חיפוש

האם מומלץ להפעיל את הפוליסה שלכם בגלל נזק לרכב

לצערנו הרב נזק לרכב הוא דבר כמעט בלתי נמנע, גם אם אנחנו לא אשמים או שלא היינו מעורבים בתאונה לפעמים קורה דבר מה לרכב.

לא משנה מה היא הסיטואציה בין אם פגעו ברכבכם כשהיה בחניה או כחלק מתאונה תוך כדי נסיעה, עולה השאלה לגבי הפעלת הביטוח.

אנשים רבים נוטים להפעיל את פוליסת הביטוח באופן אוטומטי כמוצא לאחר שהרכב ניזוק, אך לא תמיד יהיה זה המהלך החכם לעשות.

אמנם אנחנו משלמים לביטוח לא מעט כסף ולרוב בוחרים לשלם גם ביטוח צד ג בכדי להיות מכוסים ״מכל הכיוונים״ במיוחד בשביל סיטואציות כמו תאונה או גרימת נזק לרכב, אבל הפעלת הפוליסה גוררת עמה מספר השלכות שלא תמיד אנחנו מודעים אליהן. התשובה לשאלה האם מומלץ להפעיל את פוליסת הביטוח בגלל נזק לרכב אינה חד משמעית ובסופו של יום המסקנה היא שלכל מקרה צריך להתייחס ולפעול בהתאם לפרטים והדקויות הספציפיים, אז איך נדע כיצד לפעול? מה כן ומה לא לעשות? כל זאת בהמשך

 

מה קורה כאשר מפעילים את פוליסת הביטוח

בעצם לאחר תאונה, אם אנחנו בעלי ביטוח רכב, אנחנו יכולים להפעיל את פוליסת הביטוח על מנת לקבל כספים והחזרים על הנזק שנגרם כתוצאה מהתאונה. על פניו נשמע כמו פתרון לעניין, חברת הביטוח שלנו תצטרף להתעסק בענייני כספים וחובות אל מול חברת הביטוח של הצד השני והרכב שלנו יתוקן, אך לא כך המציאות. הפעלת פוליסת הביטוח גוררת עמה השפעות לטווח הארוך, הנחות שקיבלנו קודם לכן בשל היעדר תיקים ותאונות כבר לא יהיו חלק מהעסקה, בנוסף הפוליסה מתייקרת לאחר הפעלתה הראשונית ונמצא את עצמינו משלמים יותר לאחר תאונה שלא אנחנו עשינו! מעבר להתייקרות פוליסת הביטוח אנחנו צפויים לשלם סכום השתתפות עצמית בהתאם לתנאי הפוליסה שבידינו, סכומים אלו יכולים להגיע לאלפי ועשרות אלפי שקלים בעבור תיקון הנזקים.

 

מה כדאי לעשות

מכיוון שכל מקרה כולל סוג אחר של פוליסה, נזק ברמה שונה וסוג הרכב יכול גם הוא להכניס שינויים למשוואה, ההמלצה הכי משמעותית שנוכל לתת לכם היא להתייעץ עם עורך דין מומחה. באופן כללי ההמלצה היא לא להפעיל את הפוליסה עבור תביעות של סכומים קטנים עד 12,000 ש״ח אלא לצאת לתביעה משפטית מול הצד השני כדי לקבל את כל מה שמגיע לכם ללא ההשלכות של הפעלת הפוליסה. בעצם הדבר הכי חכם לעשות הוא להתייעץ עם עורך דין לגבי תביעת נזק רכוש לרכב ולהבין את המשמעויות ואת הפעולות האפשריות בכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

 

למה להיעזר בעורך דין?

התהליך מתחיל בעצם מבחינת מצב הרכב על ידי שמאי שיודע להעריך את הנזקים ולעמוד אותם בכסף, אבל כדי להשיג את הכסף הזה תצטרכו ברוב המקרים להגיע לבית המשפט מול חברות הביטוח שיעשו הכל כדי לשלם כמה שפחות. כאן נכנס עו״ד לתמונה, בכדי לבחור בדרך הפעולה הנכונה ולזכות במשפט מומלץ מאוד להיעזר בעו״ד מומחה בתחום.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
6 יתרונות לביטוח בניין משותף
6 יתרונות לביטוח בניין משותף

כאשר מדובר בבעלות על נכס בבניין משותף, ישנה חשיבות מכרעת לרכישת ביטוח בניין מקיף. ביטוח בניין משותף, מעניק כיסוי לשטחים המשותפים והמבנים המשותפים של הבניין,

קרא עוד »