חיפוש

האם נהוג לקנות שי למתמחה שעוזב?

כאשר מתמחה עוזב מקום עבודה, נהוג לתת לו מתנה קטנה כדי להראות הערכה על זמנם ומאמצים.  זה יכול להיות כל דבר, החל מטען אלחוטי לפלאפון עם מעמד לעטים, ערכת ויסקי מפוארת ומכשיר עיסוי לצוואר, ועד לאות הוקרה קטן כמו ספל קפה, יומן ממותג או ספר. המתנה לא חייבת להיות יקרה, אבל היא צריכה להיות כנה ומתחשבת.

 

למה זה נהוג?

לעיתים קרובות מתמחים תורמים רבות לחברה, למרות שכהונתם קצרה יחסית. הם עוזרים בפרויקטים, נותנים יד במשרד ומספקים תמיכה נחוצה לעמיתיהם העובדים. מעצם נוכחותם ועזרתם הרבה, זה רק טבעי לרצות להראות להם את ההערכה שלך על העבודה הקשה והמסירות שלהם.

 

מה כדאי לקחת בחשבון?

כשמדובר בקניית מתנה למתמחה שעוזב, חשוב לקחת בחשבון את סוג הקשר שהיה לך איתו. אם הייתם קרובים, ויכולת לדבר איתו על החיים שלו או שלך מחוץ לעבודה, אז מתנה אישית יותר עשויה להתאים. מתנה כזו יכולה לכלול משהו שקשור לתחביבים או לתחומי העניין שלו, או משהו שיכול לעזור לו בקריירה העתידית שלהם. מצד שני, אם הייתה לכם מערכת יחסים מקצועית יותר, אז מתנה שהיא יותר פרקטית וגנרית עשויה להתאים יותר. זה יכול לכלול דברים כמו שובר מתנה למסעדה או ספל קפה, ספל תרמי, שעון קיר למשרד, עט מהודר או כל מתנה אחרת שהיא מעט פחות אישית.

 

אל תקנו סתם

לא משנה באיזה סוג מתנה תבחרו, חשוב לוודא שמדובר במשהו שהמתמחה יעריך. לדוגמה, אם הם ציינו שהם רצים בבוקר והאוזניות נופלות להם מהאוזניים כל הזמן, אז אוזניות ספורט נטענות אלחוטיות למשל יהיו רעיון מצוין. או, אם הם ציינו שהם רוצים ללמוד יותר על תחום הלימוד שלהם, אז ספר בנושא יהיה מחווה נחמדה. בין אם המתנה זולה או יקרה, תמיד ניתן להוסיף טוויסט אישי. זכרו – במידה ואתם עובדים במשרד גדול, באפשרותכם לאסוף סכום סמלי מכל עובד וכך להפחית את ההוצאה האישית שלכם ולהגדיל את שווי המתנה שלו.

 

נקודה חשובה

כשנותנים מתנה למתמחה שעוזב, חשוב לכלול גם כרטיס או פתק מתחשב. זה יעזור להם לזכור את החוויה בחיבה ובהכרת תודה, ואין ספק שמכתב אישי עושה את כל ההבדל. אז לא משנה אם רכשתם מתנה עצומה ומרשימה – הפתק חשוב לא פחות!

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, נהוג לקנות מתנה למתמחה שעוזב, כנראה שגם אתם הייתם שמחים לראות שמוקירים ומעריכים אתכם. כאמור, המתנה יכולה להיות כל דבר, החל ממתנות יקרות, מרגישות וגרנדיוזיות עוד למתנה קונה, סימלית ואישית. לא משנה באיזה סוג מתנה תבחרו, חשוב לוודא שמדובר במשהו שהמתמחה יעריך, ולכלול כרטיס או פתק מתחשב. פעולה זו תגלה את הערכתך לעבודתו הקשה ומסירותו של המתמחה ותעזור לו לזכור את החוויה באור חיובי. בהצלחה!

שי

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא