חיפוש

האם יש הבדל בין נהיגה בפסילה או נהיגה ללא רישיון נהיגה

נהיגה בפסילה או ללא רישיון נהיגה יכולים להוביל כאחד לעונשים חמורים עימם לא הייתם רוצים להתמודד.

בכל זאת האם יש הבדל? האם העונש הפוטנציאלי משתנה בין נהיגה בפסילה לנהיגה ללא רישיון נהיגה? במאמר נדבר על ההשלכות למעשים אלו, מה העונש הצפוי לי כאשר אני נוהג בזמן הרישיון שלי בשלילה, ומה העונש הצפוי לי כאשר

אני נוהג ברכש כאשר אין לי בכלל רישיון נהיגה?

 

נהיגה בפסילה

במידה ובית המשפט החליט לשלול לך את הרישיון עלייך להפקיד את רישיון הנהיגה שלך בבית המשפט ולא לנהוג ברכב טרם תום תקופת השלילה. במידה והחלטת לנהוג בכל זאת על הרכב ונתפסת העונש יכול להיות חמור ובעל השלכות ממשיות.

הגובה הכספי של הקנס במקרה של נהיגה עם רישיון שנשלל יכול להגיע עד לסכום של 100,000 ₪ ובנוסף לכך מאסר של עד 3 שנים בבית הכלא.

במקרה זה תזדקקו לעורך דין תעבורה שיסייע לכם משפטית להתמודד מול ההאשמות כנגדכם, עוד על עורך דין תעבורה לחצו על הקישור.

 

נהיגה ללא רישיון נהיגה

עונש על נהיגה ללא רישיון נהיגה ייקבע לפי אורך הזמן בו הרישיון שלך איננו בתוקף. במידה ועברו למשל רק כשלושה חודשים מאז פג התוקף של הרישיון העונש העונש יכלול קנס וככל הזמן פקיעת התוקף משמעותי יותר כך העונש גובר.

במידה ואתם נוהג ברכב אמנם ללא רישיון נהיגה כלל העונש יהיה חמור הרבה יותר ויכול לגרור עונש מאסר בפועל. במקרים של תוקף המשטרה עשויה להיות גמישה יותר עקב טענה לבעיות בירוקרטיות וכדו'.

 

מה עיקר ההבדל?

ההבדל העיקרו הינו שנהיגה בשלילה איננה מתירה יותר מדי מרחב תמרון מבחינת ההגנה המשפטית עקב העובדה כי לא רק יש מעבר על חוק ברור כאשר התבצעה כאן נהיגה בזמן שהרישיון בשלילה, נהיגה בשלילה עשויה להיחשב כסיכון ממשי של הציבור ולכן העונש עשוי להיות חמור ביותר.

במקרה של נהיגה ללא רישיון נהיגה הכל תלוי בכמה זמן הרישיון לא בתוקף וכאן להגנה המשפטית יש יותר מרחב תמרון. במידה ונהגת ללא רישיון נהיגה כלל העונש עשוי להיות נוקשה באותה מדי של נהיגה כאשר הרישיון שלך בשלילה עקב העובדה כי בשני המקרים הינך מסכן את הציבור.

 

סיכום – האם יש הבדל בין נהיגה בפסילה או נהיגה ללא רישיון נהיגה

האם יש הבדל בין נהיגה בפסילה לנהיגה ללא רישיון נהיגה היא שאלה שאפשר לענות עליה באופן ישיר. במידה ומדובר בנהיגה ללא רישיון כלל העונש הצפוי ככל הנראה יהיה דומה בחומרתו עקב העובדה כי בשני המקרים מדובר בסיכון הציבור.

במידה ונהגת עם רישיון פג תוקף המקרה שונה לחלוטין. בכל מקרה, רצוי להיוועץ במקרים שאתם עומדים בפני עונש חמור עם עורך דין תעבורה המכיר את העבודה ויידע להוביל אתכם לתוצאות הטובות ביותר בבית המשפט.

 

איש משפט

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »