חיפוש

מה הם ההבדלים בין הסוגים השונים של הסטייקים?

סטייק הינו מאכל אהוב בכל מקום בגלובוס, והוא תענוג קולינרי נצחי, שתופס מקום מיוחד בלבם של חובבי אוכל ברחבי העולם. הצליל המרשרש של סטייק מבושל בצורה מושלמת, הארומה המפתה והמרקם הנמס בפה הופכים אותו לפינוק שאי אפשר לעמוד בפניו. עם זאת, לא כל הסטייקים נוצרים שווים.

מהשייש העשיר של ribeye ועד לשלמות העדינה של פילה מיניון, כל סוג של סטייק מציע חווית טעם ייחודית. הבנת ההבדלים בין סוגי הסטייקים השונים חיונית לאניני הסטייקים ולאלו המבקשים לרומם את חוויות האוכל שלהם. במאמר זה נתעמק בעולם הסטייקים, ונחקור את המאפיינים, הנתחים, הטעמים ושיטות הבישול המובהקים הקשורים לכל סוג. צאו למסע הטעים הזה כשאנו מנתחים את ההבדלים בין סוגי הסטייקים השונים וחושפים את הסודות מאחורי הפיתוי שאי אפשר לעמוד מולו.

 

סטייק אנטריקוט – Rib-Eye

סטייק ribeye, הידוע גם כסטייק Entrecote, הוא נתח משויש היטב המגיע מחלק הצלעות של הפרה. הוא ידוע ברכות יוצאת דופן, עסיסיות וטעם עז. תכולת השומן הגבוהה מעניקה טעם "חמאתי" ומבטיחה חווית אוכל עסיסית. סטייק ריביי רצוי לצלות בגריל או במחבת ברזל. סטייקים איכותיים ניתן למצוא בבשר וכל השאר – קצביה כשרה עם בשר חלק.

 

פילה מיניון – Fillet Mignon

פילה מיניון הוא נתח רך ורזה שנלקח מאזור החלציים של הפרה. הוא נחשב לנתח הבקר הרך ביותר ומוערך מאוד בשל המרקם הנמס שלו בפה. לפילה מיניון יש טעם עדין והוא מוגש לרוב עם רטבים לבחירתכם. רצוי להכין בצריבה במחבת, צלייה בגריל או בישול בתנור ביין אדום או רוטב אחר תוך כדי צמצום.

 

סטייק טי בון – T bone steak

הסטייק T-bone הוא שילוב של שני נתחים: סינטה ופילה. הוא מקבל את שמו מהעצם בצורת T שעוברת במרכז. סטייקים T-bone ידועים ברכות ובטעמם החזק, המשלבים את העדינות של הפילה עם הטעם העשיר של סינטה. בשל גודלו ואופי העצם שלו, סטייקים מעצם T-bone מבושלים בצורה הטובה ביותר בחום יבש בצלייה על גריל.

 

סטייק פורטרהאוס – Porterhouse

בדומה לסטייק T-bone, סטייק הפורטרהאוס הוא נתח גדול יותר הכולל גם את הפילה וגם את הסינטה. ההבדל העיקרי הוא שלסטייק פורטרהאוס יש מנה גדולה יותר מהפילה בהשוואה לעצם ה-T. כתוצאה מכך, סטייקים של פורטרהאוס הם לרוב עדינים יותר מסטייק T-bone. נתח זה אידיאלי למי שרוצה ליהנות מהטוב שבשני העולמות – נתח עדין עם טעם עשיר. שיטות הבישול של סטייק פורטרהאוס דומות לסטייק T-bone, צלייה על הגריל.

 

סטייק סינטה – Sinta

סטייק סינטה הוא נתח רב תכליתי שמגיע מהחלק האחורי של הפרה. הוא ידוע באיזון של רוך וטעם. לסטייקים של סינטה יש מרקם מוצק יותר בהשוואה לנתחים כמו ריבייה או פילה מיניון, והם מציעים טעם בשרני. זה הופך אותם למתאימים לצלייה על גריל, או צריבה במחבת.

 

סטייק פלנק  –  Flank Steak

סטייק פלנק הוא נתח רזה ומלא טעם שמגיע משרירי הבטן של הפרה. יש לו מרקם גס ובדרך כלל פחות רך בהשוואה לסטייקים אחרים. עם זאת, כבישה וחיתוך שלו כנגד סיבי השריר יכולים לעזור לרכך את הבשר. סטייקים פלנקים משמשים בדרך כלל במוקפצים או כמילוי לכריכים. אופן העשייה צלייה במחבת ברזל/פסים או גריל.

 

טומהוק סטייק –  Tomahawk Steak

סטייק טומהוק, תענוג אמיתי, ובעל מראה יחודי בעולם הסטייקים. החתך המרשים הזה, נקרא על שם הדמיון שלו לגרזן, ויש לו עצם מוארכת שנותרה שלמה. העצם הארוכה, שחושפת את הידית שלה, מוסיפה למראה של הסטייק.

הטומהוק מציע חווית אכילה עסיסית ועזת טעם. השיוש הרב מספק טעם עשיר וחמאתי, בעוד העצם עוזרת להעצים את העסיסיות של הבשר. צלייה של הנתח העצום הזה מאפשרת שילוב מושלם של קרום מקורמל ופנים רך ועסיסי.

 

סטייק ניו יורק סטריפ – Strip Steak

ה-New York Strip, הידוע גם בשם הסטריפ סטייק, הוא נתח בקר אהוב המציע איזון של עדינות וטעם. הסטייק הזה חתוך מאיזור המותן של הפרה, וכולל שיוש יפהפה המשפר את העסיסיות שלו. עם מרקם מוצק וטעם בשר חזק, ה-New York Strip ניתן לבשל בצלייה בגריל או צריבה במחבת.

 

סקירט סטייק – Skirt Steak

הידוע גם כסטייק נתח קצבים, הוא נתח רב טעם שצבר פופולריות. הנתח הארוך והדק הזה מגיע מחלק התחתון של הפרה וידוע בטעמו העשיר והבשרני. הוא מגיע בצורת חיתוך עבה או דק, ובהתאם גם זמן ההכנה. לסטייק מרקם גס והוא דורש בישול קפדני כדי להגיע לרכות מיטבית. צלייה או צריבה במחבת פסים או על הגריל יוצרת קרום חרוך וטעים תוך שמירה על בשר רך ועסיסי.

 

לסיכום

במאמר זה חקרנו את עולם הסטייקים וחשפנו את ההבדלים בין סוגים שונים. ציינו מגוון רחב של סטייקים שמספקים טעמים רבים ומרקמים שונים. לכל סטייק יש את האיכויות הייחודיות לו. בין אם אתם מעדיפים את העדינות של פילה מיניון או את האנטריקוט שמציע רמת שיוש גבוהה, יש סטייק שמתאים לכל חך ואירוע.

על ידי הבנת ההבדלים בין סוגי הסטייקים השונים, אפשר לבחור את הנתח המושלם, כדי שתוכלו להנות ולספק את התשוקה שלהם לחוויית סטייק מענג. הבנת ההבחנות בין סוגי הסטייקים השונים מאפשרת לחובבי הסטייקים לעשות בחירות מושכלות ולהעלות את חווית האוכל שלהם. בתאבון.

סוגי סטייקים1

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
לקנות פאות
איפה קונים פאות ראש?

לשיער יש תפקיד חברתי ברור מאוד. עבור נשים רבות, השיער הוא חלק בלתי נפרד מהן ומהאופן בו הן מגדירות את עצמן. לכן, במקרים בהם נדרשת

קרא עוד »