חיפוש

האווירה שנותנת חנות ספרים לקורא

כולנו יודעים שישנה חשיבות לעיצוב חנות כדי להשפיע על המבקר בהן. מחקרים רבים נערכו בנושא. לא נציג כאן סטטיסטיקות אך כן כדאי שתבינו למה מאפיות עושות שימוש במטהר אוויר בריח מאפה חם ולמה ישנה הקפדה על האווירה הנוצרת בחנות. גם חנות ספרים יכולה להיות מעוצבת בצורה שתדרבן את הנכנס לקרוא עוד ועוד.

האווירה שצריכה להיות בחנות ספרים

כאשר אתם נכנסים אל חנות ספרים, מה שאתם רואים זה ספרים ועוד ספרים. אתם מרגישים פתאום שיש הרבה ספרים שאתם עדיין לא מכירים. יש עוד מלאי של ספרים שמעניין אתכם אבל הייתם רוצים להציץ עליהם בקטנה… יש חנויות ספרים שמאפשרות קריאה חלקית בלבד של הספר כדי שבסופו של דבר, הקורא ירכש אותו.

חנות ספרים צריכה להיות מסודרת והספרים צריכים להיות מסווגים בהתאם לרמתם וסגנונם. ספרי קודם בעמודה נפרדת, ספרי הגות ותובנות מהחיים יתאימו לקטגוריה נפרדת, ספרי ילדים יעמדו לחוד וספרי קריאה גם הם יסווגו באופן שונה. קיימים מגוון סוגי קטגוריות שונים, אך למרות זאת כדאי שכל הספרים יהיו נגישים לקורא.

מרבית חנויות הספרים מפעילות מוזיקה נעימה ברקע כדי ליצור תחושה של שופינג ומרוץ קניות. אם יש ספרים פופולריים כדאי שהם יעמדו על דלפק ויהיו נגישים יותר לנכנסים. כך תיצרו אווירה נעימה ומעודדת קריאה בחנות הספרים.

חֲנוּת סְפָרִים

הצצה אל חנות ספרים מעניינת

בסין תוכלו לבקר בחנות הספרים זונגשונג בה הספרים מוצגים לקורא מכל הצדדים, הכניסה לחנות מדמה כניסה למעין מנהרה וכך כריכות הספרים מסודרות מהרצפה ועד התקרה במדפי זכוכית מרהיבים ומזמינים. מי שנכנס לחנות זו מרגיש שהוא נשאב לפלנטה אחרת, יש לו את כל הזמן שבעולם כדי לבחור את הספר האהוב עליו וחוויית הקנייה גם היא מדברת בעד עצמה.

 

על מה חשוב להקפיד בעיצוב חנות?

לא משנה מה סוג החנות שתקימו, יש כללים מאוד ברורים בעיצוב חנות. הם מצריכים ידע מקצועי אך גם מחשבה מוקדמת מראש. ואם אתם חושבים לפתוח חנות, כדאי שכבר עכשיו תתחילו לחשוב על רעיונות עיצוביים מעניינים.

 

הנקודות החשובות בבחירת עיצוב לחנות

  • מסגרת התקציב הקיימת לצורך שיפוץ החנות.
  • הקו העיצובי עליו אתם חולמים והוא מתפרש לכם כמסקרן ביותר (ליצור סקרנות זה טוב)
  • כמה זמן יש לכם לצורך העיצוב.

לאחר שראיתם מה גובה התקציב שיש לכם לצורך כך, תוכלו להמשיך ולבנות קו עיצובי מתאים לבנייה בפרק הזמן הקיים. אם כל הרצון הטוב, לא כל רעיון עיצובי יצא לפועל משיקולי תקציב, מקום, זמן ועוד. בתור בעלי עסקים, מי כמוכם מכיר זאת…

 

לסיכום

עיצוב חנות ספרים צריך לסקרן את הנכנס וליצור בו תחושה של רצון לקרוא ולהכיר עוד ועוד ספרים. ישנן מגוון דרכים לעשות זאת. ההמלצה היא להתייעץ לצורך כך עם איש מקצוע מומחה בתחום.

חֲנוּת סְפָרִים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא