חיפוש

בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה ואחריה גם המלצות לטיפול הרלוונטי על ידי רופא עיניים.

 

מהי בדיקת התאמה לניתוח לייזר?

ניתוח לייזר יכול לתקן בעיות ראייה כמו קוצר ראייה, רוחק ראייה ואסטיגמציה, אבל הוא לא מתאים לכולם. הבדיקה לפני ניתוח לייזר עוזרת להחליט אם עיניו של אדם מתאימות לתהליך. ראשית, רופא העיניים בודק את בריאות העיניים הכללית של האדם. הרופא מסתכל על החלק הקדמי של העין עם מכונה הנקראת מנורת סדק.

מכונה זו משתמשת בקו אור בהיר, הנקרא חריץ, כדי להאיר את פני העין ואת האזורים בתוך העין. בדרך זו, הרופא יכול לזהות כל בעיה שעלולה להפוך ניתוח לייזר למסוכן או פחות יעיל.

ניתוח לייזר

למה צריך בדיקה כדי לבצע ניתוח?

המטרה של בדיקת התאמה לניתוח לייזר היא בעיקר להגדיל את סיכויי ההצלחה שלו. לפיכך, חלק חשוב נוסף בבדיקה הוא מדידת עובי הקרנית. הקרנית היא המשטח הצלול בצורת כיפה המכסה את החלק הקדמי של העין. ניתוח לייזר פועל על ידי עיצוב מחדש של הקרנית כדי לשנות את האופן שבו האור מכופף, או נשבר, כאשר הוא נכנס לעין.

הרופא משתמש במכשיר הנקרא פכימטר כדי למדוד את הקרנית. אם הקרנית דקה מדי, ייתכן שניתוח לייזר אינו בטוח.

 

על מה מסתכל הרופא כדי לבצע את הבדיקה?

הרופא מסתכל על צורת הקרנית וגם על פני השטח. מכשיר הנקרא טופוגרף קרנית מצלם תמונה המציגה את האזורים הגבוהים והנמוכים של הקרנית. תמונה זו היא כמו מפה והיא מאוד מפורטת. זה עוזר לרופא לראות אם לקרנית יש צורה לא סדירה או אם יש צלקות או בעיות אחרות שעלולות להשפיע על תוצאות הניתוח. גם גודל האישון חשוב.

הרופא מודד את גודל האישונים באור עמום. אם האישונים גדלים מדי, זה עלול להוביל לבעיות כגון בוהק סביב אורות בלילה.

ניתוח לייזר

מהו המצב הבריאותי המאפשר לעבור את הניתוח?

מצבים בריאותיים מסוימים, כמו סוכרת או מחלות אוטואימוניות, יכולים להשפיע על הריפוי. תרופות מסוימות עלולות להגביר את הסיכון לדימום או לסיבוכים אחרים במהלך הניתוח ואחריו. לאחר כל הבדיקות הללו, הרופא יכול לדעת אם האדם הוא מועמד טוב לניתוח עיניים בלייזר.

אם הבדיקות מראות שעיניו של האדם מתאימות, הרופא ידון בשלבים הבאים, כולל למה לצפות במהלך ואחרי הניתוח. אם הבדיקות מצביעות על כך שניתוח לייזר אינו אופציה טובה, הרופא עשוי להציע דרכים אחרות לתקן את הראייה של האדם.

 

לסיכום

מטרת בדיקת התאמה לניתוח לייזר היא כמובן להבטיח בריאות ואת התוצאות הטובות ביותר עבור אלה השוקלים את ההליך. הבדיקה היא צעד ראשון קריטי לכל מי שחושב לתקן את הראייה שלו בטכנולוגיית לייזר.

ניתוח לייזר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא