חיפוש

האם חרדה חברתית משפיעה על העבודה – ואיך לטפל בה?

סיטואציות חברתיות הינן דבר שכיח כמעט בכל סוג עבודה. אם לא בחרתם לכהן כקברנים, ככל הנראה תצטרכו לשוחח עם לקוחות, לפתח קשרים עם עמיתים לעבודה, ולנהל מערכת יחסים תקינה עם ההנהלה.

חרדה חברתית עלולה להקשות עליכם לעשות זאת, ועשויה להפריע בעבודה הרציפה ובניהול הקריירה.

אבל אל תתנו לפוביה החברתית לעבוד עליכם בעיניים: יש דרכים לנצח את המכשול הזה. קראו על הטיפים להתמודדות עם חרדה חברתית בעבודה.

 

חרדה חברתית – זו לא בושה להיות ביישן

האספקטים החברתיים בעבודה הם רבים. אנו נפגשים במסדרון עם קולגות, נדרשים לשוחח עם הבוס על הסעיפים השונים בחוזה, וצריכים לטוות יחסי נטוורקינג כדי להתקדם. אם חשבתם שתכונת הביישנות הטבעית שלכם, והחרדה החברתית ממנה אתם סובלים, עומדים להרחיק אתכם מהגשמה עצמית ומהתקדמות בעבודה, התכוננו לעשות סוויץ' בחשיבה. חרדה חברתית בטיפול.

הפסיכולוג ברנדו קרדוצ'י, שהינו ראש מחלקת חקר הביישנות, טוען כי מי שיודע להתנהל היטב עם המגבלה הזו, יוכל להגיע לכל מקום שירצה. פול אלן, הוא ביישן כרוני שייסד יחד עם ביל גייטס את מיקרוסופט, מספיק מרשים? והוא לא היה הביישן היחיד בהיסטוריה שנחל הצלחה. כל השאלה היא אתם נותנים לחרדה החברתית לנהל אתכם, או שאתם אלו ששולטים בחרדה החברתית.

 

טיפים להתמודדות עם חרדה חברתית במסגרת העבודה

  1. ערכו סימולציות של ראיונות לפני המפגש המכריע

חרדה חברתית הינה חשש מפני ביקורת. ראיון עשוי להיות טריגר להתפתחות חרדה, שכן אתם עומדים למבחן. תרגלו סימולציה של ראיון עם חבר. התרגולת תהפוך את הסיטואציה המאיימת למשהו מוכר ותפחית את החרדה לממדים אפשריים. זכרו, אף אחד אינו אוהב ביקורת, אולם גם עד היום לא נצפה עוד אי מי שמת ממנה.

 

  1. הכירו את עצמכם בפני העמיתים לעבודה

נסו ליזום שיחות מסדרון וסמול-טוק עם עמיתים לעבודה. יצירת הקשר איתם תפחית את החרדה שלכם מהמקום, ותהפוך אותו לאזור נוחות עבורכם. עם הזמן יתרחבו המעגלים שלכם, ואתם תגלו שגם אם החבר'ה בעבודה עשו בהתחלה רושם מאיים, בפועל, הם לא נושכים, מסתבר שהם אפילו נחמדים.

 

  1. הערכו לפגישה עם דמות סמכותית

אנשי ניהול ובוסים עלולים להוות גורמים מאיימים עבור אנשים עם חרדה חברתית. תוכלו להתאמן מעט מראש לפני שאתם ניגשים לשיחה עמם. כדאי לארגן רשימת נושאים, כך שתוכלו להתמקד בצד הטכני של השיחה. זכרו שהבוס הוא בסך הכל בן אדם, תוכלו לדמיין אותו בסיטואציה מביכה, כמו למשל שהוא מחליק מלוא קומתו על קליפת בננה, זה יפחית מהאיום ויהפוך אותו לדמות אנושית יותר בעיניכם.

 

חרדה חברתית – אל תפחדו מחשיפה

אירועים חברתיים, כנסים או מסירת הרצאה בפני קהל, עשויים להיות טריגרים משמעותיים להתפרצותה של חרדה חברתית. הכלל הוא, אל תימנעו. הסתכלו לפחד ישר אל תוך עיניו, ופשוט התנסו בחוויות המאיימות. זו משימה קשה, אולם בסוף אתם תבחינו כי לא דובים ולא יער, אתם מסוגלים לכל.

פאזל

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח לייזר
בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה

קרא עוד »