חיפוש

מה חשוב להכיר לפני הגשת תביעה לאחוזי נכות?

סיטואציות רבות בחיים יכולות להוביל לפגיעות בלתי הפיכות. אותן פגיעות בלתי הפיכות עלולות לפגוע ברמת התפקוד היום יומית, ברמת החיים ואף ביכולת להתפרנס ולעבוד. במצבים מן הסוג הזה, ניתן להגיש תביעה להכרה באחוזי נכות.

כאשר ניגשים לוועדות המקצועיות של משרד הבטחון בטענה לקיומם של אחוזי נכות מתקיים תנאי סף ראשוני – על הנכות להתקיים כתוצאה מאירוע הקשור לשירות הצבאי או הבטחוני של אותו האדם, רק לאחר מכן תידון במקרה הוועדה המקצועית.

במאמר זה אציג מספר דגשים שחשוב לשים לב אליהם טרם ניגשים לוועדה המקצועית של משרד הבטחון בבקשה להכרה באחוזי נכות – מדובר בניהול של תביעה משפטית, הכוללת מסמכים משפטיים וטענות משפטיות שיכולות לשכנע את הטענה.

 

גיבוי ותיעוד

על כל טענה שמגיעים לטעון לוועדה המקצועית של משרד הבטחון יש להציג את המסמכים השונים המסמכים את אמיתותה. בין אם מדובר על אינדיקציות שונות המעידות על הקושי להתנהל באופן יום יומי, למשל מכתבים המעידים על כך מרופאים ואף הוכחות וויזואליות שונות במידת הצורך.

ככל שתהיינה יותר הוכחות ויותר מסמכים טובים המעידים על הטענות השונות לוועדה כך הסיכויים שהוועדה תכיר באחוזי הנכות גבוהים יותר.

 

ייעוץ משפטי והכנה

גם אם מגישים את כל המסמכים, ישנה חשיבות אדירה לקבלתו של ייעוץ משפטי נכון טרם פגישת הוועדה המקצועית של המשרד. ראשית, באמצעות הייעוץ המשפטי ניתן יהיה לקבל הכנה מדויקת למפגש עם הוועדה. במסגרת ההכנה ניתן לקבל הכנות על השאלות השונות של הוועדה, עיון במסמכים השונים והערכת סיכויי הצלחה.

מלבד זאת, במסגרת הייעוץ המשפטי יכול עורך הדין לסייע בהוצאתן של חוות דעת שונות ובחירה של אילו מסמכים להציג לוועדה ואילו לא. משמעותם של המסמכים היא אדירה – הם מציירים את כל התמונה ולכן ישנה חשיבות להציג את המסמכים הנכונים והמדויקים, לכן איש מקצוע צריך לעבור על התיק.

 

נהלים ותקדימיאורלנדו פלוס 15

משום שמדובר בגוף פקידותי של המשרד – ישנם נהלים שהוועדה פועלת לפיהם. על בסיס אותם הנהלים נקבע על איזו סוג נכות ניתנים כמה אחוזים, כיצד קשיי תפקוד והתפרנסות משפיעים על קבלת האחוזים ועוד.

לכן, היכרות מעמיקה עם אותם הנהלים יכולה להוביל להערכה ריאלית של התביעה. למשל, אם מגיעים בתביעה כאשר ישנה נכות מסוימת, ישנו סף מסוים של אחוזי נכות שניתן לקבל באמצעותה. לכן ניתן להבין מה יכולה להניב תביעת אחוזי הנכות.

 

סיכום

כאשר מגיעים מכינים את תיק התביעה לתביעת אחוזי נכות ממשרד הבטחון, חשוב מאוד לשים לב לכל הדברים שיכולים לחזק את התיק ברמה המשפטית – הכנה משפטית מתאימה לפני פגישת הוועדה, בדיקה מדוקדקת של כל חוות הדעת הרפואיות והאחרות שמוגשות לוועדה ולבסוף להבין מה המקסימום שממילא ניתן לקבל במסגרת המצב הקונקרטי – על מנת לא לפתח ציפיות שווא.

למידע נוסף וייעוץ בנושא, פנו לעו"ד גרינברג ושות'.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »