חיפוש

מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה?

סיבות רבות יכולות לגרום לעובדים לאבד את כושר העבודה שלהם, כלומר את היכולת שלהם לעבוד. מחלה, תאונה או פגיעה אחרת כלשהי, יכולות לגרום לאדם בריא, שעבד עד לא מזמן, להפוך לכזה שאינו מסוגל להתפרנס בזכות עצמו. למקרים כאלו קיים ביטוח אובדן כושר עבודה, שאמור להעניק קצבה חודשית לאנשים שלא יכולים לעבוד יותר עקב מצבם הבריאותי.

 

אובדן כושר עבודה

כושר העבודה של עובד הוא היכולת שלו לעבוד ולהתפרנס בזכות עצמו. רוב האזרחים בישראל הם בעלי כושר עבודה אידיאלי ויכולים לעבוד ללא בעיות. הבעיה מתחילה כאשר באופן בלתי צפוי, עובד מסוים מאבד באופן פתאומי או הדרגתי את כושר העבודה שלו. עובד יכול לאבד את כושר העבודה שלו באופן כזה ממספר סיבות.

ראשית, כאשר מחלה פתאומית תוקפת עובד כלשהו, הוא עלול למצוא את עצמו מושבת מהעבודה שלו. בנוסף, גם עובד שנקלע לתאונת עבודה קטלנית, יכול להפוך ברגע אחד לעובד שאיבד את כושר העבודה שלו. במקרים בהם עובד איבד את כושר העבודה שלו, הוא יכול להגיש תביעת אובדן כושר עבודה. בקרו באתר של פיצויים על מנת לקרוא עוד על אובדן כושר עבודה.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שאמור לכסות את העובדים השונים במדינה, ולאפשר להם להתקיים באמצעות קצבה חודשית, במידה והם מאבדים את כושר העבודה שלהם. ישנם שני סוגים מרכזיים של ביטוחי אובדן כושר עבודה. הסוג הראשון מגולם בתוך קרנות הפנסיה של העובדים השונים.

הסוג השני של ביטוחי אובדן כושר עבודה הם הביטוחים הפרטיים. עובדים מסוימים, שמחליטים לבטח את עצמם לכל מקרה מעבר לביטוח שניתן בדמות הפנסיה, יכולים לבטח את עצמם בביטוח אובדן כושר עבודה פרטי.

 

קרן הפנסיה

כל עובד שכיר במדינת ישראל מחויב להפריש תשלומים לקרן פנסיה. ההפרשה מתבצעת על ידי המעסיק, כחלק מתלוש השכר החודשי שהעובד מקבל. בנוסף, גם עצמאים יכולים לפתוח קרנות פנסיה ולהפריש בעצמם לשם סכום קבוע בכל חודש.בתוך קרנות הפנסיה עצמן, יש סעיף המתייחס למקרים בהם עובד איבד את כושר העבודה שלו. לכן, כאשר עובד נפגע בצורה כלשהי ומאבד את כושר העבודה שלו, הוא זכאי לתבוע פיצויים מקרן הפנסיה.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי

כפי שכבר ציינו מקודם, ישנם עובדים שמעדיפים לשלם גם לאחת מחברות הביטוח השונות, כדי לבטח את עצמם מפני מקרים אפשריים של אובדן כושר עבודה. עובדים שביטחו את עצמם בביטוח כזה יכולים לתבוע פיצויים מהביטוח במקרה של אובדן כושר עבודה.

 

ביטוחים שונים – איש מקצוע אחד

ביטוח אובדן כושר עבודה מטעם הפנסיה וביטוח אובדן כושר עובדה מטעם חברת ביטוח פרטית זהים בעיקרון שלהם, אך לכל ביטוח יש את הסעיפים השונים שלו. מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום, כדי למצות באופן המרבי תביעת אובדן כושר עבודה.

ביטוח

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
6 יתרונות לביטוח בניין משותף
6 יתרונות לביטוח בניין משותף

כאשר מדובר בבעלות על נכס בבניין משותף, ישנה חשיבות מכרעת לרכישת ביטוח בניין מקיף. ביטוח בניין משותף, מעניק כיסוי לשטחים המשותפים והמבנים המשותפים של הבניין,

קרא עוד »