חיפוש

4 דרכים הידועות להשגת פטור ממס הכנסה

כתבה זו מיועדת לכל מי שנמצא בחיים במצב כספי מורכב. מצב זה יכול להגרם ממגוון גדול של סיבות, וביניהם רפואיות, כלכליות ופגיעות עבודה. בכדי להקל עליכם, רשות המיסים מאפשרת לכם להימנע מתשלומי מס הכנסה. אלה הן ארבעת הדרכים הנפוצות ביותר לקבל בטור ממס הכנסה.

 

מצב רפואי

מצב רפואי יכול להתפרש במספר דרכים. חשוב להבין, שפטור ממס הכנסה מגיע לכם רק במידה ואתם סובלים ממצב רפואי מורכב. אלו הם המצבים הרפואיים שיכולים לזכות אתכם בפטור ממס הכנסה: מחלות לב מורכבות וכאלה שגורמות לסיבוכים רפואיים נוספים, סוכרת שמאלצת קביעת נכות של 100 אחוזים, מחלות כלי דם קשות, פרקינסון ועוד. כדי לברר מידע נוסף על פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לענייני מיסוי ופטורים.

 

פטור ממס על פיצויי עבודה

במהלך זמנינו כעובדים בשוק הישראלי אנחנו זכאים להטבות מס בהתאם לרמת ההכנסה שלנו וגובה השכר. פיצויי פיטורים שלא עולים על 3 משכורות חציוניות כול מספר השנים שעבד אדם במקום לא ינוכה מהם מס. באופן כללי, כל סכום שתקבלו במסגרת פיצויים שלא עבר את חישוב השכר שציינו קודם לכן לא יעבור ניכוי מס, בין אם מדובר על תשלום "חלף הודעה מוקדמת" לעובד שפוטר או התפטר, או מענק פרישה.

 

פטור ממס הכנסה על השכרת דירה

במידה ואתם בעלי נכס, דעו שמס הכנסה לא יגבה ממכם במידה ואתם משכירים את הנכס במחיר חודשי של עד 5,100 שקלים. במידה ואתם משכירים נכס מעל המחיר הנקוב אך מתחת ל- 10,300 שקלים, תוכלו לקבל הנחה בתשלומי מס ההכנסה על תשלומי השכירות.

 

פטור ממס הכנסה על הפרשות לעובדים

בעלי עסק, פסקה זו מיועדת לכם. מס הכנסה לא יגבו ממכם תשלומים על כל סכום שאתם מפרישים לעובדים שלכם תחת הכותרת של תנאים סוציאליים ופיצויי אובדן כושר עבודה.

 

סיכום לא קצר

בתמצות ארבעת דרכים אלו, חשוב מאוד להעביר ולהסביר שאלו כמובן מוצא אחרון. הדרך המקובלת ביותר לקבל פטור מאל ממס הכנסה היא בעקבות קבעיה של קצבת נכות גבוהה במיוחד, לפחות 90 אחוזים. הדרכים הנוספות המוצגות בכתבה זו מאפשרות פטור חלקי עד מלא אך ההשפעה כלכלית עליכם תגיע בטווח הארוך.

רק עבור אחוזי נכות גבוהים מאוד מקבלים פטור מלא והטבות מס הכנסה נקבעות לפי דרגות הכנסה של סך ההכנסות והתשלומים שלכם במהלך השנה למס הכנסה. הדרך המומלצת ביותר להשיג את מלוא הפטורים וההטבות שמגיעים לכם היא באמצעות התייעצות עם עורך דין המומחה לענייני מס הכנסה ופטורים.

רשות המיסים היא גוף שההתנהלות מולו היא מורכבת כמו כל גוף ממשלתי, על אחת כמה וכמה כשמדובר על הימנעות מתשלום קבוע של המיסים שלנו. בהצלחה לתובעים.

מטבעות ושעון

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא