חיפוש

בתי משפט לתעבורה בישראל

בתי משפט לתעבורה בישראל הם המוסדות בהם מתנהלים כל ההליכים הפליליים הקשורים בעבירות תנועה ועבירות רכב.

כאשר מקבלים זימון לבית משפט לתעבורה, יש להתכונן למשפט ולדעת מהן הזכויות שלכם.

המאמר יעסוק בהתנהלות המשפט לענייני תעבורה בארץ.

 

זימון לבית משפט לתעבורה

חוקי התעבורה נושאים עונשים של פסילת רישיון נהיגה ורישיון רכב באופן זמני או קבוע, מאסר בפועל או מאסר על תנאי, קנסות כספיים בהתאם לעבירת התנועה ולחומרה שלה. על העונשים ניתן לערער כמו בכל בית משפט אחר לבית המשפט המחוזי אך עם הזימון הראשון חשוב ליצור קשר עם עורך דין תעבורה על מנת לקבל ייצוג הולם במשפט ולנסות ולהפחית בעונש הקבוע בחוק. את הזימון מקבלים כאשר מבקשים להישפט בפני בית המשפט על מנת לערער על דו"ח תנועה או כאשר עוברים עבירת תנועה. במקרה בו מבקשים להישפט בגין ביטול דו"ח תנועה חייבים להציג הוכחות שיפסלו את האישום או יפחיתו את העונש. בעת קבלת הקנס ניתן למלא את הבקשה להישפט לפני התאריך הנקוב בדו"ח לתשלום על מנת שלא להגדיל את הקנס הכספי.

 

המקרים בהם מקבלים זימון לבית משפט תעבורה בגין אישום

במידה ומקבלים זימון לבית משפט תעבורה האישום מתבסס על המקרים בהם הוא ניתן. למשל, דו"ח עקב עבירה שצולמה באופן ממוחשב. המצלמה מזהה את בעל הרכב עושה את העבירה על פי לוחית הזיהוי ונשלח אליו הזימון בדואר. במקרים אחרים ניתן לקבל את הזימון על ידי שוטר שזיהה את העבירה באופן ישיר או בדואר רשום. במקרים של זימון לדין על ידי מצלמה ובמידה ומוכחים שאינכם הנהגים ברכב ניתן לשלוח מכתב בו זהות הנהג שנהג באותה העת ברכב על מנת שהוא יקבל את הזימון, אלא אם כן הנהג צולם ולא רק לוחית הזיהוי.

 

כיצד מתנהל ההליך המשפטי בבית הדין לתעבורה?

הדיון הראשון בבית המשפט יהיה דיון הקראה ראשונה בו יוקראו סעיפי האישום. הנאשם יוכל להשיב לאישום, להודות או לכפור באשמה. הוא יוכל גם לטעון טענות שיערערו את תוקף כתב האישום. במידה והוא מודה באשמה תהיה הרשעה שתשפיע על גורלו. לפיכך, ייצוג של עו"ד תעבורה במקרים של זימון לבית משפט לתעבורה יכול להקל בעונש או לזכות את הנאשם בתיק. אין אפשרות לקבל הקלות אם טוענים למעידה חד פעמית כי זו למעשה הודאה באשמה. אם לא מספיקים להתייעץ עם עו"ד לתעבורה ניתן לדחות את הדיון הראשון. כאשר כופרים באשמה ייתכן ויהיו מספר דיונים בהם תציגו את ההוכחות והתביעה תחקור את העדים ולהיפך הסניגור יחקור את עדי התביעה. לבסוף בסיכום המשפט, בית המשפט יקבע את הדין על סמך הראיות ויחליט אם לזכות או להרשיע את הנאשם. במידה ותהיה הרשאה הדיונים יימשכו ויוצגו הטיעונים להפחתה בעונש.

 

ציוד משפטי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »