חיפוש

הדור הבא של מערכות כריזה ואיתור שריפות לעסק שלך

למערכות כריזה חשיבות למגוון בתי עסק. בין השאר, משמשות להודעות לעובדים, התרעות ואזעקות במצבי חירום, מוזיקת רקע ועוד. מערכות הכריזה נמצאות בפתחים ובכניסות לעסקים, על מנת להגיע לכמה שיותר אנשים, מה חשוב לדעת על מערכות אלו?

 

על מה יש להקפיד בבחירת מערכת כריזה ואיתור שריפות לעסק שלך?

ראשית, ישנו תקן מוכר בתחום מערכות הכריזה והוא תקן 1220 חלק 3 של מכון התקנים למערכות כריזה. יש להקפיד על עמידה בתקנים אלו מכיוון שהם מבטיחים שהמערכת תפעל בכל מצב, וגם במקרה חירום. כדי להבטיח זאת בוודאות, יש לבדוק שהמערכת מסוגלת לפעול 30 דקות ללא אספקת חשמל מרשת החשמל.

חשוב להקפיד על כך שהמערכת תירכש ותותקן בבית העסק על ידי אנשי מקצוע המומחים לדבר. יש לבצע מחקר ובדיקה על אודות המתחרים הקיימים בשוק, על מנת למצוא את הספק האמין והמנוסה ביותר.

 

מה צריך שיהיה במערכת כריזה כיום?

מערכות הכריזה המודרניות כיום מחוברות לאינטרנט וניתנות לשליטה מהענן. בעקבות עדכון עכשווי זה, מערכות הכריזה יכולות להפיץ שמע למרחקים מאוד גדולים, הרבה יותר מאשר המערכות האנלוגיות הישנות. החיבור לענן מאפשר בין השאר, להעביר מסרים במערכת הכריזה באמצעות טלפון נייד, בצורה פשוטה ביותר .

על אף שקיימות מערכות האנלוגיות זולות יותר, מומלץ לא להתפתות לחסוך, מאחר והחסכון בתשלום יבוא על חשבון איכות ורמת המערכת שתרכשו. בנוסף, כיום מערכות הכריזה יכולות לפעול באופן אלחוטי, ללא כבלים כלל. מערכת מסוג זה דורשת חיבור לרשת אלחוטית (WiFi) או רשת סלולרית. הדור הבא של מערכות הכריזה מופעל באמצעות אפליקציות נגישות וקלוש לשימוש, או באמצעות הדפדפן.

 

מה תפקידן של מערכות איתור שריפות?

מערכות בתחום בטיחות אש ואיתור שרפות אחראיות על פיקוד, גילוי ותגובת המערכת. בהתאם להחלטת יועץ בטיחות, יוחלט אם יש צורך בהתקנת מתיזי מים בתקרה, אשר יפעילו את מערכת הכריזה. ישנן מערכות המפעילות את הכריזה ואת מתיזי המים בו זמנית, וישנן מערכות בהן סדר הפעולות מותנה – או שהמתיזים מפעילים את הכריזה, או להיפך.

מערכות כריזה יכולות להציל חיים במצב של מקרה חירום, בכך שהיא גורמת לעצירת רצף העבודה באופן כללי ומיידי. ניתן אף לחבר את מערכת הכריזה למערכת כיבוי אש, ובכך שולחת התראה באופן אוטומטי ולאחר זמן קצר מרגע מקרה החירום. מערכת הכריזה אינה מצריכה קריאה ידנית, ובכך מייעלת ומזרזת את ההתמודדות עם מקרה חירום בבית העסק.

 

לסיכום

בתי עסק בהם יש אנשים רבים, דורשים התנהלות יעילה בשגרה ובחירום כאחד. מערכת כריזה מאפשרת בדיוק את זה, בכך שהיא מעבירה מידע באופן מידי במרחב, משפרת את התקשורת ואת ההתנהלות הכללית בסביבת העבודה. מסיבה זו, מומלץ לפנות לייעוץ לקראת התקנת מערכת מסוג זה בבית העסק.

מגוון עסקים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא