חיפוש

בניית מפעלים תעשייתיים איך תעשו זאת בצורה נכונה

ככלל, הרצון בהגדלת מפעל קיים או בבנייה של אחד חדש נובע לרוב מהצורך להגדיל את קיבולת הייצור בהתאם להתפתחות השוק וצרכיו, או בשל הדרישה להתאים את חזות המפעל ו/או את תפקודו לתקנים מחייבים.

מנהלים רבים מגיעים בשלב מסוים לחשיבה על הקמת מפעל חדש לחברה בה הם עובדים, לצורך התפתחות העסקית של החברה. לצורך קידום העניין של הקמת המפעל, נדרש לתת דגש לתכנון נכון בטרם תחילת ההקמה. התכנון אמור לכלול תכנית אב, שמטרתה היא לספק עבור ההנהלה את כל הפרטים החשובים שבאמצעותם ניתן להחליט על ההתקדמות בהקמה. כמו כן, היא אמורה לשקף תמונה כללית של המבנה הסופי, של התהליך עצמו ושל התקציב המיועד להקמתו.

בתכנון והקמת מפעלים תעשייתיים, ישנם מספר שלבים חשובים שיש לעבור בכדי שההקמה תעשה בקפידה ובאופן מוצלח. שלבים אלה כוללים:

  1. איתור קרקע
  2. קבלת היתר בנייה
  3. תהליך הבנייה

 

נושאים חשובים הנוגעים להקמת מפעל

בשלב התכנון, שמהווה שיקוף עתידי לבניית המפעל, עלולים להיות קשיים עבור ההנהלה. בשלב זה מעורבים בד"כ אנשי מקצוע כגון: אדריכלים, מהנדסי חשמל, אנשי איכות הסביבה ועוד ומרכזים את הדרישות הפונקציונליות לתכנון הקמת המפעל. יחד עם זאת, בשלב זה עלולים להיות קשיים בנתינת תחזיות עתידיות שקשורות להקמת המפעל. לפיכך, יש לשים דגש על כמה נושאים חשובים בזמן התכנון:

  1. מידע כמותי – שכולל תחזית לגבי כמויות הייצור שיהיו במפעל וכמו כן, שינויים שצפויים להיות בהקשר לכמויות.
  2. התפתחויות טכנולוגיות בתחום בו עוסקת החברה, אשר עשויות להשפיע על הקמת המבנה ועל דרישות הציוד והתשתית שיש לספק לו.
  3. מלאי של חומרי הגלם שיידרש לצורך ההקמה.
  4. מוצרים חדשים שייכנסו למפעל ויחייבו תכנון שונה הן של ממדי המפעל והן של כולת השינוע שבו, כך שיתאימו לתהליכי ייצור חדשים.

יש לציין, כי שלבים אלה בתכנון, בטרם הקמת המפעל, הינם חשובים ונחוצים ולפיכך, התעלמות מאחד מהם (או אפילו יותר), עשויים להוביל לקשיים בתכנון. האדם הממונה על תכנון והקמת המפעל נדרש לוודא כי התהליך מבוצע במלואו ובאופן יסודי.

 

תכנון מיזוג אוויר במפעל

שלב התכנון להקמת המפעל צריך לכלול גם את התקנת מיזוג האוויר, בכדי שהוא יהיה יסודי. על מנת להימנע מנזקים במערכות הקירור שעתידות להיות במפעל, ההמלצה היא להיעזר במומחב כמו יועץ מיזוג אוויר  מטעם חברה שנותנת שירות של הקמה ותכנון מערכות מיזוג אוויר לתעשייה. בעזרת תכנון נכון, מיזוג האוויר במפעל המיועד להקמה יהיה מקצועי ויעשה בקפידה.

 

לסיכום

תכנון והקמה של מפעל תעשייתי עשויים להיות מורכבים ולכן יש לבצעם ע"י תכנון מדויק ויעיל הן של תהליך העבודה והן של התשתיות שאמורות לתמוך בתהליכי ייצור יעילים במפעל שיוקם. שיקוף התמונה הסופית של המפעל אמור להינתן ע"י אנשי מקצוע שונים, שמעורבים בתכנון ההקמה. בכדי שהקמת המפעל תתבצע ביסודיות וללא כשלים, האחראי על התכנון נדרש לבצע את התהליך ביסודיות ולהתחשב בכל הפרמטרים שמשפיעים על התכנון.

 

אתר בנייה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חקר תכונות הקרקע
מהי הנדסת קרקע ומתי תזדקקו לה  

הנדסת קרקע היא תחום הנדסי ממוקד אשר עוסק בחקר תכונות הקרקע ויישומן בתחום הבנייה. מהנדסי קרקע בודקים את הרכב הקרקע ותכונותיה הפיזיקליות והכימיות באתר נתון,

קרא עוד »