושת העצמה, הבנה והסכמה הדדית.

גישור גירושין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »