חיפוש

האם מותר על פי חוק להביא כלב למשרד?

בשנים האחרונות, בעיקר מאז תקופת הקורונה יותר ויותר אנשים מעוניינים להגיע למקומות העבודה יחד עם הכלבים שלהם. לא מעט מקומות עבודה מוצאים את עצמם עומדים מול השאלה האם ניתן למנוע מהעובדים לעשות את זה, כיון שיש מי שלא אוהבים את הרעיון. אנחנו כאן כדי לספר לכם על ההיבטים החוקיים של כלבים במקומות העבודה ואיך ניתן לעשות את זה נכון. 

 

כלב במשרד

הנוכחות של כלב במשרד יכולה להפוך את שעות העבודה שלנו לנעימות יותר. העובדה שהכלב יחד איתנו מאפשרת לנו להיות רגועים יותר, ולא לחשוב כל הזמן מה קורה עם הכלב כאשר אנחנו לא לידו. בנוסף, הנוכחות של הכלב מאפשרת לנו להישאר יותר זמן בעבודה, מה שגורם למעסיקים רבים לאפשר לעובדים שלהם להגיע יחד עם הכלבים.

מנגד, יש מי שלא אוהבים את הנוכחות הזו, בשל הטענה שהכלבים מפריעים לריכוז בעבודה וגורמים לעובדים להיות עסוקים בכלבים ולא בעבודה. מתוך רצון למנוע חיכוכים, חשוב להבין מה נכון מבחינה חוקית, ואיך אפשר לפתור את הבעיות. הכנסו לאתר הכלבלב שלי למידע נוסף, אבל בינתיים הנה מה שאפשר לומר בקצרה.

מִשׂרָד

מה החוק אומר

הבעיה המרכזית מתחילה כאשר לשון החוק לא מאפשרת לנו לבצע הכרעה. החוק שדן בנושא הכלבים בישראל כלל לא מזכיר את השאלה לגבי הבאת כלבים למקומות עבודה. נוכחות של כלב במרחב ציבורי דורשת כמובן התנהלות על פי חוק, והאיסור על גידול כלבים מסוכנים נכון בכל מקום, אולם ביחס למקומות עבודה אין בחוק אמירה מפורשת.

 

פתרון אפשרי

הפתרון לאי ההכרעה החוקית יכול להגיע מתוך הידברות של העובדים יחד עם המעסיקים, מתוך רצון להגיע למצב שבו מצד אחד רצון העובדים יכול להתמלא, ויחד עם זאת גם לא נגרמת פגיעה למעסיקים. כדי שתוכלו לבצע את ההחלטה המשותפת יחד, יש שני דברים שכדאי לדאוג להם.

 

מרחב לכלבים

הדבר הראשון הוא לדאוג לכלבים שלכם למרחב ייעודי במקום העבודה. המרחב הזה יהיה מקום שבו אין עובדים, וכך ברגע שהכלב גורם להסחת דעת גדולה מידי אפשר פשוט לתת לו לשהות במרחב הזה, בלי שהוא מפריע לשאר העובדים.

 

שעות טיול

הדבר השני הוא להחליט מראש על הזמן שבו הכלבים יוצאים לסיבוב. החלטה כזו תמנע מצב שבו בעלי הכלבים לא נמצאים במשרד, ותגדיר זמן מרוכז שבו כל אחד יכול להוציא את הכלב שלו לטיול קצר.

 

לסיכום

במקומות עבודה רבים העובדים מעוניינים להגיע יחד עם הכלב לעבודה. חשוב להבין שעל פי חוק אין איסור על הדבר הזה, אך גם בחוק לא מפורש האם על המעסיק מוטלת חובה לאפשר לעובדים להגיע יחד עם הכלב למקום העבודה. ההמלצה שלנו היא להתאים לכלבים שלכם מרחב ייעודי במקום העבודה, ולקבוע זמן שבו תוכלו לצאת איתם לסיבוב כדי שכולם יהיו מרוצים.

כלב למשרד

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תוכי בבית
4 טיפים לגידול תוכי בבית

בני האדם גידלו ציפורים מיוחדות כבר לפני אלפי שנים, ואם אנו מדברים על ציפורים מיוחדות, כמובן שתוכים נמצאים גבוה מאוד ברשימה. מדובר על ציפורים יפות

קרא עוד »