חיפוש

האם בעלי עסקים צריכים להמשיך ללמוד?

כנראה שכל בעל עסק נתקל בהתלבטות האם להמשיך ללמוד או לא.

השיקולים בעד עוסקים בהתפתחות שוק, נטוורקינג וחדשנות, והשיקולים נגד ידברו על חשיבות ניסיון החיים וחסרונות הלימודים האקדמיים.

בטקסט זה נסקור את הדעות השונות, ונעזור לכם להגיע לתשובה מושכלת שתתאים בדיוק לעסק שלכם!

 

למה בעלי עסקים צריכים להמשיך ללמוד?

  1. ניהול מיטבי של העסק

תפקידו של בעל עסק נוגע בתחומים שונים ומגוונים – ניהול, פרסום, משפטים, כספים ועוד. על מנת להצליח לנהל את העסק בצורה הטובה ביותר בעל העסק חייב להיות בקיא בסוגיות השונות במקצוע. ניתן ללמוד זאת בתארים שונים באוניברסיטה, או בקורס ממוקד על ניהול עסק. (הסבר על קורס ניהול עסק)

 

2.ייעול ושיפור העסק

העולם שלנו מתפתח ומתקדם במהירות ובהתאם לכך גם עולם העסקים משתנה כל הזמן. מגיפת הקורונה המחישה לנו במיוחד עד כמה עלינו להיות גמישים ומוכנים לשינויים. אם בעל העסק יהיה מעודכן בתחום העיסוק הספציפי, היכולת שלו להתאים את העסק לשינויים בשוק יגדלו.

 

3.צמצום כוח אדם

רלוונטי בעיקר לעסקים קטנים – במידה ובעל העסק ילמד וירכוש מיומנות מסוימת שרלוונטית לתחום הניהול, הוא יוכל לבצע את התפקיד בעצמו במקום לשכור בעל מקצוע שיעשה זאת. כך ניתן לצמצם את כוח האדם ולחסוך בהוצאות.

לדוגמא – בעל עסק שלמד ראיית חשבון יכול להכין את דוחו"ת הכספיים הרלוונטים ולא לשכור רואה חשבון לעסק. כמובן שזה מעמיס עוד אחריות על בעל העסק ולא מתאים לכולם.

מתי מומלץ ללמוד?

במידה ואתם מתכננים להקים עסק בעתיד, כמובן שמומלץ ללמוד לפני הקמת העסק –  כך תוכלו לעבוד בצורה הנכונה ביותר לאחר שלמדתם מאנשים מנוסים את רזי המקצוע.

במידה ואתם כבר בעלי עסק, כדאי להתחיל ללמוד כאשר העסק נמצא במצב יציב ויכול להתנהל גם בהיעדרכם.

 

למה בעלי עסקים לא צריכים להמשיך ללמוד?

מי צריך תואר?

האינטרנט מלא בסיפורי הצלחה של ילדים שהפכו למיליונרים ללא בגרות ומנכ"לי הייטק ללא תואר. מכאן, שלימודים מוסדרים הם לא הדרך היחידה להצלחה.

בסוגיה זו חשוב להפריד בין תואר אקדמי ובין קורס מקצועי ממוקד – האמירות המתייחסות ללימודים כמיותרים וכמנותקים משוק העבודה מכוונות בדרך כלל לאוניברסיטאות, לעומת הקורסים המקצועיים שנותנים כלים לעבודה המקצועית.

לכן, אדם שהצליח להקים עסק מצליח ומשגשג ולא מעוניין להעמיק את הידע שלו בעולם העסקים/נושאים שונים לא יפיק תועלת משמעותית מהלימודים מכיוון שאת החומר המקצועי הוא כבר יודע והוא אינו מעוניין לדעת את החומר התיאורטי.

עולם העסקים הינו מגוון, ובהתאם לכך גם בעלי העסקים השונים נדרשים ליכולות ולמיומנויות שונות. יש כאלו שרוצים להמשיך וללמוד על מנת לשפר וייעל את הניהול ואת את התפוקה של העסק, ויש כאלו שבטוחים בניסיון המקצועי שלהם ולא מעוניינים ללמוד.

 

לפני ואחרי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא